AKS CHORZÓW - SPOTKANIE TECHNICZNE

Spoty, zloty, spotkania zdjęcia relacje.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

jay_21 pisze:u nas nie ma elektromagnesu... to jest sprężarka ze zmiennym wydatkiem (czy jak to sie tam zwie) jest chyba jakiś elektrozawór wewnątrz.
Co by nie było, mam się nad czym zastanawiać.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, w jakich warunkach mierzony był prąd ładowania? Włączone światła i inne odbiorniki czy taki prąd miałeś bez świateł?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

jay_21 pisze:Coval, w jakich warunkach mierzony był prąd ładowania? Włączone światła i inne odbiorniki czy taki prąd miałeś bez świateł?
Tylko postojówki no i klima.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, no to ładowanie jak na moje oko ok.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Więc 14,4 powinno być w jakich okolicznościach?
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, nie wiem dokładnie jak to może być, ale wydaje mi się, że przy słabym akumulatorze i wyłączonych odbiornikach prądu. Niech fachowcy się jeszcze wypowiedzą. Ale prąd ładowania z tego co mi wiadomo, powinien być od 13.8 V do 14,4 V. te wartości podają w necie przy wyłączonych odbiornikach. To tyle ode mnie.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dzięki jay_21, browar na zlocie :pivo
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, a u ślimaka sprawdzaliście jak było?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na miejscu nie, ale twierdzi, że ponad 14V.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, prąd ładowania zależy od kilku czynników, m. innymi od stanu naładowania akumulatora itp., włączonych sprzętów, temperatury i takich tam.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jak się zdupi to dopiero wtedy będę się martwił, to samo z klimą. Może co najwyżej sprawdzę miernikiem ładowanie przy różnym obciążeniu.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Sprawdziłem sobie u mnie. Ładowanie 14,4. Rzęźi Ci sprężarka klimy? Nic nowego. Znam ten dźwięk :)

jay_21 1,4 8V jest lżejszy i dlatego wyżej stoi. T-Jet i M-Jety są cięższe o te kilkadziesiąt kg z przodu i przód siada.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprawdziłem miernikiem. Akumulator po nocy i połowie dnia ma 12,6V. Po odpaleniu ładuje 14,37V, a po włączeniu wszystkiego co się da 14,00V. Tak więc wszystko w normie. Alternator w T-Jet wg. tablicy ma ładować od 14,05 do 14,35V, pomiar w temp 20st.
Co do klimy, to nie rzęzi cały czas. Wczoraj podczas testów samochód pracował na postoju chyba z godzinę, cały czas z włączonym ogrzewaniem i klimą (żeby szyby nie były zaparowane bo na parkingu bez przerwy ktoś przyjeżdżał driftować) Dopiero po tym czasie coś tam sobie cicho rzęziło. Po dłuższym postoju i włączeniu klimy jest cisza.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Coval, no to altek jak nówka :) tylko zastanawiam się dlaczego wczoraj pokazało 13.8 V :pomysli
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dzisiaj mierzyłem miernikiem, a wczoraj, no cóż... Windows Vista. Ale interfejs i tak sobie sprawie. Można się dużo dowiedzieć o samochodzie. Trzeba tylko poczekać na program w pełni kompatybilny i obsługujący wszystkie funkcje sterownika Bosch ME 7.9.10.
Po za tym alternator nie miał zbyt dużo powodów żeby się popsuć. Auto kupione w czerwcu, a w w sierpniu już miałem założoną osłonę. Żadnych przeróbek w instalacji nie robiłem, dodatkowych prądożernych urządzeń też nie podpinałem.
ODPOWIEDZ