Trzeszcząca szyba boczna

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

No dobra Panowie to jeszcze raz bym prosił żebyście wytłumaczyli jak krowie na rowie gdzie to dokładnie trzeba przesmarować?
Czy mówiąc prowadnice macie na myśli te szyny w których przesuwają się skraje szyb?
Będę montował tweeterki, to bym sobie smarnął przy okazji, bo zaczął mi się dziwny dźwięk wydobywać podczas zamykania szyby od strony kierowcy przy samej górze.
Takie specyficzne trzeszczenie.
I co do tego będzie najlepsze? Czy wazelina techniczna da radę?
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Tam gdzie wchodzą ranty szyby w drzwi sikli jakimś preparatem ale to nic nie dało (oprócz tłustych śladów na szybie :siechu ) potem nasmarowali mechanizm podnoszenia szyby- znajduje się to jak ściągniesz cały boczek drzwi tak pośrodku ( zobaczysz jak i gdzie się to tam styka przy opuszczaniu szyby i nasmarujesz porządnie ) W trakcie smarowania pare razy opuść i podnieś szybę żeby dobrze doszedł tam smar. Tak zrobił serwis w Żorach- wiem bo byłem przy tej operacji :ink i mam spokój.
Co do wazeliny technicznej to nie wiem czy zda egzamin lepiej by było zaopatrzyć się w smar.
Co do serwisu duskap ma rację jak wymienią i nie nasmarują problem szybko powróci :oj
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

O i dziękuję Ci serdecznie, teraz wszystko wiem :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Żeby dobrać się do mechanizmu trzeba pewnie zerwać folie ochronną. Czy da się ją ponownie przykleić na tym kleju co zostanie na drzwiach?
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Musiałbyś bardzo powoli i delikatnie ja odpuściłem i przeciąłem nożykiem obok i nakleiłem potem na całość szerszą taśmę przylepną
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jutro zobaczę, muszę się zabrać wreszcie za to, bo mi już 3 szyby grają. Może kupię od razu folię w samochodowym i jakiś klej żeby się z tym nie szczypać. Pod warunkiem że oczywiście uda mi się zdjąć tapicerkę "bez ofiar" ;)
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Jak odczepisz cały dół boczku to potem pchaj w górę tam gdzie wychodzi szyba jest plastikowy rant na całej dł. szyby
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Ta "izolacja" pod boczkiem drzwiowym jest przyklejona takim jakimś czarodziejskim przezroczystym mazidłem.
To samo miałem w Pandzie, i tam jak się dobierałem do drzwi to trzeba było bardzo ostrym nożem przeciąć to mazidło, z uwagą na to żeby nie porwać tej białej izolacji (bo bardzo delikatna jest), a potem przy składaniu sklejamy z powrotem to co zostało na drzwiach i na białej izolacji.
To mazidło jest bardzo plastyczne i bardzo kleiste.
Generalnie ostry nóż i dużo cierpliwości.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Dzięki za info. Z moim wyczuciem wszelkiego typu niewidzialnych zaczepów na bank coś pourywam.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval pisze:Dzięki za info. Z moim wyczuciem wszelkiego typu niewidzialnych zaczepów na bank coś pourywam.
Wbrew pozorom boczek dość solidny jest i raczej nic nie powinieneś urwać.
Jak ja ściągałem boczki, gdy montowałem syczki, to najwięcej kłopotu sprawiło mi odpięcie tej czerwonej diodki która jest na drzwiach kierowcy :zlośnik
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

Coval też miałem ten problem ale serwis sobie z tym poradził i jak na razie cisza. Ale przesmarowali to na maxa
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na drzwiach jest pianka ochronna, a nie jak w większości samochodów folia. Tak jak pisał Tomek, wystarczy ciąć np. nożem do tapet po kleju i potem spokojnie wszystko się z powrotem skleja. Ponieważ robota okazała się bardzo prosta, nasmarowałem prowadnice we we wszystkich drzwiach.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

Coval, to widzę że miło spędzona sobota.
Nie ma to jak podłubać przy aucie, a potem mieć satysfakcję z dobrze wykonanej pracy :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tomek pisze:Coval, to widzę że miło spędzona sobota.
Aż tak bardzo miło to nie było, bo już trochę za zimno jest na siedzenie po kilka godz w garażu. Ale jeśli to faktycznie coś da, to warto było. Chyba 3 ostatnie soboty przesiedziałem w garażu i już mi się zapał kończy, a jeszcze nadkola do tyłu trzeba zmajstrować. Auto jest w tej chwili chyba lepsze niż po wyjeździe z fabryki.
ODPOWIEDZ