Fiacior:)

Nasze Linki
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1356
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 475 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: skory85 »

Trafiłeś na jakiś zajechany egzemplarz widocznie... Ja dalej mam Fiata na stanie ale punto Evo od 5 lat złego słowa nie mogę powiedzieć. Linijka też była prawie bezobslugowa punto II też tylko miało 3 skrzynie biegów 🤣 ale nalotu do czasu sprzedaży ponad 290kkm na gazie od początku 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

skory85 pisze: 17 lis 2023, 20:59 Trafiłeś na jakiś zajechany egzemplarz widocznie...
No właśnie nie ....... trupa bym nie kupił, może to tak się złożyło że sypie się wszystko na raz......

Tak miałem w przypadku matiza którego posiadam, 7 lat jeździł i nic się nie działo, tylko olej i żarówki, a w zeszłym roku zaczęło padać wszystko na raz jedno po drugim , zawias sprzęgło , alternator, itp itd..... Tylko w matizie za 200 zł można polowe auta zrobić....

Tu w przypadku mojej linei----- nie wiem może ktoś w niej umarł??:)


Nie mam pojęcia, ale ilość usterek jakie sie przytrafiają od czasu jak ją mam jest przerażająca, do pewnego czasu śmiałem sie z tego bo to używany samochód, nie mniej jednak jest to irytujące.......
Silnik i napęd jest zdrowy, zawias tez, kolektor w tych silnikach znany jest z tego iż peka, to samo z zeliwem w turbo. łozyska???? kufa z tego co czytałem padały w stosunkowo młodych autach z małymi przebiegami.....

Ruda jest ale nie ma dramatu, z reszta linea koroduje w pewnym wieku.....

Czy to zajechany egzemplarz???? wg mnie nie tylko irytujący następującymi po sobie usterkami.....

Miałem wiele aut, nigdy fiata, ale serwisowałem te auta pracując w serwisie bosch, usterki eksploatacyjne typu olej , klocki zawias - norma, i fiaty trafiały się naprawdę rzadko na kanale......

A ten mój???? hehe



No własnie.....
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1356
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 475 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: skory85 »

Jedynie zostaje Ci zrobić to co trzeba i jeździć, ale ile tego jeszcze wyskoczy nie wie nikt. Życzę Ci dalszego zapału do okielznania jej i wreszcie cieszenia się z jazdy 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6971
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 410 razy
Otrzymał podziękowań: 953 razy
Kontakt:

Re: Fiacior:)

Post autor: mwas »

Niestety trafiłeś na pechowy egzemplarz, któremu chyba nie spodobała się zmiana właściciela :lacha To co doświadczasz to niby pierdoły, ale jak się one skumulują, to potrafią dać nieźle w kość... powiem Ci tylko tyle: aż przyjemnie się czyta, z jakim zapałem i determinacją likwidujesz kolejne "bolączki" tego egzemplarza :luzak Zagryź zęby, zrób wszystko co trzeba, a będziesz się cieszył kolejnymi latami i przejechanymi kilometrami :ink I nie zrażaj się do marki - to niestety loteria na jaki egzemplarz się trafi i co akurat "postanowi" wyzionąć ducha :ink A jeśli chodzi o rudą - tutaj niestety różnie bywa, ogólnie Linea była całkiem dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, ale niestety lata robią swoje... a dodatkowo, jeśli coś było "tykane" przez blacharza z uwagi na różne "przygody" i auto ma "rany bitewne", to nie ma bata - z doświadczenia wiem, że to, co było tykane, ma tendencję do szybszego łapania korozji :oj Może miejsca, w których wyłazi Ci ruda miały wcześniej jakieś przygody ? :ink Nie wiem, czy masz to jak zweryfikować, ale z mojego osobistego doświadczenia niestety tak to wychodzi...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2159
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 325 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: leszek1234 »

Motorek4612 pisze: 17 lis 2023, 6:23 Podpowiem lewą strona przód. Ale obie strony zostaną ogarnięte....... I dwa
czujniki ABS bo stare zapieczone
Pytam bo nie wiem - rozumiem, nie wiem czy dobrze, że padło Ci jedno łożysko z przodu. Czy wymiana tego łożyska wymaga wyjmowania czujnika abs?
Nie pytam po co robiłeś drugie, rozumiem, że sprawne łożysko ( pewnie chciałeś mieć spokój na przyszłość) Bo mam takie doświadczenie, że stara fabryczna część potrafi znacznie przeżyć nową ze sklepu, jakby kuzwa specjalnie coraz gorsze robili.. A Linea demonem bezusterkowości nie jest, ale bez przesady;) Masz wyjątkową kumulację. Ja mam takie auto od 13 lat i pokusiłem się niedawno o zakup drugiego, takiego samego (15 letniego) - to najlepiej mówi o moich dobrych doświadczeniach z Lineą t-jet. I to pierwsze ciągle normalna nudna eksploatacja, a drugie przez pierwsze miesiące ciągłe grzebanie i koszty . Teraz już jest dobrze czego i Tobie życzę;)
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Leszku.
Tak wymiana łożyska wymagała demontażu czujnika ABS. Powodem wymiany było uszkodzone łożysko lewe przednie, objawy piszczenie i wycie przy skręcaniu w lewo/prawo.Jazda na wprost bez oznak zużycia. Dlaczego wymieniłem drugie sprawne na nowe sprawne????.
Nie dlatego ze mam w huk siana i nie wiem co z nim zrobić, a tylko i wyłacznie dlatego iz znając życie za jakiś czas pewnie prawa strona dała by znać o sobie, a ja muszę mieć sprawny samochód który wozi mnie i moje córki dwa razy w tygodniu z i do internatu oraz co dzień do pracy i tu świetnie odnajduje się prawo Murphy'ego, czyli jak cos może się z.......ć to się z......e.
A mój fiat jest tego przykładem, z reszta tego nie ukrywam i rzetelnie o wszystkim opowiadam na forum w tym temacie.

Moje super nie fartowne auto wielokrotnie pokazało mi że mimo iż zawiozło do tej pory wszędzie gdzie chciałem, to rzadko odbyło się to bez jakiejkolwiek usterki, i tak jak napisałem wcześniej nie jest to jakiś ulep mega zaniedbany, tylko kufa posiadał wszystkie możliwe usterki i wady jakie ten model miał, i mam mega kumulacje tych ze właśnie usterek i wad murwa kać!!!!!!!!!!


Nie mniej jednak raczej więcej fiata nigdy nie kupię, ale możliwe iż jak się limit usterkowości w moim fiacie skończy to może w końcu zacznie to jeździć długo i bezawaryjnie, i zmienię za jakiś czas zdanie na jego temat i marki. Bo do tej pory zanim nie miałem i nie jeździłem uważałem fiata za dobre auta tanie i mocne ....


Auto mam juz pod domem ogarnięte .... Powodem palenia się ABS, była nie do końca wpięta wtyczka czujnika z lewej strony, rutyna zjadła mechanika...
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Wstaję rano. Rozciągam się leniwie. Wyglądam za okno a tam zima pada śniegu dwadzieścia stopni,mrozu po kolana.... I taki oto widok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

No dobra.... A co teraz tu się stało?!?? Kufa. Podejście drugie. Parametry identyczne jak poprzednio.... Tym razem delikatnie. Wpadło radio na androidzie 4/64 GB. 8 rdzeniowy procek. Dziś był montaż. Jutro jeszcze poprawki i nauka ustawień i opcji bo jest tego trochę. Muszę poprawić coś w kablach bo obraz z kamerki skacze oraz znaleźć zasilanie na podtrzymanie bo radio działa tylko na włączonym zapłonie. Tym razem poszedłem nieco dalej i porzeźbiłem ramkę radia aby móc upchnąć kable. Górną ramkę te nad radiem zmieniłem na wcześniej kupioną czarną....

I teraz pytanko??

Na 99% u mnie jest radio sterowane szyna CAN.
Aby nie ciąć kabloteki to są może jakieś przejściówki gotowe które tak zmieniają zasilanie aby to działało poprawnie???? Przeglądam właśnie internety......
Czy jednak ciąć kable i podać zasilanie na podtrzymanie aby radio działało bez zapłonu, np z zasilania zapalniczki???


Brawo ja...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2023, 22:27 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3813
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 639 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Fiacior:)

Post autor: ślimak »

Wypas Panie... :) :brawo :brawo
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Wracając do tematu radia. To możliwe niż w ustawieniach zasilania będzie opcja aby radio grało na wyłączonym zapłonie. Zanim zacznę ciąć kable i ciągnąć druty hy hy , poszukam w opcjach....


Edit- kilka godzin później , i ponad godzinnym grzebaniu w radiu nie znalazłem opcji zasilania które to mogły by pozwolić uruchomić radio bez włączonego zapłonu.....
W dziale audio podpiąłem się do tematu zasilania adroida z dołączonym foto.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

W ten weekend zrobię podliczenie ile $$$$$$ (kolumbijskich pesos) od momentu zakupu do tej pory już wsadziłem w fiaciora..... Wstępnie już coś tam liczyłem wcześniej więc zrobię jakiś update:)
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

A więc update kosztów.

Część pierwsza :

-Rozrząd kpl INA +wymiana 870
-Paski pk +filtry 150
-Olej 5w40 millers 218
-Osłona dolna silnika 115
-Odma oryginał 340
- Fitr oleju turbo 142.50
-Dywaniki gumowe 77
-Guziki multifunkcji kierowniy 100
-Emblemat klapy tył i w gril przód 100
-Poduszka skrzyni biegów magneti marrelli 280
-Kable do radia aux i BT 70
-Oc i rejestracja auta 670
-Moja robota oprócz rozrządu 00

razem: 3132.00

Część druga:

-Filtry LPG 115
-Łączniki stabilizatora przód 120
-Kpl świec zapł 220
- Klocki ham tylne 80
-Kalibracja instalacji LPG 60
-Uszczelnienie podstawy filtra oleju 160
-Tarcze hamulcowe tylne zaciski, klocki płyn 700
-Błotniki przód oryginał 600
-Przewody Turbo , i fitra powietrza 405
-Kolektor wydechowy z turbiną 1100
-Uszczelki kolektora 180
-Wentylator nawiewu 60
-Olej +filtr 220
-Pompa wspomagania 50
-Radio android 1-sze i 2gie łącznie 1700
-Łożyska przód +czujniki ABS +wymiana 800
- Czujnik położenia wału i wałka rozrządu 240
-Zawór upustowy turbo 265
-Antena CB 145
-Kpl alufelg 16" z oponami +kpl zimówek 15" 1100
-Moja robocizna oprócz wymiany łożysk i za podnośnik wynajęty.


Razem:7220zł

TOTAL: 11.452 zł

KURŁA JPRD!!!!!!!!!!!

Gdybym to wszystko robił na warsztacie u mechanika, wyszło by ze dwa x tyle...


Dzisiaj ogarnąłem temat tylnej kamerki, wszystko już działa jak powinno, winnym była sama kamerka, wymieniłem na druga z nowego zestawu i działa, wyczyściłem klemy, wszystkie połączenia masowe, i stwierdzam iż ładowanie nie domaga, bez obciążenia jest 13.5V, gdy włączę światła nawiew i inne pierdoły spada poniżej 13V- czyli nie ma ŁADOWANIA!!!!!!
Po podłączeniu aku zginęły kierunkowskazy, na desce wszystko było kontrolki migały a fizycznie kierunków brak, wszystkie inne światła były,ale podczas zamykania i otwierania auta mrugały informując o zamknięciu lub otwarciu auta. Więc zwaliłem jeszcze raz klemę na kilka minut, i po ponownym podpięciu prądu kierunki wróciły, ot taka ciekawostka.....

I teraz, poczytałem, popatrzyłem siedzi u mnie alternator Denso, w wymianę regulatora napięcia bawił się nie będę , i szukam używanego, sprawnego lub regenerowanego alternatora.....




Panowie Czy alternator ze zdjęć będzie pasował do mojego auta??????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2023, 15:14 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 1 raz.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1356
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 475 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: skory85 »

Czyli przewyższyła wartość auta wkładając wszystko co nagle wyszło i podstawowe rzeczy. Gratuluję uporu i wreszcie spokojnej jazdy 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6971
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 410 razy
Otrzymał podziękowań: 953 razy
Kontakt:

Re: Fiacior:)

Post autor: mwas »

Za ogrom prac i środków, jakie władowałeś w to auto, wielkie :brawo :brawo :brawo Teraz nie ma bata - musi się odwdzięczyć bezawaryjnością i powodować "banan na twarzy" podczas jazdy :ink
Odnośnie pokazanego przez Ciebie alternatora: to co masz na fotkach wskazuje, że jest to alternator o mocy 120A. Penetrując ePER (fabryczny katalog części Fiata) wychodzi, że do Twojego modelu auta dedykowany był model alternatora o mocy 115A - numery katalogowe: 51788658 lub 51854903. Patrząc na Twoje zdjęcia, masz alternator o numerze 51874105 a ten w katalogu wskazuje, że jest dedykowany do:
FIAT - 83 500 MY2012 (2012-....)
FIAT - 73 500L (2012-....)
FIAT - 3P NUOVA 500 (2007-2012)
FIAT - 33 NUOVA PANDA (2012-....)
FIAT - 51 NUOVA PUNTO MY2012 (2012-2013)
FIAT - 6U PUNTO MY 2013 (2013-....)
ALFA ROMEO - 5Y GIULIETTA M.Y. 2013 (2013 - ...)
ALFA ROMEO - QZ MITO MY2011 (2011-2013)
ALFA ROMEO - 10 MITO MY2013 (2013-....)
LANCIA - TK NEW YPSILON (2011-....)
Jak widać, nie ma na liście Linei, ALE... to co wskazuje katalog nie oznacza, że nie będzie działać :ink Wręcz odwrotnie - będzie działać JAK CHOLERA :! Ze zdjęć wychodzi, że punkty montażowe są identyczne, jak u Ciebie :ink I to jest klucz :luzak Jeśli ten alternator ma takie samy punkty montażowe, to możesz go zakładać w ciemno :luzak W tym przypadku: im więcej mocy tym lepiej :luzak Mocy, mam na myśli parametry podane w Amperach (oznaczenie liczby przed literką A :ink) - w oryginale siedzi 115A (amper), ten, który znalazłeś ma 120A (amper) więc jest mocniejszy :luzak W tym przypadku to nawet lepiej, więc jeśli ten altek jest w dobrym stanie i punkty mocowania są takie same, to montuj to bez zastanawiania :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 266
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 28 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Wiem że jest mocniejszy Prezesie. Znane mi są parametry tego alternatora i co to oznacza. Zapasu mocy i prądu nigdy dość. Alternator pochodzi z tego samego auta z którego mam kolektor z turbo oraz pompę wspomagania . Więc alternator zbytnio nie zmęczony. Co do kasy jaką włożyłem w to cudo włoskiej techniki........ Zostawię to bez komentarza....
Ostatnio zmieniony 25 lis 2023, 23:51 przez Motorek4612, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ