[T-Jet] Turbina?
- ciarap
- klubowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
- Przebieg: 155000
- Silnik: 1.3 Multijet 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
U mnie świszczało czasami przy 50-60km/h, myślałem że turbina a to antenka z radia była
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
A skąd ta pewność , że to turbina? Na miejscu masz większą możliwość zdiagnozowania problemu, ale to co piszesz pasuje do piszczącego paska (raz na jakiś czas, krótko,zaraz po odpaleniu, na zimnie). A on potrafi wydawać bardzo różne dźwięki na zimnie...
Co to znaczy, że tam nie ma smarowania (tzn. w turbinie) - Jak samochód nie stał pół roku to tam przecież nie jest sucho, a nie podejrzewam cię o przegazówki na zimnym silniku, więc turbina nie pracuje (tzn. nie tak, żeby mogła wyć). Zdecydowanie pasek alternatora. Można olać.
Co to znaczy, że tam nie ma smarowania (tzn. w turbinie) - Jak samochód nie stał pół roku to tam przecież nie jest sucho, a nie podejrzewam cię o przegazówki na zimnym silniku, więc turbina nie pracuje (tzn. nie tak, żeby mogła wyć). Zdecydowanie pasek alternatora. Można olać.
Re: [T-Jet] Turbina?
nie no fakt że dźwięk pojawia się tylko i wyłączenie tuż po odpaleniu i przez kilkanaście sekund (zauważyłem że powiązane jest z wilgotnością a nie temperaturą), olewam temat tym bardziej że mam nową "atrakcje", sprężyny na tyle postanowiły przejść na emeryturę...
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
Na zlocie porównywałem pracę mojego silnika z autem pogromcyśląskiej. Niestety nie mam omamów i faktycznie u mnie wyraźnie terkocze przy 2 tyś z okolic turbiny/wydechu. Dodatkowo po rozgrzaniu słychać metaliczne gwizdy prze schodzeniu z obrotów.
Zdjąłem węże od turbo, przed sucho, a za turbiną olej. Wiem że turbo może trochę oleju wypuścić, tylko ile i czy nasze turbo puszcza, czy tylko moje?
Zdjąłem węże od turbo, przed sucho, a za turbiną olej. Wiem że turbo może trochę oleju wypuścić, tylko ile i czy nasze turbo puszcza, czy tylko moje?
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sie 2018, 13:52
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
Re: [T-Jet] Turbina?
Panowie, turbo wymieniane we wrześniu 2018 roku, od około miesiąca pojawiło się zapocenie jak na zdjęciach i wydaje mi się że postępuje. Jakieś wskazówki od czego zacząć diagnozę? Poprzednia awaria polegała na pęknięciu korpusu i całe turbo było zalane, tu ewidentnie puszcza na łączeniu. Od wymiany turbo zalewany motul x-clean 5W40 kupowany z Filtry Gdańsk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
Panowie , naprawdę zastanawiam się , czy ta nieszczęsna śruba z sitkiem nie robi więcej złego niż dobrego . Od czasu wymiany u mnie gorącej części nic się nie dzieje , ale w pamięci mam właśnie śrubę , w której pozostałości sitka skutecznie blokowały ok 50% prześwitu . Pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
Kuzyn , obejrzałeś od spodu kolektor wydechowy ?? U mnie po wymianie znacznie ciszejKuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑15 wrz 2014, 13:38 Na zlocie porównywałem pracę mojego silnika z autem pogromcyśląskiej. Niestety nie mam omamów i faktycznie u mnie wyraźnie terkocze przy 2 tyś z okolic turbiny/wydechu. Dodatkowo po rozgrzaniu słychać metaliczne gwizdy prze schodzeniu z obrotów.
Zdjąłem węże od turbo, przed sucho, a za turbiną olej. Wiem że turbo może trochę oleju wypuścić, tylko ile i czy nasze turbo puszcza, czy tylko moje?
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
mi się wydaje że kuzyn rozwiązał ten problem i to było koło dwumasowe,chyba że się myle
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
Zawór upustowy przepuszczał i turbo pracowało na max obrotach, stąd różne dziwne dźwięki i przecieki. Przecieków chyba już nie ma, bo ciśnienia po obu stronach turbiny są teraz właściwe (uszczelnienie labiryntowe). Skoro od czasów tego posta (2014r) turbo się nie rozsypało, to chyba jest ok. Terkotanie to był dwumas.
Kolektor mam przed zmianowy, ale tym autem praktycznie nie jeżdżę od dwóch lat (450km w zeszłym roku), więc nawet jeśli jest pęknięty, to nie opłaca mi się go wymieniać.
Kolektor mam przed zmianowy, ale tym autem praktycznie nie jeżdżę od dwóch lat (450km w zeszłym roku), więc nawet jeśli jest pęknięty, to nie opłaca mi się go wymieniać.
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
Możesz rozwinąć?Kuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑21 lip 2020, 20:34 ciśnienia po obu stronach turbiny są teraz właściwe (uszczelnienie labiryntowe)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] Turbina?
Trudne sprawy......
Z jednej strony ciśnienie spalin, z drugiej sprężonego powietrza, cisną olej, aby się nie wylał. A labirynt dodatkowo utrudnia wypływ oleju.
W turbinie nie ma żadnych simmerringów itp.
Z jednej strony ciśnienie spalin, z drugiej sprężonego powietrza, cisną olej, aby się nie wylał. A labirynt dodatkowo utrudnia wypływ oleju.
W turbinie nie ma żadnych simmerringów itp.