Strasznie mało informacji podajecie... piszecie, że wymienialiście świece, kable WN itd no dobra, ale JAKIE wsadziliście świece, JAKIE kable WN i kiedy to było ? Niestety ma to ogromne znaczenie, z doświadczenia wiem, że niestety większość kabli WN na rynku jest o kant d... roztłuc, z takimi markowymi jak BOSCH czy Magneti Marelli na czele

Poza tym, kiedy sprawdzaliście stan przepustnicy i odmy ? No i jeszcze, kiedy ostatnim razem robiliście "reset map benzynowych" ? Dla niewtajemniczonych - żeby to wykonać można po prostu odpiąć minusową klemę od akumulatora na jakieś 10 min, wtedy jednostka sterująca silnikiem zeruje sobie parametry samoadaptacyjne i zaczyna się "przyuczać" do kierowcy od nowa

Wypowiadam się tutaj odnośnie jednostek 1.4 8V - moim zdaniem na starcie do sprawdzenia świece i kable WN - ale tutaj polecam albo orygniały albo ewentualnie NGK, inne to niestety szmelc, czyszczenie przepustnicy i odmy, przydałoby się zrobić adaptację przepustnicy ale to chyba tylko przez interfejs i Multiecuscan a jeśli się nie posiada, to odpięcie akumulatora na 10 min. Jeśli po tych zabiegach nadal będzie szarpało, to do sprawdzenia w pierwszej kolejności cewka. Najlepiej byłoby ją podmienić na inną, sprawną i sprawdzić. Jeśli to nie cewka, to do sprawdzenia wtryskiwacze. A jeśli i tutaj byłoby wszystko OK to wtedy można się podrapać po głowie i zastanowić, czy to rzeczywiście nie wina ECU, ale z usterką komputera do tej pory się jeszcze nie spotkałem
