Układ Wydechowy, tłumik

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: Phenix »

Do linei tłumik robi tylko Płuciennik i to do wersji 1.3 diesel. Szkoda że bosal czy walker nie robi tłumików do linei, bo dał bym nawet 150 zł więcej niż za Płuciennika. Bo mógł bym sam go wymienić i miał bym lepszy wydech i większy komfort w czasie jazdy.
p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 96
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: p2170296 »

Jak macie problem z tłumikiem od 1,3, to pozostaje wam przeróbka tłumika Fiata Sieny.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: adamson »

Też tak słyszałem od jednego tłumikarza.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic »

Dziś nadeszła wiekopomna chwila :bylo wymiana wydechu końcowego... Umarł w mękach, pożerany przez rdzę, agonalnie gubiąc dość spory fragment panic .
Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Dziś miałem mieć montowany wydech końcowy od Fiata Sieny + przeróbki. Jednak chłopaki z Lumy znaleźli dla mnie wydech dedykowany do Linei :brawo . Tylko, że...od Diesla 1.3 :pomysli ...
Jak wiadomo średnica rur dla Diesla jest większa, niż w 1.4 8V (nie pamiętam jak to tam jest w T-Jetach).
Połączyli jednak rurę idącą od kolektora z tłumikiem końcowym za pomocą redukcji. Koszt w porównaniu z oryginałem - śmieszny.
20181019_144223.jpg
Nawet, gdybym miał wymieniać wydech co 3 lata, to koszty nadal mniejsze, niż cena oryginału.
Producent wydechu, to Polmostrów (Płuciennik).
Odczucia z jazdy...hmmm...pewnie to efekt placebo, ale...idzie lepiej maszyna :zlośnik . Zresztą umyję auto, czy wymienię żarówkę, to mam wrażenie, że przybyło z 10% hp :devil .
A tak poważnie - wszystko jest ok. Nie znam się na wydechach, mogę sobie tylko przypuszczać czym się różni wydech benzynowego auta, od diesla. Odprowadzanie spalin elegancko. Nic się nie dusi, nie krztusi. Nie falują obroty. Ładnie się wkręca na obroty. Odgłos...hmm...może trochę niższy niż przy oryginale. I przy jeździe na biegu, ale bez gazu, sobie lekko, bardzo cicho strzela.
To w sumie tyle co mogę jak na razie powiedzieć na temat wydechu od diesla w benzyniaku.
Jest to moim zdaniem fajna alternatywa dla oryginału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: alvaro »

Wspawywali Ci tą redukcję normalnie na aucie?
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: Układ Wydechowy, tłumik

Post autor: helletic »

alvaro pisze: 22 paź 2018, 18:45 Wspawywali Ci tą redukcję normalnie na aucie?
Tak. Wszystko spawają na aucie. I dobrze. Mój kolega spawał w mojej Lince plecionkę na zdjętym wydechu i potem był dramat, by to poprawnie ustawić przed spawem. Finalnie i tak było krzywo i wydech stukał o coś tam pod spodem.
ODPOWIEDZ