[1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

Zadzwoniłem, bardzo miła obsługa już na telefon. Koszt w przybliżeniu, to 250 pln netto. Jutro jadę obadać temat "w 4 oczy" :)! Chyba się skuszę na te czyszczenie :brawo

Jakby ktoś potrzebował z okolic Poznania, to tu jest warsztat z tą maszynką
http://www.auto-kolor.pl/
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na szybko przejrzałem kilka opinii i są skrajnie różne, ale większość dotyczy starych diesli. Poczytaj trochę, żeby mieć pewność, czy się opłaci.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

Właśnie czytam i chwalą JCT bardziej użytkownicy Diesla niż benzyny. No chyba, że ktoś miał mocno uwalone wtryski w benzyniaku, to chwali bardzo. Ta cena i tak jest podobna do ceny pełnego zbiornika dobrej benzyny...jak nie zaryzykuję, to będę źle spał :zlośnik
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: CrazyKetchup »

helletic pisze:Właśnie czytam i chwalą JCT bardziej użytkownicy Diesla niż benzyny. No chyba, że ktoś miał mocno uwalone wtryski w benzyniaku, to chwali bardzo. Ta cena i tak jest podobna do ceny pełnego zbiornika dobrej benzyny...jak nie zaryzykuję, to będę źle spał :zlośnik
Jeżeli po kilku dniach jeżdzenia na benzynie masz taką poprawę jaką nie miałeś przez rok to bym się zastanawił i jeszcze pojeździł - przecież nic nie stracisz i tak po czyszczeniu przez tą firmę będziesz musiał na benie pogonić.
Ja częściej tankuje ale mniej tylko do 1/3 baku właśnie po to żeby nie trzymać za długo w zbiorniku, a z drugiej strony żeby pompa paliwowa pracowało w płynie.

ps. Znajomy czyścił wtryski w jakieś innej firmie a po pół roku i tak wróciło lanie - skończyło się wymianą.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: Tomek »

Ja częściej tankuje ale mniej tylko do 1/3 baku właśnie po to żeby nie trzymać za długo w zbiorniku, a z drugiej strony żeby pompa paliwowa pracowało w płynie.
Tutaj szkoły są różne. Ja z kolei staram się mieć zawsze pełny bak, i dolewać jak ubędzie.
Im więcej w baku, tym mniej skroplin na jego ściankach, szczególnie o tej porze roku.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

I tu na to wychodzi, że obie metody nie są do końca poprawne...
-za niski poziom paliwa, powoduje skraplanie się wody w zbiorniku, słabe schładzanie pompy paliwa
-ciągłe uzupełnianie zbiornika do pełna, a nie wyjechanie "starego" paliwa powoduje właśnie wytrącanie się żywicy i innych osadów z paliwa, które zatykają układ paliwowy, nie wspominając o tym, że i tak marna ilość oktanów (bo 95 czy 98 tyle nie ma ile podają) ulega dalszemu "odparowaniu".

Wydaje mi się, że najrozsądniej będzie przyjąć metodę: 3 zbiorniki LPG i 1 zbiornik Pb w cyklu miesięcznym. Bo tak by to u mnie wyszło mniej więcej. Pozorna oszczędność może się faktycznie skończyć za moment mega kosztami. Zawaliłem sprawę ze sknerstwa i teraz trzeba odpokutować...

Co do tej maszynki JCT...przemyślałem, na spokojnie z nowym, świeżym podejściem do sprawy po wyspaniu się i:
cena jest bardzo zaporowa dla mnie, a opinie, że tak samo pomaga dobry płyn Liqui Moly wlany do zbiornika Pb (bo przecież ta maszynka JCT to nic innego, jak podajnik płynu w ładnej obudowie na kółkach z barometrem) jak proces czyszczenia JCT, tylko jest minimum 6x tańszy. Nie chcę znów wyjść na sknerusa, tylko faktycznie wydawanie zbędnej kasy nie leży w naturze mieszkańca stolicy Podziemnych Pomarańczy :lacha
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: sylwek »

helletic, myślę że nie będzie konieczne maszynowe czyszczenie płynem (szkoda kasy) - powinno wystarczyć już samo dolanie uszlachetniacza. Ja taki zabieg wykonuje profilaktycznie 2x w roku. Niedomagania lejacych/zacinających wtryskiwaczy najbardziej dają się we znaki na jałowych i niskich obciążeniach - gdzie wymagana jest bardzo precyzyjna dawka - na max obciążeniach nasze sterowniki i tak wchodzą w tryb OL i "leją fabrycznie" na bogato... Jesli na jałowych chodzi poprawnie to już jest sukces.

Poza tym nawet jeżdżąc dużo na gazie - to mamy sekwencyjne instalacje LPG gdzie z założenia wtryskiwacze Pb muszą trochę popracować (do temp. przełączenia) przy każdym odpalaniu samochodu. Nie chce mi się wierzyć żeby aż tak się zawaliły. Bywały takie cyrki w mieszalnikowych instalacjach - ale tam nikt nie czekał aż silnik (płyn) załapie temperaturę, nawet w zimie. Przegazówka i w drogę :) Druga sprawa - koniecznie usunąć przyczynę rozstrojenia ECU benzyny - czyli poprawne wystrojenie map LPG i porządki w instalacji. Bez tego problem powróci bardzo szybko.
*Powered by LPG*
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

Tak, na jałowych obrotach pracuje idealnie. Tak samo przy schodzeniu z wysokich obrotów nie ma falowania obrotów, obroty schodzą szybko do 1100 obr./min a później spokojnie schodzą do 800 (wcześniej było zadławienie, teraz jest idealnie).

Najlepiej było by chyba ustawić fabrycznie z komputera mapę ECU benzyny. ASO za to weźmie pewnie kosmos...

A kasę za użycie JCT przeznaczę na przełożenie reduktora w prawidłowe położenie, pozakładam nowe wężyki i wtryski położę na kolektorze. Poukładam wszystko jak powinno być i przestroję instalację LPG, ale to po prawidłowym ustawieniu mapy Pb :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: emmer »

a to nie jest tak że jak nie ma prądu to potem mapę sobie ustawia po nowemu (mówię o Pb)?
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 95 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: sylwek »

helletic pisze:Najlepiej było by chyba ustawić fabrycznie z komputera mapę ECU benzyny. ASO za to weźmie pewnie kosmos...
Zaraz tam do ASO byś leciał :ink
W MES jest funkcja zerowania. "The function clears the pernament log of such calibrations" Potem autoadaptacja i gotowe. Oczywiście wszystko na własną odpowiedzialność :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

sylwek pisze:Oczywiście wszystko na własną odpowiedzialność :ink
Eeeee...i tu jest problem, gdybym robił to samemu, to mogę coś popsuć, a tego bym nie chciał :zlośnik

Tak więc kupiłem ten środek za 39,99 pln
http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0

i tu jest napisane:
zawartość puszki wystarczy nawet na 70 litrów paliwa
Mam rozumieć, że nawet nie oznacza ściśle 70 litrów? Czyli można to wlać do 45 litrów i nic się nie stanie?

I czy też stosując już na obecnym paliwie wcześniej wspomniany uzdatniacz, mogę dolać tego już teraz? To by były dwa uzdatniacze na zbiornik :pomysli ...
Zjadę ze spokojem to co mam do rezerwy i zatankuję świeżego 98 Ultimate i wtedy wleję całą zawartość Liqui Moly. Jak coś źle napisałem, to mnie poprawcie :ok)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wyjeździj co masz i dopiero zalej czyścidło. Tylko że na stacji najpierw wlej Liqui, a potem PB, żeby się dobrze rozmieszał.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

Tak, tak, to zawsze tak robiłem, że uzdatniacz lałem przed paliwem :ok) nawet jak na opakowaniu napisane było, ze obojętne jest zalewanie przed, czy po tankowaniu. A powiem Wam, że 200 km zrobione na Pb i to totalne zeeeero ekonomii :zlośnik a w zbiorniku w/g wskaźnika 3/4 paliwka :brawo
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: Tomek »

Ja sobie dzisiaj też wróciłem z pracy na Pb. Też wyjeżdżę cały bak i zaleję świeżego paliwa. Bo z tym dolewaniem po parę litrów zawsze do pełna to faktycznie różnie może być. Niby rotacja cały czas jest, ale z całym świeżym bakiem lepiej się będę czuł.
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2715
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Podziękował: 453 razy
Otrzymał podziękowań: 329 razy

Re: [1.4 8V] Problem z przyspieszaniem na Pb

Post autor: helletic »

Być może dzięki temu mojemu przypadkowi ktoś inny uniknie problemów, jakie dotknęły moją Linkę :ok)
Akcja "pozbywanie się starego paliwa" :ryczy
ODPOWIEDZ