[Inne] Olej
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Witam!!
Tak się zastanawiam czytając Wasze posty z czego wynika taka ocena Seleni??
Panowie czy ktoś z Was zatarł silnik lub spowodował poważną usterkę przez stosowanie tego oleju czy też poprostu taka obiegowa opinia chodzi po ludziach i jest powtarzana i koło się zamyka.Jeżeli można to z własnego doświadczenia powiem że Selenię leję do Una od 10 lat/kupiony w salonie/i naprawdę nie ma z tym silnikiem żadnych problemów oczywiście olej zmieniany max po 15tyś. wiem,wiem zaraz bedzie krzyk że Uno to nie samochód a jednak 100tyś na blacie jest i niech tak dalej chodzi silniczek a będę zadowolony i żeby nie było nie jestem żadnym dystrybutorem tego oleju jestem poprostu użytkwnikiem i tyle.O ile na chwilę obecną nie przejechałem się na tym oleju to pozostaję przy tej marce i taki zaleję przy wymianie Lince.
Tak się zastanawiam czytając Wasze posty z czego wynika taka ocena Seleni??
Panowie czy ktoś z Was zatarł silnik lub spowodował poważną usterkę przez stosowanie tego oleju czy też poprostu taka obiegowa opinia chodzi po ludziach i jest powtarzana i koło się zamyka.Jeżeli można to z własnego doświadczenia powiem że Selenię leję do Una od 10 lat/kupiony w salonie/i naprawdę nie ma z tym silnikiem żadnych problemów oczywiście olej zmieniany max po 15tyś. wiem,wiem zaraz bedzie krzyk że Uno to nie samochód a jednak 100tyś na blacie jest i niech tak dalej chodzi silniczek a będę zadowolony i żeby nie było nie jestem żadnym dystrybutorem tego oleju jestem poprostu użytkwnikiem i tyle.O ile na chwilę obecną nie przejechałem się na tym oleju to pozostaję przy tej marce i taki zaleję przy wymianie Lince.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Jako iż wcześniej chciałem kupić alfe, obserwowałem fora tej marki. W silnikach V6 jeżdżonych na Seleni po 100tys km wałki rozrządu były do wyrzucenia. Ci którzy za wczas zmienili olej na inny, ale tylko markowy wysokiej klasy, nie mieli takich problemów. Nikomu nic nie sugeruję, ani nie chcę zniechęcać do tej marki, bo osobistych doświadczeń z nią nie mam. Ale skoro Selenia jest taka świetna to dlaczego Ferrari, czyli własność Fiata, są fabrycznie zalewane Shellem, a nie Selenią?
-
- klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
jeżeli chodzi o alfe to powiem szczerzeże że nie mam pojęcia co tam jest zalecaneCoval pisze:Jako iż wcześniej chciałem kupić alfe, obserwowałem fora tej marki. W silnikach V6 jeżdżonych na Seleni po 100tys km wałki rozrządu były do wyrzucenia. Ci którzy za wczas zmienili olej na inny, ale tylko markowy wysokiej klasy, nie mieli takich problemów. Nikomu nic nie sugeruję, ani nie chcę zniechęcać do tej marki, bo osobistych doświadczeń z nią nie mam. Ale skoro Selenia jest taka świetna to dlaczego Ferrari, czyli własność Fiata, są fabrycznie zalewane Shellem, a nie Selenią?
ale zauważ że w Fiacie Brawa też lubiał się zacierać ten nieszczęsny wałek rozrządu/w znakomitej większości auta sprowadzane/ tylko że nikt nie pisał otwarcie że przebieg był o wiele większy niż zalecany.
Jeżeli chodzi o porównanie Ferrari<<>>Fiat myślę że to nie ta klasa silników więc nie ma czego porównywać.
No i jeszcze na zakończenie to przy zakupie auta nikt nie określa ile km rocznie będzie śmigał i raczej nie jest możliwe aby producent zalecał olej który szkodzi silnikowi po 100tyś km bo jeżeli autko śmiga w firmie to w 3 latka spoko zrobi te 100tyś oczywiście mówię tu o aucie serwisowanym to w tym układzie na czyj koszt ten wałek będzie wymieniany??
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Co za różnica jakiej marki jest olej najważniejsze, aby spełniał wszystkie zalecane normy producenta auta podane w instrukcji.
Oczywiście każdy chwali swoją sprawdzoną już markę.
Ja tutaj takiej nie wymienię, bo nie mam sentymentu do żadnej.
Ja wymieniłem w ASO olej fiata na inny chyba castrol magnetic, zostawili mi 1 litr na dolewki, który leży w bagażniku.
Zdecydowałem się na to, ponieważ w ogólnej sprzedaży na stacjach nie ma oleju fiata.
Przezornie wolałem zalać auto olejem, który w razie jakiejś "kaplicy" dostanę zawsze.
Oczywiście każdy chwali swoją sprawdzoną już markę.
Ja tutaj takiej nie wymienię, bo nie mam sentymentu do żadnej.
Ja wymieniłem w ASO olej fiata na inny chyba castrol magnetic, zostawili mi 1 litr na dolewki, który leży w bagażniku.
Zdecydowałem się na to, ponieważ w ogólnej sprzedaży na stacjach nie ma oleju fiata.
Przezornie wolałem zalać auto olejem, który w razie jakiejś "kaplicy" dostanę zawsze.
Tomek
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Muszę się niezgodzić... FL Selenia nie jest własnością FIATa. Jest własnością firmy PETRONAS.
Jako ciekawostkę podam, że na stronie FIATa do Linei są 2 instrukcje obsługi. Starsza z 11/2007 i nowsza z 9/2008. W starszej do Linei benzynowej zalecają olej Selenia K P.E. spełniający normę C3 a w nowszej zalecają olej Selenia K z normą A3. FAP również potwierdziło mi tę zmianę ale nie wiedzieli dokładnie czy to przez zmianę technologiczną w silnikach czy przez coś innego a zalecenie to dostali z FIATa we Włoszech.
Jako ciekawostkę podam, że na stronie FIATa do Linei są 2 instrukcje obsługi. Starsza z 11/2007 i nowsza z 9/2008. W starszej do Linei benzynowej zalecają olej Selenia K P.E. spełniający normę C3 a w nowszej zalecają olej Selenia K z normą A3. FAP również potwierdziło mi tę zmianę ale nie wiedzieli dokładnie czy to przez zmianę technologiczną w silnikach czy przez coś innego a zalecenie to dostali z FIATa we Włoszech.
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
duskap widziałem tą nowszą instrukcję i faktycznie jest tam zmiana oleju, jednak czytając dalej - "Użycie produktów z charakterystykami gorszymi od ACEA C3 dla silników benzynowych i ACEA B4 dla silników na olej napędowyduskap pisze:Muszę się niezgodzić... FL Selenia nie jest własnością FIATa. Jest własnością firmy PETRONAS.
Jako ciekawostkę podam, że na stronie FIATa do Linei są 2 instrukcje obsługi. Starsza z 11/2007 i nowsza z 9/2008. W starszej do Linei benzynowej zalecają olej Selenia K P.E. spełniający normę C3 a w nowszej zalecają olej Selenia K z normą A3. FAP również potwierdziło mi tę zmianę ale nie wiedzieli dokładnie czy to przez zmianę technologiczną w silnikach czy przez coś innego a zalecenie to dostali z FIATa we Włoszech.
może spowodować uszkodzenia silnika z utratą gwarancji." i w co tu teraz wierzyć hehe. Poza tym jak spojrzysz dokładniej to olej ma też spełniać wymagania FIAT 9.55535-M2 a te dotyczą Seleni K P.E. Jak widzisz w instrukcji obsługi zamieszali strasznie z tym olejem. Ja zostane jednak przy P.E. Na stronie producenta (chyba flselenia.it) wyczytałem, że P.E różni się wyłącznie zawartością popiołów w oleju, co jest bezpieczne dla katalizatora trójdrogowego w naszych autkach.
Po ok. 10 kkm zleciłem serwisowi wymianę oleju w samochodzie. Zapytano mnie jaki olej wlać to powiedziałem, że taki jak zaleca instrukcja obsługi (w mojej widnieje P.E). Niestety zalali mi selenia K i powiedzieli, że P.E nawet nie iistnieje i nie słyszeli o takim oleju. Po mojej interwencji w FAP kazano mi przyjechać na bezpłatną wymianę oleju z Seleni K na K P.E i powiedziano mi, że olej musi spełniać normę jakościową C3.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Widocznie dla nowszych się zmieniły jakieś wytyczne...
Bo ja zgubiłem instrukcję do swojej Linei a w necie były 2 i w obu co innego to do FAPu napisałem maila to oddzwonili i powiedzieli, że zgodnie z rocznikiem powinienem stosować Selenia K P.E. bo dopiero w nowszych jest Selenia K.
Sam leję Selenię K P.E. bo jest lepszy ale informację umieściłem jako ciekawostkę
Bo ja zgubiłem instrukcję do swojej Linei a w necie były 2 i w obu co innego to do FAPu napisałem maila to oddzwonili i powiedzieli, że zgodnie z rocznikiem powinienem stosować Selenia K P.E. bo dopiero w nowszych jest Selenia K.
Sam leję Selenię K P.E. bo jest lepszy ale informację umieściłem jako ciekawostkę

- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
10W60 to rozsądne minimum do jednostek doładowanych. Olej jest nieco gęstszy i zachowuje wyższą lepkość przy mocno nagrzanych silnikach. Gwarantuje to, że film olejowy na gładziach cylindrów i smarowanie turbiny będą zapewnione cały czas, co przy wysilonych jednostkach napędowych jest ważne dla spokoju naszej duszy... :D
Co do spełniania norm... mam to w... olej wręczyłem Panom Serwisantom, bez żadnych uwag z ich strony... xD
Co do spełniania norm... mam to w... olej wręczyłem Panom Serwisantom, bez żadnych uwag z ich strony... xD
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)