Przy 60 tys. km przebiegu i po 3.5 roku wymieniłem
płyn hamulcowy w samochodzie na nowy. Wymianę dokonałem poza ASO i dlatego zrezygnowałem z oryginalnego płynu TUTELA TOP 4. Obecnie mam
płyn klasy DOT-4.
W instrukcji na stronie 215 w kolumnie "charakterystyka jakościowa olejów smarów i
płynów" napisano, że powinniśmy stosować
płyn klasy DOT-4, a FIAT zaleca w/w Tutelę TOP 4.
Jedna ważna sugestia.
Nie wiem jak wygląda rozwiązanie techniczne układu sprzęgła w samochodach z silnikami benzynowymi, ale
w samochodach z silnikiem diesla 1.3 Mjet jest ono hydrauliczne.
Płyn hamulcowy służy jednocześnie do obsługi układu hamulcowego i układu sprzęgłowego.
Przy wymianie płynu hamulcowego
należy zwrócić uwagę w serwisie lub warsztacie aby dokonano również spuszczenia płynu z układu hydraulicznego sprzęgła. Po tej czynności mechanik powinien również odpowietrzyć układ sprzęgłowy. W innym przypadku będziemy mieć w układzie świeży i stary
płyn hamulcowy, który się wymiesza. A przecież nie oto chodzi
Edit /post poprawiony/