[Inne] Olej

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

5w40 ja znalzlem: selenia k p.e. , castrol magnatec i chyba motul. Jak koś ma jeszcze jakiś trop to bardzo proszę podać.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

Witam!!
Tak się zastanawiam czytając Wasze posty z czego wynika taka ocena Seleni??
Panowie czy ktoś z Was zatarł silnik lub spowodował poważną usterkę przez stosowanie tego oleju czy też poprostu taka obiegowa opinia chodzi po ludziach i jest powtarzana i koło się zamyka.Jeżeli można to z własnego doświadczenia powiem że Selenię leję do Una od 10 lat/kupiony w salonie/i naprawdę nie ma z tym silnikiem żadnych problemów oczywiście olej zmieniany max po 15tyś. wiem,wiem zaraz bedzie krzyk że Uno to nie samochód a jednak 100tyś na blacie jest i niech tak dalej chodzi silniczek a będę zadowolony i żeby nie było nie jestem żadnym dystrybutorem tego oleju jestem poprostu użytkwnikiem i tyle.O ile na chwilę obecną nie przejechałem się na tym oleju to pozostaję przy tej marce i taki zaleję przy wymianie Lince.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jako iż wcześniej chciałem kupić alfe, obserwowałem fora tej marki. W silnikach V6 jeżdżonych na Seleni po 100tys km wałki rozrządu były do wyrzucenia. Ci którzy za wczas zmienili olej na inny, ale tylko markowy wysokiej klasy, nie mieli takich problemów. Nikomu nic nie sugeruję, ani nie chcę zniechęcać do tej marki, bo osobistych doświadczeń z nią nie mam. Ale skoro Selenia jest taka świetna to dlaczego Ferrari, czyli własność Fiata, są fabrycznie zalewane Shellem, a nie Selenią?
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ENDRIU »

Coval pisze:Jako iż wcześniej chciałem kupić alfe, obserwowałem fora tej marki. W silnikach V6 jeżdżonych na Seleni po 100tys km wałki rozrządu były do wyrzucenia. Ci którzy za wczas zmienili olej na inny, ale tylko markowy wysokiej klasy, nie mieli takich problemów. Nikomu nic nie sugeruję, ani nie chcę zniechęcać do tej marki, bo osobistych doświadczeń z nią nie mam. Ale skoro Selenia jest taka świetna to dlaczego Ferrari, czyli własność Fiata, są fabrycznie zalewane Shellem, a nie Selenią?
jeżeli chodzi o alfe to powiem szczerzeże że nie mam pojęcia co tam jest zalecane
ale zauważ że w Fiacie Brawa też lubiał się zacierać ten nieszczęsny wałek rozrządu/w znakomitej większości auta sprowadzane/ tylko że nikt nie pisał otwarcie że przebieg był o wiele większy niż zalecany.
Jeżeli chodzi o porównanie Ferrari<<>>Fiat myślę że to nie ta klasa silników więc nie ma czego porównywać.
No i jeszcze na zakończenie to przy zakupie auta nikt nie określa ile km rocznie będzie śmigał i raczej nie jest możliwe aby producent zalecał olej który szkodzi silnikowi po 100tyś km bo jeżeli autko śmiga w firmie to w 3 latka spoko zrobi te 100tyś oczywiście mówię tu o aucie serwisowanym to w tym układzie na czyj koszt ten wałek będzie wymieniany??
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Co za różnica jakiej marki jest olej najważniejsze, aby spełniał wszystkie zalecane normy producenta auta podane w instrukcji.
Oczywiście każdy chwali swoją sprawdzoną już markę.
Ja tutaj takiej nie wymienię, bo nie mam sentymentu do żadnej.

Ja wymieniłem w ASO olej fiata na inny chyba castrol magnetic, zostawili mi 1 litr na dolewki, który leży w bagażniku.
Zdecydowałem się na to, ponieważ w ogólnej sprzedaży na stacjach nie ma oleju fiata.
Przezornie wolałem zalać auto olejem, który w razie jakiejś "kaplicy" dostanę zawsze.
Tomek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Muszę się niezgodzić... FL Selenia nie jest własnością FIATa. Jest własnością firmy PETRONAS.
Jako ciekawostkę podam, że na stronie FIATa do Linei są 2 instrukcje obsługi. Starsza z 11/2007 i nowsza z 9/2008. W starszej do Linei benzynowej zalecają olej Selenia K P.E. spełniający normę C3 a w nowszej zalecają olej Selenia K z normą A3. FAP również potwierdziło mi tę zmianę ale nie wiedzieli dokładnie czy to przez zmianę technologiczną w silnikach czy przez coś innego a zalecenie to dostali z FIATa we Włoszech.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap pisze:Muszę się niezgodzić... FL Selenia nie jest własnością FIATa. Jest własnością firmy PETRONAS.
Jako ciekawostkę podam, że na stronie FIATa do Linei są 2 instrukcje obsługi. Starsza z 11/2007 i nowsza z 9/2008. W starszej do Linei benzynowej zalecają olej Selenia K P.E. spełniający normę C3 a w nowszej zalecają olej Selenia K z normą A3. FAP również potwierdziło mi tę zmianę ale nie wiedzieli dokładnie czy to przez zmianę technologiczną w silnikach czy przez coś innego a zalecenie to dostali z FIATa we Włoszech.
duskap widziałem tą nowszą instrukcję i faktycznie jest tam zmiana oleju, jednak czytając dalej - "Użycie produktów z charakterystykami gorszymi od ACEA C3 dla silników benzynowych i ACEA B4 dla silników na olej napędowy
może spowodować uszkodzenia silnika z utratą gwarancji." i w co tu teraz wierzyć hehe. Poza tym jak spojrzysz dokładniej to olej ma też spełniać wymagania FIAT 9.55535-M2 a te dotyczą Seleni K P.E. Jak widzisz w instrukcji obsługi zamieszali strasznie z tym olejem. Ja zostane jednak przy P.E. Na stronie producenta (chyba flselenia.it) wyczytałem, że P.E różni się wyłącznie zawartością popiołów w oleju, co jest bezpieczne dla katalizatora trójdrogowego w naszych autkach.
Po ok. 10 kkm zleciłem serwisowi wymianę oleju w samochodzie. Zapytano mnie jaki olej wlać to powiedziałem, że taki jak zaleca instrukcja obsługi (w mojej widnieje P.E). Niestety zalali mi selenia K i powiedzieli, że P.E nawet nie iistnieje i nie słyszeli o takim oleju. Po mojej interwencji w FAP kazano mi przyjechać na bezpłatną wymianę oleju z Seleni K na K P.E i powiedziano mi, że olej musi spełniać normę jakościową C3.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Widocznie dla nowszych się zmieniły jakieś wytyczne...
Bo ja zgubiłem instrukcję do swojej Linei a w necie były 2 i w obu co innego to do FAPu napisałem maila to oddzwonili i powiedzieli, że zgodnie z rocznikiem powinienem stosować Selenia K P.E. bo dopiero w nowszych jest Selenia K.
Sam leję Selenię K P.E. bo jest lepszy ale informację umieściłem jako ciekawostkę :)
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

10W60 to rozsądne minimum do jednostek doładowanych. Olej jest nieco gęstszy i zachowuje wyższą lepkość przy mocno nagrzanych silnikach. Gwarantuje to, że film olejowy na gładziach cylindrów i smarowanie turbiny będą zapewnione cały czas, co przy wysilonych jednostkach napędowych jest ważne dla spokoju naszej duszy... :D

Co do spełniania norm... mam to w... olej wręczyłem Panom Serwisantom, bez żadnych uwag z ich strony... xD
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

a więć po piątkowej wizycie w serwisie i umówieniu na przegląd gwarancyjny:

problemów z wymianą oleju na Castrol nie ma, stuki zmprzodu echanik usłyszał od razu i będzie to naprawiane na przeglądzie, poprawiona (znowu) klapka wlewu paliwa i czujnik parkowania z montażem za jakieś 500 zł.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

emmer pisze:czujnik parkowania z montażem za jakieś 500 zł.
nie pokusiłeś się na samodzielny montaż ?
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

musiałbym czekać jakieś trzy miesiące na odpowiednią aurę, a druga połówka mi już głowę suszy od dłuższego czasu.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Post autor: Jery »

a wystarczyłoby wziąć linkę pod pierzynkę ;-)
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

za dużo pali :D
marpo101
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, 10:21
Przebieg: 56000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: marpo101 »

mam pytanie ,czy bierze wasza linea olej?
bo przy starszych modelach fiata to normalne.
ODPOWIEDZ