Światła Dzienne by Ślimak
-
- Moderator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
W obudowie na to gniazdo są dwa wystające bolce cienkie i małe wypaliłem powiększyłem jeden z nich żeby wsadzić połówkę małego zacisku, małego czyli mniejszy od standardowego nie wiem jak to się nazywa fachowo zacisk srebrny przeciąłem go na pół kombinerkami i bardziej zagniotłem żeby wszedł ciasno.
No i na kabel bezpiecznik rurkowy dla bezpieczeństwa jest w skrzynce plus zapasowy.
No i na kabel bezpiecznik rurkowy dla bezpieczeństwa jest w skrzynce plus zapasowy.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
chyba wiem o co chodzi, takie cosik?will pisze:W obudowie na to gniazdo są dwa wystające bolce cienkie i małe wypaliłem powiększyłem jeden z nich żeby wsadzić połówkę małego zacisku, małego czyli mniejszy od standardowego nie wiem jak to się nazywa fachowo zacisk srebrny przeciąłem go na pół kombinerkami i bardziej zagniotłem żeby wszedł ciasno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
<<FISH>>
- AKI
- klubowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawiszowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Zgadza się ale w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.Fish pisze:wydaje mi sie, ze przepisy nie pozwalaja tak jezdzic.AKI pisze:A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami
Już kiedyś myślałem nad tym i wyszperałem w sieci coś takiego Kontrolka DL , nawet testowałem samą diodę LED z opornikiem podłączając równolegle do jednej lampy świateł dziennych ale wtedy mamy monitorowane tylko jedno światło, a ten układ z filmiku kontroluje oba światełka i jest prosty do zrobienia i bardzo tani.Fish pisze:ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie, bo jak sie cosik rozepnie to ani nie bedzie wiadomo
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1748
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Osobiście wolę pod postojówki, bo chcę je używać wyłącznie do jazdy dziennej w dobrych warunkach. W każdym innym przypadku przełączam się na oświetlenie klasyczne.AKI pisze: A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami, oświetleniem zegarów i tylnymi światłami
U mnie te otwory odpowietrzające zakryte są zaślepkami, które mają minimalną szczelinę. Nie mam problemu z parowaniem lamp, a pozostawienie tych otworów otwartych spowodowałby z pewnością zabrudzenie całej lampy wewnątrz (patrząc jak zabrudzone są tamte okolice - lewego nadkola). Wycięta szczelina w zaślepce nie przycina kabla, a zaślepka spełnia swoją podstawową funkcję.AKI pisze: No i może lepiej nie zakrywać tego otworu odpowietrzającego lampę bo i bez tego są problemy z zaparowanymi kloszami
[ Dodano: |23 Kwi 2012|, o 07:36 ]
dokładnie tak!!!Fish pisze:ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie
[ Dodano: |23 Kwi 2012|, o 07:42 ]
AKI, rozumiem, że układ ten trzeba podłączyć bezpośrednio pod lampy a nie pod kable ze sterownika lamp?AKI pisze:wyszperałem w sieci coś takiego Kontrolka DL ,
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" 

- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Nie rozumiem jednego po co sygnalizacja włączonych świateł dziennych
przecież i tak się z automatu włączają po przekręceniu kluczyka i na 100% muszą świecić ,(chyba że coś źle spięte) . U mnie są lampy podpięte pod postojówki , plus po zapłonie i minus z aku. 3 kable do lamp w peszlach i po co tyle kłopotu z przedostaniem się do kabiny z kablami i jeszcze jakaś dioda lub żaróweczka która by to sygnalizowała
Dla mnie nie zrozumiałe działanie bo i tak światła dzienne świecą po przekręceniu kluczyka i później podczas jazdy (oczywiście bez włączania postojówek) a automat automatycznie wyłącza światłą dzienne po przekręceniu w pozycje postojówki lub świateł mijania.





Dla mnie nie zrozumiałe działanie bo i tak światła dzienne świecą po przekręceniu kluczyka i później podczas jazdy (oczywiście bez włączania postojówek) a automat automatycznie wyłącza światłą dzienne po przekręceniu w pozycje postojówki lub świateł mijania.
- AKI
- klubowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jawiszowice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Po przyglądnięciu się schematowi wywnioskowałem że ten układ zasila sterowniki świateł dziennych znajdujący się w lampach wiec nie do końca nadaje się dla tych co mają osobno jeden sterownik na dwie lamp. Ten układ wpinasz miedzy akumulator a moduł świateł dziennych.krakus02 pisze:AKI, rozumiem, że układ ten trzeba podłączyć bezpośrednio pod lampy a nie pod kable ze sterownika lamp?
Poniżej zamieszczam na na szybko narysowany schemat modułowy podłączenia omawianego układu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.