Światła Dzienne by Ślimak

will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

W obudowie na to gniazdo są dwa wystające bolce cienkie i małe wypaliłem powiększyłem jeden z nich żeby wsadzić połówkę małego zacisku, małego czyli mniejszy od standardowego nie wiem jak to się nazywa fachowo zacisk srebrny przeciąłem go na pół kombinerkami i bardziej zagniotłem żeby wszedł ciasno.
No i na kabel bezpiecznik rurkowy dla bezpieczeństwa jest w skrzynce plus zapasowy.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

will pisze:W obudowie na to gniazdo są dwa wystające bolce cienkie i małe wypaliłem powiększyłem jeden z nich żeby wsadzić połówkę małego zacisku, małego czyli mniejszy od standardowego nie wiem jak to się nazywa fachowo zacisk srebrny przeciąłem go na pół kombinerkami i bardziej zagniotłem żeby wszedł ciasno.
chyba wiem o co chodzi, takie cosik?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Fish dokładnie tylko połówka jak wypalisz większa dziurkę to zobaczysz jaka wielkość będzie potrzebna.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie, bo jak sie cosik rozepnie to ani nie bedzie wiadomo :)
Dzieki will i za wczorajszego sms'a takze.
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Spoko, właśnie kontrolka by się przydała ja sprawdzam odbicie w zderzaku auta przede mną :ink jak na razie działa bez zarzutu.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 157
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AKI »

Fish pisze:
AKI pisze:A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami
wydaje mi sie, ze przepisy nie pozwalaja tak jezdzic.
Zgadza się ale w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Fish pisze:ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie, bo jak sie cosik rozepnie to ani nie bedzie wiadomo :)
Już kiedyś myślałem nad tym i wyszperałem w sieci coś takiego Kontrolka DL , nawet testowałem samą diodę LED z opornikiem podłączając równolegle do jednej lampy świateł dziennych ale wtedy mamy monitorowane tylko jedno światło, a ten układ z filmiku kontroluje oba światełka i jest prosty do zrobienia i bardzo tani.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

apropos jeszcze tego bezpiecznika F24, to wydaje mi sie, ze za pomoca ktoregos z tych wynalazkow mozna bedzie uzbroic to gniazdo KLIK

albo rozbroic cos takiego i jesli nei uda sie zazbroic gniazda w lince to po prostu uzyc tej wtyczki w odwrotna strone :) allegro (cena wysylki zaporowa)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

AKI pisze: A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami, oświetleniem zegarów i tylnymi światłami
Osobiście wolę pod postojówki, bo chcę je używać wyłącznie do jazdy dziennej w dobrych warunkach. W każdym innym przypadku przełączam się na oświetlenie klasyczne.
AKI pisze: No i może lepiej nie zakrywać tego otworu odpowietrzającego lampę bo i bez tego są problemy z zaparowanymi kloszami
U mnie te otwory odpowietrzające zakryte są zaślepkami, które mają minimalną szczelinę. Nie mam problemu z parowaniem lamp, a pozostawienie tych otworów otwartych spowodowałby z pewnością zabrudzenie całej lampy wewnątrz (patrząc jak zabrudzone są tamte okolice - lewego nadkola). Wycięta szczelina w zaślepce nie przycina kabla, a zaślepka spełnia swoją podstawową funkcję.

[ Dodano: |23 Kwi 2012|, o 07:36 ]
Fish pisze:ech to przydalaby sie jakas sygnalizacja w kabinie czy swiatelka swieca czy nie
dokładnie tak!!!

[ Dodano: |23 Kwi 2012|, o 07:42 ]
AKI pisze:wyszperałem w sieci coś takiego Kontrolka DL ,
AKI, rozumiem, że układ ten trzeba podłączyć bezpośrednio pod lampy a nie pod kable ze sterownika lamp?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

Nie rozumiem jednego po co sygnalizacja włączonych świateł dziennych :? :? :pomysli przecież i tak się z automatu włączają po przekręceniu kluczyka i na 100% muszą świecić ,(chyba że coś źle spięte) . U mnie są lampy podpięte pod postojówki , plus po zapłonie i minus z aku. 3 kable do lamp w peszlach i po co tyle kłopotu z przedostaniem się do kabiny z kablami i jeszcze jakaś dioda lub żaróweczka która by to sygnalizowała :? :pomysli
Dla mnie nie zrozumiałe działanie bo i tak światła dzienne świecą po przekręceniu kluczyka i później podczas jazdy (oczywiście bez włączania postojówek) a automat automatycznie wyłącza światłą dzienne po przekręceniu w pozycje postojówki lub świateł mijania.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

ja dalej nie rozumiem po co na siłe wciskać się w bezpieczniki i komplikować sobie robotę. ja mam podpięte pod plus z akumulatora i nie widze żadnych skutków ubocznych - kabel masowy do minusa w aku, kabel prądowy do plusa w aku, kabel sterujący przez zaślepkę lampy do kabla postojowego
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1748
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: krakus02 »

Rozmawiałem z Sebastianem i on opowiadał mi, że jemu dzienne rozładowały aku, a miał je bezpośrednio podłączone do akumulatora
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

dziwne. ja juz trohce czasu mam te dzienne i jeszcze takiego przypadku nie miałem. nie sądzę że to wina samych dziennych czy autoamty. po prostu cos musiało być nie tak
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 287 razy
Otrzymał podziękowań: 304 razy

Post autor: Tomek »

will pisze:sprawdzam odbicie w zderzaku auta przede mną :ink
To samo u mnie. Pięknie się odbija :)
Diodki nie potrzebuję
Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 157
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AKI »

krakus02 pisze:AKI, rozumiem, że układ ten trzeba podłączyć bezpośrednio pod lampy a nie pod kable ze sterownika lamp?
Po przyglądnięciu się schematowi wywnioskowałem że ten układ zasila sterowniki świateł dziennych znajdujący się w lampach wiec nie do końca nadaje się dla tych co mają osobno jeden sterownik na dwie lamp. Ten układ wpinasz miedzy akumulator a moduł świateł dziennych.
Poniżej zamieszczam na na szybko narysowany schemat modułowy podłączenia omawianego układu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: emmer »

czyli sterowanie lampami dziennymi można w sumie połączyć? tak mi się wydaje.
ODPOWIEDZ