Światła Dzienne by Ślimak

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

krakus02, niech się sprawują :brawo
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 157
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: AKI »

krakus02 pisze:
Kabel sterujący podłączyłem bezpośrednio do gniazda postojówki ....
A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami, oświetleniem zegarów i tylnymi światłami, nieraz się to przydaje przy pogorszonej widoczności.
No i może lepiej nie zakrywać tego otworu odpowietrzającego lampę bo i bez tego są problemy z zaparowanymi kloszami, Ja wpiąłem się zaraz za kostką od reflektorów, wystarczy odsłonić kawałek peszla zdrapać 4mm izolacji na plusie świateł mijania i przylutować kabelek sygnałowy od automatu dziennych, zaizolować i spowrotem naciągnąć peszla.

Poza tym dobą robotę wykonałeś :brawo
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Dobra robota Marcin.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

krakus02 pisze:No i dołączyłem do grona Linkowców z światłami dziennymi :)
Jutro test drogowy. :jazda

Kabel plus podłączyłem według wskazówek od will-a :pivo , czyli pod gniazdo bezpiecznika F24. Dołączam się do pytania Fish-a, jak wstrzelić się w to gniazdo bezpiecznika, bo na chwilę obecną mam prowizorkę tzn. na sztywno śruba i do niej dołączony kabel. Myślałem nad tym, aby kupić bezpiecznik i spróbować go przepołowić i do tego podpiąć się z kablem.

Kabel sterujący podłączyłem bezpośrednio do gniazda postojówki dostając się do klosza według sugestii chromk-a :pivo . W zaślepce wywietrznika wyciąłem w ściance szczelinę, aby kabel nie został przycięty.

Kabel minus podłączyłem do uchwytu od klipsa trzymającego pręt gry klapa jest podniesiona. Jest tam otwór, więc nie trzeba nic wiercić.
No super Panie super... :brawo
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3759
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 332 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Post autor: Rafcio »

AKI pisze:A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami, oświetleniem zegarów i tylnymi światłami, nieraz się to przydaje przy pogorszonej widoczności.
W razie pogorszonej widoczności np. deszczu jesteśmy obowiązani przepisami że mamy wyłączyć dzienne i włączyć światła mijania i taka opcja przy dziennych żeby świeciły się zegary i postojówki przednie i tylne nie ma sensu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3838
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 553 razy
Otrzymał podziękowań: 441 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Fish pisze:ślimak, a jakies dlugosci lampka bedzie optymalna? 10 cm czy wiecej?
No i czy te w pionie montowales w ten sam sposob jak w poziomie czyli od gory tymi blaszkami czy juz jakos inaczej od boku?
Chyba wykorzystam Twoj patent (nim go zarejestrujesz w urzedzie coby za darmo bylo) :)

[ Dodano: |21 Kwi 2012|, o 22:04 ]
to co Panowie, male podsumowanie:
1. +12V mozna wziac z bezpiecznikow F24 - jest pusty i jak twierdzi will daje 12V
2. kabelek od postojowki to fioletowo-żółty???
3. co do masy to widzialem takie fajne szpileczki od srodka wystaja, tak gdzies pod zamkiem pokrywy silnika (mam nadzieje niepomalowane).

bo glowie sie juz 2 dzien czy montowac, czy nie, co 2h zmieniam zdanie, ale jakby to pionowe za grilem, patent ślimaka.
Z tego co popatrzylem to swiatelka musza miec max. 10 cm a takich malo na rynku, jak cos to wybiore te: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 04758.html, kumpel je w renówce zamontował tydzien temu i mowi, ze fajne. W sumie nie chcialem tyle diod ale co zrobic.

Ma ktos jakis fajny patent jak sie konkretnie wstrzelic w to miejsce po bezpieczniku?
Moje mają takie wymiary 147x45x59 mm. Bardzo mi się podobają te które przedstawiłeś nam w linku allegro. I wydaje mi się,że bardzo dobrze będą wyglądały w pionowym rozwiązaniu.
Toyota sie je..e !!
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

krakus02 pisze:Myślałem nad tym, aby kupić bezpiecznik i spróbować go przepołowić i do tego podpiąć się z kablem.
tez tak myslalem, ale dzisiaj ogladalem to i tam pod F24 nie ma gniazda. Wyciagnij sobie jakis bezpiecznik to zobaczysz, ze jest gniazdo (takie uchwyty) a tutaj jest pusto wiec i tak jak wsadzisz bezpiecznik to nie ma go co trzymac.
Ja bede probowal zobaczyc jak to wyglada od spodu, cala skrzynka wychodzi, trzeba tylko odkrecic kleme +.

Dzisiaj wszystko poogladalem i raczej jestem zdecydowany.
Nie wiem dlaczego te okragle mnie nie przekonuja.
Ale pogratulowac.
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Oczywiście tam nie ma gniazda ja to wyciągnąłem całe żeby było wygodnie i na graco powiększyłem otwór jednego wejścia tam wsadziłem pomniejszona końcówkę (połowa końcówki zacisku mniejszej) trzyma nie ma luzów.
Można od spodu podpiąć pod kabel bez problemu ale trzeba znów szukać plusa po kluczyku tego nie chciałem.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

W linku u Fish mam założone u siebie w lince i się sprawują bardzo dobrze od lutego i w mrozach też nie sprawiały problemu . Polecam jedyne tak małe światła z homologacją E oraz jak później się dowiedziałem wybite na kloszu RL00 a te światełka mogą świecić też jako postojówki :) wybite na kloszu A 02 , więc dwu-funkcyjne :)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

AKI pisze:A nie lepiej podpiąć się do świateł mijania, wtedy maż możliwość włączenie samych dziennych i dziennych z z postojówkami
wydaje mi sie, ze przepisy nie pozwalaja tak jezdzic.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
markus2021
klubowicz
klubowicz
Posty: 205
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 203000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: markus2021 »

PS. miało być że posiadam takie same światła jak kolega Fish pokazywał w linku z allegro :) tak jakoś mi zjadło na początku :)
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

ślimak pisze:Moje mają takie wymiary 147x45x59 mm
o kurcze, to dlugie, ciezko je tam zmiescic, za pewne masz zasloniety kawalek.
No na rynku nie znalalem innych, zeby mialy 100mm, tylko te co pokazalem, ale mysle ze beda fajne.
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

Wyciągnięta skrzynka Obrazek
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Fish »

will pisze:Można od spodu podpiąć pod kabel bez problemu ale trzeba znów szukać plusa po kluczyku tego nie chciałem.
no tutaj nie chcialbym pruc kabli, myslalem, ze tam jakos da sie podlaczyc, ale z tego co piszesz to nie tak hop siup.
Cos sie poszuka.

[ Dodano: |22 Kwi 2012|, o 19:56 ]
will pisze:Wyciągnięta skrzynka Obrazek
aaa to wszystko na kostkach pod spodem, kurde to nie dobrze, to wez will wytlumacz jeszcze raz dokladnie jak to podlaczyles, z tego co czytalem to cieplym srubokretem powiekszyles, ale co, tam gleboko chyba sa jakies styki z tego co widzialem i co tam wsadzic zeby konkretnie stykalo a nie iskrzylo?
<<FISH>>
will
Moderator
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 127 razy
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Post autor: will »

od dołu ja też się nie odważyłem powiększyć tylko ten jeden pin jest trochę dłubania trzeba to zrobić ostrożnie żeby nie przepalić plastikowego boku w obudowie na gniazdo. Chyba że znajdziesz inny plus po kluczyku.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ