[ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 267 razy
Otrzymał podziękowań: 158 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: adamson »

Amen. Zgadzam się z przedmówcą :ink, ale tylko co do uderzenia młotkiem (śruba na klej zrywalny), bo odrdzewiacz tu raczej niepotrzebny.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: alvaro »

Tak też zrobiłem :) Moje nie były mocno zapieczone przy przebiegu 110 kkm.

A co do smarowanie śrub jakimś specyfikiem po wymianie wypowie się ktoś?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Niebieski (słaby) klej do gwintów. Wtedy nie trzeba aż tak dociągać, bo śruba na pewno się nie odkręci, a klej odetnie dostęp powietrza i nie będzie korozji.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: robert75 »

Tak to u mnie wygląda. Auto u mechanika..zobaczymy co wymyśli i ile skasuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: alvaro »

A ja chyba standardowo miedzianym lekko pokryje końcówki.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 219
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 100114
Silnik: 1.4 100km
Rocznik: 2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: robert75 »

Samochód odebrany od mechanika. Usunięcie zerwanych śrub kosztowało mnie 100zł. Więc myślę ze lepiej oddac auto do warsztatu na wymianę amortyzatorów. Chyba ze ktoś jest gotowy na ryzyko zwiazane z zerwaniem śrub.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6774
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 144000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 219 razy
Otrzymał podziękowań: 375 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja nie miałem problemów, wymieniałem przy 135 tyś km. Myślę że to zasługa nadkoli.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 644
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 51 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: alvaro »

U mnie przy 110 kkm poszło też dobrze... Szczerze to gorzej mi się odkręcało łącznik stabilizatora, bo mi otwór na imbus się obrobił i musiałem ciąć kątówką.
diego240
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 31 lip 2025, 12:10
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: diego240 »

Hejka, pytanie gdzie szukac problemu, ze stukami prawdopodobnie w okolicy górnych mocowan amortyzatora. Przed wymiana amortyzatorów była cisza, po wymianie sa stuki na spiących policjantach lub wiekszych dziurach. Gdzies znalazłem na forum punto, ze trzeba wymienic wszystkie sruby na nowe, oraz skrócic bałwanka. Ma ktos info jak sobie z tym poradził. Dodam ze z prawej strony wymieniłem na nowa poduszke, i stukanie jest jak by był gdzies luz. Dodatkowo nawet dałem podkładki, pod sruby poduszek, zeby lepiej dociagały i nic to nie pomogło.🤔
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: smak56 »

Po wymianie bałwanków miałem stuki i zgrzyty, jakby blacha przesuwała się na gwincie. Przyczyną: 1/8 obrotu nakrętki na trzpieniu amortyzatora. Niczego nie skracaj. Czasami stuka plastikowa osłona bałwanka. Mój patent to towot między osłonę a amortyzator.
smak56
* * * *
Obrazek
diego240
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 31 lip 2025, 12:10
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: diego240 »

Amortyzator był na fula dokrecony, na to wychodzi ze stuka bałwanek. Wogole on za luźno lata, góra dół. Wydaje mi sie ze powinin sie klinowac, na trzpieniu amortyzatora.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 285000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 368 razy
Otrzymał podziękowań: 621 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: smak56 »

Fabryczny bałwanek wchodzi na lekki wcisk i sam nie opada.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1903
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 361 razy
Otrzymał podziękowań: 164 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: zibi186 »

Oryginalny bałwanek jest dłuższy , niż zamienniki . Swojego czasu po wymianie amorów z tyłu było dokładnie tak samo , przy obciążeniu tyłu np pasażerami i podczas przejazdu przez dziurę albo próg zwalniający dało się czuć uderzenie . Dopiero wymiana bałwanków pomogła . Pozdrawiam 🤗
ODPOWIEDZ