
[ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 267 razy
- Otrzymał podziękowań: 158 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Amen. Zgadzam się z przedmówcą
, ale tylko co do uderzenia młotkiem (śruba na klej zrywalny), bo odrdzewiacz tu raczej niepotrzebny.

FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Tak też zrobiłem
Moje nie były mocno zapieczone przy przebiegu 110 kkm.
A co do smarowanie śrub jakimś specyfikiem po wymianie wypowie się ktoś?

A co do smarowanie śrub jakimś specyfikiem po wymianie wypowie się ktoś?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Niebieski (słaby) klej do gwintów. Wtedy nie trzeba aż tak dociągać, bo śruba na pewno się nie odkręci, a klej odetnie dostęp powietrza i nie będzie korozji.
-
- klubowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Tak to u mnie wygląda. Auto u mechanika..zobaczymy co wymyśli i ile skasuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
A ja chyba standardowo miedzianym lekko pokryje końcówki.
-
- klubowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 100114
- Silnik: 1.4 100km
- Rocznik: 2014
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Samochód odebrany od mechanika. Usunięcie zerwanych śrub kosztowało mnie 100zł. Więc myślę ze lepiej oddac auto do warsztatu na wymianę amortyzatorów. Chyba ze ktoś jest gotowy na ryzyko zwiazane z zerwaniem śrub.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6774
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 144000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 219 razy
- Otrzymał podziękowań: 375 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Ja nie miałem problemów, wymieniałem przy 135 tyś km. Myślę że to zasługa nadkoli.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 644
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
U mnie przy 110 kkm poszło też dobrze... Szczerze to gorzej mi się odkręcało łącznik stabilizatora, bo mi otwór na imbus się obrobił i musiałem ciąć kątówką.
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 lip 2025, 12:10
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2012
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Hejka, pytanie gdzie szukac problemu, ze stukami prawdopodobnie w okolicy górnych mocowan amortyzatora. Przed wymiana amortyzatorów była cisza, po wymianie sa stuki na spiących policjantach lub wiekszych dziurach. Gdzies znalazłem na forum punto, ze trzeba wymienic wszystkie sruby na nowe, oraz skrócic bałwanka. Ma ktos info jak sobie z tym poradził. Dodam ze z prawej strony wymieniłem na nowa poduszke, i stukanie jest jak by był gdzies luz. Dodatkowo nawet dałem podkładki, pod sruby poduszek, zeby lepiej dociagały i nic to nie pomogło.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Po wymianie bałwanków miałem stuki i zgrzyty, jakby blacha przesuwała się na gwincie. Przyczyną: 1/8 obrotu nakrętki na trzpieniu amortyzatora. Niczego nie skracaj. Czasami stuka plastikowa osłona bałwanka. Mój patent to towot między osłonę a amortyzator.
smak56
* * * *

* * * *
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 lip 2025, 12:10
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2012
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Amortyzator był na fula dokrecony, na to wychodzi ze stuka bałwanek. Wogole on za luźno lata, góra dół. Wydaje mi sie ze powinin sie klinowac, na trzpieniu amortyzatora.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 285000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 368 razy
- Otrzymał podziękowań: 621 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Fabryczny bałwanek wchodzi na lekki wcisk i sam nie opada.
smak56
* * * *

* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1903
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 361 razy
- Otrzymał podziękowań: 164 razy
Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)
Oryginalny bałwanek jest dłuższy , niż zamienniki . Swojego czasu po wymianie amorów z tyłu było dokładnie tak samo , przy obciążeniu tyłu np pasażerami i podczas przejazdu przez dziurę albo próg zwalniający dało się czuć uderzenie . Dopiero wymiana bałwanków pomogła . Pozdrawiam 