Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: alvaro »

Komplet Textara, już były raz wymieniane (z tego co widzę 22mm a minimum 20,2mm). Tak patrzyłem na 1 post z tego manula i prowadniczki wyczyściłem. Nie widzę tam informacji n/t pasty/kleju do zacisku.
Coś chyba kiepsko z tymi pomiarami, no cóż, będę musiał zrobić jeszcze raz.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: buhert »

Textar przód w Linei klocki zjechane do zera...65 tys km (auto 50% trasa). Tarcze też do wymiany...nie wiem z czego teraz robi się tarcze, ale TRW nie wytrzymały drugich klocków, Textar teraz też nie...zakupiony zestaw na nowe Bosch 336zł. Jak to też tyle wytrzyma następne będą tanie tanie tanie...;)

Bosch 0 986 424 596 i 0 986 478 810.
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Phenix »

Kolego jak chcesz żeby tarcze ci wytrzymały długo to kup sobie tarcze ate zwykłe i klocki ate ceramic i gwarantuje że tarcze przetrwaja 3 wymiany klocków tylko skuteczność ich nie powala ... . Z drugiej str chcesz żeby hamulce były "ostre" czy długo żywotne? Fizyki i chemi nie oszukasz...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pogromcaslaskiej »

To już niestety nie te czasy że kupujesz coś firmowego i będzie dobre,nie ma żadnej gwarancji że coś co się sprawdzało do tej pory teraz też będzie dobre,moim zdaniem to loteria jeżeli chodzi o tarcze
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Phenix »

Mam zestaw ate tarcze i klocki ceramiki tarcze wyglądają jak nowe i wywale je bo korozja je zjada od środka ( zaciski nadają się do regeneracji) a klocki myślę za jakieś 10tyś do wymienić nigdy już nie wezmę ceramików ( kupiłem je bo miały nie brudzić felg i tak było ale za to skuteczność hamowania jest gorsza). Tylko słabo taki zestaw hamuje zwykłe tarcze ate i klocki to przy mocnym hamowaniu auto dęba staje aż nie przyjemnie pcha cie na szybę mam oba zestawy w fiatach (i kupuję go od 8 lat i zawsze tak samo mocno hamują) teraz wolę żeby klocki były miękkie pyliły ale żeby hamulce były żyletki ... bezpieczeństwo jest ważniejsze niż kilka złotych więcej w kieszeni lub czyste felgi kosztem skuteczności ... ale każdy ma inne zdanie i dla tego mamy taki duży wybór części zamiennych.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: zibi186 »

Tak mi się właśnie wydawało , że ceramiczne klocki to jednak nie na nasze jeżdżenie . . . Jeśli się nie mylę , ich skuteczność zwiększa się dopiero , gdy się odpowiednio rozgrzeją . . ..
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Phenix »

Panowie te tanie klocki co montujecie to model ? TOMEX BRAKES TX 12-48 do silnika 1.4 77km ? Potrzebuje super taniego żeby przejeździć na nich 2 tyg ...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: buhert »

I klocki Bosch zaczęły piszczeć...
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Phenix »

Jestem ciekaw czy pomoże podobno jest past wurtha taka klejąca maź właśnie na tył klocka niektóre firmy dają taśmy klejące zapobiega to drgania podczas hamowania i wtedy słychać pisk osobiście nie testowałem bo raz tylko mi piszczały klocki ferodo jeszcze jak miałem stare auto ale wtedy nie miałem pomysłu jak walczyć z tym ...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: skory85 »

2 lata temu zalozylem klocki i tarcze metelli po ok miesiacu zaczemy piszczec.... Jedyne co mi zostalo to jezdzic z tym. W puncie zalozone deckermann i klocki metelli i kest cicho...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: zibi186 »

A ja mam takie własne spostrzeżenie , nie wiem czy się z tym zgodzicie 😊 wiadomo nie od dziś , że producenci klocków z różnych powodów dodają do okładzin cząstki żelaza . Mam wrażenie , że im większe są te cząstki i im więcej ich jest - co widać wyraźnie na powierzchni klocka - tym klocki mają większą skłonność później do piszczenia . Sam , mając do wyboru klocki kilku producentów oglądam okładzinę i wybieram te z najmniejszą ilością , najmniejszych cząstek żelaza . Być może bardziej pylą , ale to nie drażni uszu 😂 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze: 30 paź 2014, 19:53 Od TRW to raczej z daleka, LPR i VALEO można polecić, HART i TEXTAR nie znam, więc ciężko doradzić :ink
Maciek , zastanowiłeś mnie tą opinia o TRW. Dlaczego z daleka. Są znacznie droższe od LPR (TRW - 100zł, LPR-60zł) . Nie są lepsze?? Pytam bo właśnie będę wymieniał przód i zamówiłem klocki LPR i TRW do porównania. Zdecyduję przy zakładaniu. Drugie odeślę. Z racji ceny skłaniam się do LPR.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 »

Lpr w komplecie z tarczami Textar używam od 10 lat. Razem z Lineą jesteśmy zadowoleni :ink
smak56
* * * *
Obrazek
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: skory85 »

Metelli też jest dobre 😉 byłem w pełni zadowolony z siły hamowania
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: mwas »

leszek1234 pisze: 01 gru 2022, 23:26
mwas pisze: 30 paź 2014, 19:53 Od TRW to raczej z daleka, LPR i VALEO można polecić, HART i TEXTAR nie znam, więc ciężko doradzić :ink
Maciek , zastanowiłeś mnie tą opinia o TRW. Dlaczego z daleka. Są znacznie droższe od LPR (TRW - 100zł, LPR-60zł) . Nie są lepsze?? Pytam bo właśnie będę wymieniał przód i zamówiłem klocki LPR i TRW do porównania. Zdecyduję przy zakładaniu. Drugie odeślę. Z racji ceny skłaniam się do LPR.
Już odpowiadam: TRW strasznie szybko się ścierały i pyliły niesamowicie... felgi ufajdane chwila moment :ink Siła hamowania taka sama, jak przy tańszym LPR :ink Porównanie jakość/cena TRW do LPR - zdecydowanie na korzyść LPR :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ