Filtry

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Filtry

Post autor: zibi186 »

W t- Jet od strony" zawiasów " obudowy filtra powietrza też widać ten miękki otok filtra , więc to raczej tak ma być 😊
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Filtry

Post autor: smak56 »

zibi186 pisze: 10 cze 2020, 23:11 W t- Jet od strony" zawiasów " obudowy filtra powietrza też widać ten miękki otok filtra , więc to raczej tak ma być 😊
Nie bardzo zgadzam się że TTTM. Zależy jaki egzemplarz się kupi. Praktycznie za każdym razem po zakupie filtra powietrza, obcinam nożyczkami naddatki gumy pozostałe po odlewie (tłoczeniu). Czasami udaje się włożyć tak, że nic nie wystaje. Przy filtrze kabinowym też odcinam jedno skrzydełko, gdyż jest odrobinę za długi i zamykanie klapki stawia opór.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
RoboBat
klubowicz
klubowicz
Posty: 151
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Filtry

Post autor: RoboBat »

W t-jecue tez tak mam jak na zdjeciu. Gumka jest dociskana przez obudowę i uszczelnia to połączenie
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Filtry

Post autor: michalexc »

U mnie widzę, że uszczelka jest dociśniętą z każdej strony, sama pokrywa jest równo. Nie będę już przy tym grzebał.Co do kabinowego mam dwa lata pod rząd węglowy air top Italia i on pasuje bez problemu. Dziękuję za informacje 🙂
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Filtry

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 10 cze 2020, 23:51
zibi186 pisze: 10 cze 2020, 23:11 W t- Jet od strony" zawiasów " obudowy filtra powietrza też widać ten miękki otok filtra , więc to raczej tak ma być 😊
Nie bardzo zgadzam się że TTTM. Zależy jaki egzemplarz się kupi. Praktycznie za każdym razem po zakupie filtra powietrza, obcinam nożyczkami naddatki gumy pozostałe po odlewie (tłoczeniu). Czasami udaje się włożyć tak, że nic nie wystaje. Przy filtrze kabinowym też odcinam jedno skrzydełko, gdyż jest odrobinę za długi i zamykanie klapki stawia opór.
Nie chodzi o to żebym się spierał , ale nie zgadzasz się że tttm , po czym nożyczkami obcinasz naddatek 😅 Jakoś nie kojarzę ,żeby instrukcja montażu zawierała wpis o obcinaniu 😊 Smak , co się zaś tyczy filtra kabinowego , to tu mnie zaskoczyłeś - trochę ich już wymieniłem i nigdy nie miałem z tym problemu 🤔 Zastanawiam się - czy aby napewno wkładasz go zgodnie z przewidzianym kierunkiem przepływu powietrza ? Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Filtry

Post autor: smak56 »

Nie zgadzam się tylko z Twoim "więc to raczej tak ma być". Bo tak być nie powinno ! Producenci robią jak leci, my kupujemy tańsze i potem staje się to o czym piszemy. Jednemu wystaje, drugi docina a jeszcze inny nie zwraca na to uwagi. Z tym, że godzę się na to, wychodząc z założenia, że kupuję taniej ale częściej.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Filtry

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W t-jet dzieje się tak, gdy najpierw wkładasz filtr, a potem dociskasz pokrywką, która kręcąc się na zawiasie wypycha bok filtra. Jeśli się człowiek uprze i przytrzyma filtr w pokrywie podczas montażu, to nic nie wystaje. Nie wiem czy to potrzebny zabieg, ale da się.
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Filtry

Post autor: michalexc »

generalnie to gdyby takie coś miało miejsce przy nie oryginalnym filtrze to w porządku. Różnica w cenie nie jest duża dopłaciłem 12zł, ale chyba lepiej faktycznie zmienić częściej tańszy lub kupić sobie 4 piwa 🙂Hart był naprawdę dobrze wykonany więc nie ma sensu dopłacać.Wymieniałem na szybko, dlatego mnie to zastanowiło. Później otworzyłem i próbowałem poprawić ale lepiej to nie wyszło. Do obudowy bokiem syf nie leci, bo uszczelka spełnia swoją rolę.
ODPOWIEDZ