pilot :)
Re: pilot :)
Ok czyli ja tez pokroję swojego i rozumiem jakos delikatnie oskrobać czipa. Dzięki
Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 wrz 2016, 17:48
- Przebieg: 125700
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 6 razy
Re: pilot :)
Cześć wszystkim, odświeżam odrobinę temat ;)
Mój problem polega na tym, że Linka od wczoraj nie reaguje na otwieranie z pilota... zamykanie i bagażnik działają bez problemów. Ręczne otwieranie i zamykanie auta także nie sprawia problemów. Jakieś pomysły ?
Mój problem polega na tym, że Linka od wczoraj nie reaguje na otwieranie z pilota... zamykanie i bagażnik działają bez problemów. Ręczne otwieranie i zamykanie auta także nie sprawia problemów. Jakieś pomysły ?
-
- klubowicz
- Posty: 1333
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 464 razy
- Otrzymał podziękowań: 139 razy
Re: pilot :)
Bateria w pilocie?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5102
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 270000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 391 razy
- Otrzymał podziękowań: 629 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6869
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 210210
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 388 razy
- Otrzymał podziękowań: 911 razy
- Kontakt:
Re: pilot :)
Do sprawdzenia, tak jak sugeruje smak56, wiązka w drzwiach, chociaż... zamykanie z pilota ponoć działa, więc nie jestem przekonany co do tej wiązki...
Padniętej baterii również nie podejrzewam, bo wtedy pozostałe funkcje pilota również by szwankowały
Ale, to co można sprawdzić "od ręki", to:
- rozebrać pilota - trzeba otworzyć grot, pod grotem jest klapka na baterię - małym, płaskim śrubokręcikiem przekręcić zabezpieczenie i wyciągnąć klapkę z baterią, potem niestety trzeba odkleić logo Fiata (dobrze jest je najpierw podgrzać a potem, czymś sztywnym i cienutkim delikatnie podważyć z jednej strony) a pod logo jest śrubka. Trzeba ją odkręcić a potem delikatnie rozebrać obudowę na dwie połówki. Uwaga na sprężynkę otwierającą grot
Po otwarciu obudowy wyciągnąć płytkę z układem elektronicznym.
- przetestować płytkę elektroniczną - zapewne większość popuka się teraz w czoło
Otóż nie
Wystarczy nałożyć odpowiednio kieszeń baterii na płytkę układu elektronicznego, żeby pilot działał nam bez obudowy
I teraz: w górnym, prawym rogu, jest dioda, która normalnie jest zakryta i jej nie widać
Jak wciśnie się jakikolwiek przycisk na pilocie, dioda zacznie świecić
Wystarczy zobaczyć, czy dioda świeci przy wciskaniu przycisku, na który nie reaguje auto
Jeśli dioda będzie świecić, to można podejść nawet do auta w takim stanie pilota, i sprawdzić, czy auto reaguje. Jeśli dioda świeci a auto nie reaguje, no to na 98% jest coś nie tak przy wiązce elektrycznej w drzwiach. Jeśli dioda nie świeci, to wiadomo na 100%, że coś nie tak jest z mikroswitch'em przycisku 
Samego microswitcha nie wiem, czy uda się komuś wymienić
To bardzo drobna elektronika
Ale, to co można zrobić, to zaopatrzyć się w sklepie z elektroniką w preparat "kontakt" do czyszczenia styków i układów elektronicznych i porządnie wykąpać w tym specyfiku microswitcha. Po przeschnięciu powinien zacząć stykać. Jeśli zabawy w czyszczenie nie przyniosą efektu, to pozostanie jedynie albo wymiana tego drobnego elementu, albo zakup innego, np używanego ale sprawnego pilota (może być od GP), podmianka jego elektroniki i wprogramowanie nowego pilota do samochodu
Wiem co piszę - przechodziłem tę procedurę jakiś czas temu i ratowałem się właśnie wymianą układu elektronicznego z pilota od GP
Gdzieś na forum nawet opisywałem całą tą operację łącznie z procedurą wprogramowania nowego pilota poprzez interfejs i Multiecuscan 


- rozebrać pilota - trzeba otworzyć grot, pod grotem jest klapka na baterię - małym, płaskim śrubokręcikiem przekręcić zabezpieczenie i wyciągnąć klapkę z baterią, potem niestety trzeba odkleić logo Fiata (dobrze jest je najpierw podgrzać a potem, czymś sztywnym i cienutkim delikatnie podważyć z jednej strony) a pod logo jest śrubka. Trzeba ją odkręcić a potem delikatnie rozebrać obudowę na dwie połówki. Uwaga na sprężynkę otwierającą grot

- przetestować płytkę elektroniczną - zapewne większość popuka się teraz w czoło







Samego microswitcha nie wiem, czy uda się komuś wymienić





Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6869
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 210210
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 388 razy
- Otrzymał podziękowań: 911 razy
- Kontakt:
Re: pilot :)
ooo, znalazłem, gdzie o tym pisałem
-> https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... ta#p109379

Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 wrz 2016, 17:48
- Przebieg: 125700
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 6 razy
Re: pilot :)
Dzięki za podpowiedzi. Bateria w pilocie zmieniona, otwieranie nadal nie działa
W tym tygodniu otworzę pilota i sprawdzę, czy guzik działa. O postępach doniosę.

-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 wrz 2016, 17:48
- Przebieg: 125700
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 6 razy
Re: pilot :)
Wszystko się wyjaśniło, po otworzeniu pilota microswitch po prostu wypadł... Na początek poszukam jakiegoś magika-elektronika, może ktoś będzie w stanie to polutować. W ostateczności podmienię całą elektronikę
- mwas
- Prezes
- Posty: 6869
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 210210
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 388 razy
- Otrzymał podziękowań: 911 razy
- Kontakt:
Re: pilot :)
Tadam






Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 wrz 2016, 17:48
- Przebieg: 125700
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował: 6 razy
Re: pilot :)
Gotowe, serwis RTV polutował pilota za 15zł
Polecam tą metodę jako tańszą alternatywę podmianki elektroniki w pilocie.

- smak56
- klubowicz
- Posty: 5102
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 270000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 391 razy
- Otrzymał podziękowań: 629 razy
Re: pilot :)
Myślałem tak jak w cytacie. Niestety rzeczywistość mnie przerosła. Postanowiłem przełożyć obudowę i zaczęły się schody




smak56
* * * *

* * * *
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 458
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 99 razy
Re: pilot :)
Szkoda że nie pasuje

Z moim nic jeszcze nie robiłem trzyma się jakoś jeszcze w całości, grot lata a sprężyna jeszcze nie pękła.
Jak będzie trzeba dopiłuje się


Sorry za offtopic ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2094
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 294 razy
- Otrzymał podziękowań: 204 razy
Re: pilot :)
U mnie kluczyk tuż przed zlotem przestał się otwierać. Z pomocą opisu Maćka rozebrałem go, wypadł mi ukruszony mały metalowy fragment z przycisku , który prawdopodobnie blokował kluczyk. Skręciłem i wszystko wróciło do normy.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6869
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 210210
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 388 razy
- Otrzymał podziękowań: 911 razy
- Kontakt:
Re: pilot :)
Czyli można by powiedzieć, że klasyka gatunku
Dobrze, że się udało




Linea Dynamic 1.4 8V '2007