Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: skory85 »

Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: lepio »

skory85 pisze: 13 mar 2020, 19:54 Trzy tyg temu jechałem do Łodzi wiało jak cholera... Na trasie A1 przy 140km/h musiałem bardzo uważać przy bocznych podmuchach wiatru dodatkowo ciągła kontra myszkowania. LINEA jednak bardzo dobrze znosi długie zakręty, gdzie jedzie jak po linijce. Przy 160 też się dobrze jedzie jednak boczne podmuchy wprowadzają zament nawet na letnich 16.... Co do ogumienia 15 dobra do 110 jako zimowa dokładnie 195/65 r15 uniroyal ms plus 77 a letnie 205/55 r16 uniroyal rainexper 3 dobrze jedzie do 140...
A ile pompujesz te 205/55/16 one są większe niż w instrukcji dla felg 16 niż instrukcja zaleca a ja też takie mam i nie wiem czy więcej dobijać..
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: lepio »

Wychodzi na to że, Linea to jest auto do spokojnej jazdy na krajowe 90 max 110 tam gdzie można. Opony coś poprawiają ale konfiguracja jest taka, że raczej się trzeba przyzwyczaić do tego co jest. Buja przodem przy bocznym wietrze, bo taka jest konstrukcja auta i wpływają na to łącznie różne czynniki.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: skory85 »

Lato przód 2.2 tyl 2 atm.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Tomek »

Ksuchy pisze: 31 lip 2020, 14:36 jeżdzę nawet po 190 km/h a na łukach nie schodze poniżej 150.
Bohater :) :zlośnik
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: lepio »

To jak napisać że maluchem jeżdżę 130 po krajowce i da się no da się ;p
A jakie wrażenia XD
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Phenix »

Zapomniałeś dodać " i nie narzekam " .

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 345
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: michalexc »

Ksuchy pisze: 31 lip 2020, 14:36 Ja mam 1.6 M-Jet jeżdzę nawet po 190 km/h a na łukach nie schodze poniżej 150. Nic sie złego nie dzieje, nie straszy nic, elegancko się prowadzi. Z tym że mam twarde zawieszenie (wersja limitowana Emotion) i szerokie nisko profilowe opony.
A co ma emotion do twardego zawieszenia?
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: adamson »

Raczej nic :devil
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: mwas »

Ksuchy, to był "standard" :lacha Genralnie każda Linea od wersji Dynamic, wypuszczana na nasz rynek miała taki zapis: obniżone zawieszenie :lacha I owszem - w ePER też można wybrać części do wersji z "obniżonym zawieszeniem" :ink Prawda jest taka, że im starsze auto, tym gorzej trzyma się drogi w wyniku zużycia elementów zawieszenia :ink Być może masz jeszcze dość "świeżą" sztukę, która nie przejechała jeszcze tych tysięcy kilometrów i Twoje auto jest nadal dość sztywne :ink Ja u siebie np. zauważam, że to co mam teraz to już nie to samo, co było kiedyś :ink Musiałbym powymieniać w zawieszaniu co nieco, aby sztywność auta wróciła do tego sprzed lat :ink A auto trzymało się drogi bezbłędnie - niemalże jak gokart :luzak No ale niestety, lata robią swoje a po tym czasie rachunek opłacalności wymiany poszczególnych elementów również daje do myślenia :ink Dlatego starsze i mocniej wyjeżdżone egzemplarze trzeba traktować jak "dziadkowozy" które niestety mogą przejawiać tendencję do pewnych zachowań na drodze, wśród których jest również kwestia ściągania przy "podmuchach bocznych" itp :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Phenix »

@mwas zgodzę się z Tobą w 100% u mnie też na początku było sztywno i auto trzymało się drogi jak przyklejone. Teraz jest inaczej ale za jakiś czas zmieniam amory i cały osprzęt poduszki łożyska itd i zobaczę czy to pomoże.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: helletic »

Ksuchy, niżej ode mnie nie masz :zlośnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tjet i 1.6 mają niższe zawieszenie bez względu na wersję.
Awatar użytkownika
THOR1
klubowicz
klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
Przebieg: 201900
Silnik: 1.6D
Rocznik: 2010
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: THOR1 »

To by się zgadzało jak się przesiadam z 1.3D(dynamic) do 1.6D(emotion) to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Precyzja prowadzenia przy wiekszych predkosciach

Post autor: smak56 »

THOR1 pisze: 09 sie 2020, 21:12 .... to 1.6 jest o wiele twardszy i czuć znacznie "ostrzejsze" hamulce.
Jakie hamulce ma z tyłu? :pomysli
P.s.
Edit; nie odpowiedziałeś więc poszukałem.
Hamulce: 1.6 mj
Rodzaj hamulców (przód) - tarczowe wentylowane
Rodzaj hamulców (tył) - tarczowe
Grubość tarcz hamulcowych (przód) - 22 mm
Grubość tarcz hamulcowych (tył) - 10 mm
Średnica tarcz hamulcowych (przód) - 284 mm
Średnica tarcz hamulcowych (tył) - 251 mm

Dla porównania 1.3 mj
Przód wentylowane - 257,5 mm
Tył bębnowe.
Ot i stąd ta różnica.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ