Stuki w przednim zawieszeniu.

Szczypior

klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Szczypior » 29 mar 2020, 16:13

Czy taki luz może być powodem stuknięcia, skręcam w prawo na podwórek, wjeżdżam na kostkę która jest z 2cm wyżej od drogi i wtedy jest gluche uderzenie z lewej strony.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca

Moderator
Posty: 6706
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 29 mar 2020, 20:08

Nie wiem. U mnie takie dźwięki powodował łącznik stabilizatora.
Ja robię tak, że jeśli nie jestem pewny co trzeszczy/stuka, to nie ruszam, tylko jeżdżę aż się tak wytelepie, że łatwo to zlokalizować.

Szczypior

klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Szczypior » 29 mar 2020, 20:13

I chyba żeby zacisnę i ja tam zrobię bo już nie wiem co wymienić więcej a maglownice regenerować jak nie ma wycieków mi się nie uśmiecha.

Jeszcze w wolnej chwili zrzucę końcówkę z zwrotnicy i zobaczę czy jest luz wzdłużny na listwie.

Szczypior

klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Szczypior » 01 kwie 2020, 19:23

Byłem dzisiaj u mechanika, luz na maglownicy jest ale według niego nie aż tak duży żeby stukać. Jak cofałem, a potem uderzył w koło stwierdził że do wymiany jest tylna tuleja wahacza bo jest bardzo miękka i widać lekkie pękniecia.
Czy przez nią może stukać? Myślałem że tylna to auto będzie pływać.

Czy macie może jej numer? Bo w eper jest tylko cały wahacz

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6337
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: mwas » 01 kwie 2020, 20:30

W ePER rzeczywiście jest tylko cały wahacz jako komplet, ale z kolei ePER mówi, że ten sam wahacz jest stosowany we wszystkich wersjach silnikowych, które były dostępne na naszym rynku, więc wydaje mi się, że proste wyszukanie w googlach rozwiąże Twój problem poszukiwań :ink Z resztą ten sam wahacz jest stosowany jeszcze w kilku innych, popularnych modelach na naszym rynku, w tym Grande Punto, Punto Evo i Alfa Mito :ink Szybkie zapytanie do "wujka google" i np. taki oto wynik: https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Fiat-Li ... zsQAvD_BwE
Fakt, są to jakieś tuningowe, ale to tylko jeden z wielu wyników :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Szczypior

klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Szczypior » 01 kwie 2020, 21:08

Ktoś wymieniał je u siebie czy tylko całe wahacze? Ciekawe czy u mnie oni powodują te stuki

Awatar użytkownika
mwas

Prezes
Posty: 6337
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 190190
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: mwas » 01 kwie 2020, 22:02

U mnie wymieniali któreś tuleje, chyba tylne ale pewny nie jestem :lacha Warsztat sam ogarnął temat, mieli wolną rękę :luzak Tuleje dostali bez większego problemu, ale stuki u mnie zaczęły się już po tej wymianie :pomysli Jak byłem u nich na kontroli, to stwierdzili, że te tuleje, które wymieniali są sztywne i to nie tam stuka i jedyne miejsce, jakie padło jako podejrzane to właśnie półosie, ale mi coś nie pasuje z tymi półosiami (lub przegubami) dlatego z zaciekawieniem obserwuję Twoje ustalenia :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
zibi186

klubowicz
Posty: 1373
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 185000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: zibi186 » 01 kwie 2020, 23:47

Jeśli chodzi o tylne tuleje przedniego wahacza to tak - wymieniałem . Ale nie sam , ponieważ do tej operacji potrzeba specjalnej tulei stożkowej , przez którą wstępnie przepycha się tuleję w celu ściśnięcia - zmniejszenia jej średnicy zewnętrznej , która jest nieco większa niż otwór w wahaczu . Myślę , że mocno wyrobiona może powodować ,że gdzieś tam dochodzi do stukania . . . Bliskość wahacza i np stabilizatora zawsze mnie niepokoiła , jednak nie znalazłem dowodów na potwierdzenie tego przypuszczenia 😂 Te tuleje znalazłem na popularnym portalu aukcyjnym nawet za ok 25 zł więc nie tragedia Dodam jeszcze że jeśli masz zamiar wymieniać te tylne tuleje przedniego wahacza , to proponuję od razu obie . Jeśli okaże się, że będzie różna sztywność gumy tych tulei , to na drodze będziesz czuł to jako ściąganie auta w jedną stronę podczas gwałtownego przyspieszania i w drugą - jeśli będziesz gwałtownie hamował 😄. Pozdrawiam 😄

krupniok

klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: krupniok » 02 kwie 2020, 10:24

Szczypior pisze:
01 kwie 2020, 21:08
Ktoś wymieniał je u siebie czy tylko całe wahacze? Ciekawe czy u mnie oni powodują te stuki
Tuleje można wymienić. Z doświadczeń osób na tym i innych forach wiadomo, że lepiej wymienić tuleje w fabrycznym wahaczu niż kupować cały zamiennik wahacza - dużo dłużej wytrzymuje. Ja kupiłem tuleje Lemfordera za grosze na allegro. Co do wymiany to tak jak kolega wyżej napisał - trzeba mieć wprawę/doświadczenie, żeby temat ogarnąć (tuleja większa niż otwór w wahaczu). Wskazówka od doświadczonego mechanika: wymieniamy parami tylko uszkodzone tuleje a tych sprawnych lepiej nie ruszać, bo często "stara" ale oryginalna tuleja lepiej i dłużej się sprawdza od nowego zamiennika.

Pomimo tego uważam, że to nie będzie przyczyna stukania. Kopnięcie w koło to nie ścieżka diagnostyczna... po to jest guma, żeby w takiej sytuacji pracowała. Jej "spękanie" też o niczym nie świadczy. Pełna ścieżka diagnostyczna powinna wyeliminować tuleje, amortyzatory, drążki, końcówki, stabilizator, sprężyny i łączniki. Jeśli to będzie OK to szukaj w maglownicy. Z doświadczenia podpowiem, że kiedyś w Pandzie miałem podobny problem ze stukaniem. Diagności też po kolei typowali od sprężyn przez amortyzatory i górne mocowania aż do wahaczy. Powodem był mój pierwszy typ czyli luz na maglownicy. Był minimalny i każdy mechanik twierdził, że to nie to stuka. Luz występował przy skręconych kołach najmocniej, przy kołach na wprost był minimalny. Wymiana maglownicy oczywiście sprawiła, że nastała całkowita cisza w samochodzie. Tutaj może (choć nie musi) być podobnie. Podnieś samochód i wysuń trochę listwę przekładni (skręć koła). Poruszaj następnie listwą albo mocowaniem drążka góra-dół. Ruszając samym drążkiem przy jakimkolwiek luzie nie masz pewności czy to luz przekładni czy drążka.

Awatar użytkownika
smak56

klubowicz
Posty: 4709
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 235000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: smak56 » 02 kwie 2020, 20:10

Szczypior, sprawdzałeś łożysko prawej półosi? Może tam się wyrobiło.
smak56
****
Obrazek

Szczypior

klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Szczypior » 02 kwie 2020, 23:22

Sprawdzę jeszcze ten luz na skręconych kołach.

Łożysko półosi szarpałem ręka i nie czuć luzu. Nie wiem czy powinno się sprawdzać jak koła w górze czy na kołach?

Szczypior

klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Stuki w przednim zawieszeniu.

Post autor: Szczypior » 05 kwie 2020, 10:04

Poniosłem auto, koła w prawo, jak ruszam kołem to czuć luz na drążku tzn na 90% nie drążek a na listwie.

ODPOWIEDZ