Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 103 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
ja mam 116 tys i nic mi nie stuka. Przed chwilą wróciłem z jazdy i przysłuchwiałem się przy zmianie biegów, bo czytałem ten post wcześniej. Poduszki są od nowości, sprzęgło też fabryczne. Jestem wyjątkiem? Z drugiej strony jak coś takiego występuje nie tylko w jedym aucie to trzeba przyjąć zasadę TTTM.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
A sprawdź jadąc na 5 biegu ok 80-90km/h, zdjąć nogę z gazu i raptownie go wcisnąć, wtedy najlepiej słychać to pukniecie jak się wcisnie i prawie za każdym razem bo przy zmienię biegu już nie jest zawsze.
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 103 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
ok jutro mam do przejechania ok 120 km, dam znać czy coś zaobserwuje
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 103 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Szczepan, jestem po jeździe. Sprawdzałem kilka krotnie, z wyłączonym radiem i nic nie słyszę. Po gwałtowym dodaniu gazu słychać tylko silnik, który akurat dostaje kopa w tym zakresie obrotów. Jestem raczej wyczulony na jakiekolwiek nie pokojące dźwięki, ale mówię może do czegoś przywykłem od momentu zakupu. W poprzednich postach czytałem o blokadzie do 2200 obr na wcisniętym sprzęgle. Moje auto tego nie ma.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Sprawdziłem przeguby i brak luzu osiowego
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
stań. zaciągnij mocno "ręczny". i spróbuj ostro ruszyć. a potem ostro cofnąć. zobaczysz czy się coś odezwie
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Powoli to autko mnie wyprowadza z równowagi bo 10 latach i 130 tys km
Możliwe, że stuki przy dodawaniu i puszczaniu gazu na biegu jest spowodowane luzem w zawieszeniu, problem w tym że na dwóch stacjach skp nic nie znaleźli.
Dlaczego uważam, że coś z nim jest nie tak? Podczas jazdy nierówna droga słyszę a nawet lekko czuje pukanie w zawieszeniu. Po dłuższym postoju, gdy cofam zawsze jest takie pukniecie w podłogę.
Gdy trzyma się za przegub łącznika i rusza autem góra dół, czuć jakby luz ale ciężko stwierdzić czy na nim czy na stabilizatorze. Odlreciłem oba łączniki i szarpiąc, ruszając Góra dół stabilizatorem nie widać luzu, podobnie na łączniku. Łączniki maja jakieś 15tys, polskie JGR
Możliwe, że stuki przy dodawaniu i puszczaniu gazu na biegu jest spowodowane luzem w zawieszeniu, problem w tym że na dwóch stacjach skp nic nie znaleźli.
Dlaczego uważam, że coś z nim jest nie tak? Podczas jazdy nierówna droga słyszę a nawet lekko czuje pukanie w zawieszeniu. Po dłuższym postoju, gdy cofam zawsze jest takie pukniecie w podłogę.
Gdy trzyma się za przegub łącznika i rusza autem góra dół, czuć jakby luz ale ciężko stwierdzić czy na nim czy na stabilizatorze. Odlreciłem oba łączniki i szarpiąc, ruszając Góra dół stabilizatorem nie widać luzu, podobnie na łączniku. Łączniki maja jakieś 15tys, polskie JGR
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1810
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 322 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Re: Stuka przy zmianie biegów i dodawaniu/odejmowaniu gazu
Gumy stabilizatora ?Szczepan pisze: ↑29 maja 2019, 15:49 Powoli to autko mnie wyprowadza z równowagi bo 10 latach i 130 tys km
Możliwe, że stuki przy dodawaniu i puszczaniu gazu na biegu jest spowodowane luzem w zawieszeniu, problem w tym że na dwóch stacjach skp nic nie znaleźli.
Dlaczego uważam, że coś z nim jest nie tak? Podczas jazdy nierówna droga słyszę a nawet lekko czuje pukanie w zawieszeniu. Po dłuższym postoju, gdy cofam zawsze jest takie pukniecie w podłogę.
Gdy trzyma się za przegub łącznika i rusza autem góra dół, czuć jakby luz ale ciężko stwierdzić czy na nim czy na stabilizatorze. Odlreciłem oba łączniki i szarpiąc, ruszając Góra dół stabilizatorem nie widać luzu, podobnie na łączniku. Łączniki maja jakieś 15tys, polskie JGR

- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1241
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 150 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
A może to poduszka skrzyni biegów lub silnika 

FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
Jak złapie za łącznik i szarpne do przodu to słychać lekkie pukniecie, za drugim razem już tego nie ma, dopiero jak z drugiej strony na tak szarpne to puknie i tak na przemian strony.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1810
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 322 razy
- Otrzymał podziękowań: 146 razy
Re: Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
Jestem przekonany ze gumy stabilizatora - mialem to samo . Jedno puknięcie przy ruszaniu zimnym autem i potem cisza

-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
Chyba zaryzykuje i kupię gumy. Wymiany bez kanału chyba nie ma co się podejmować?
Dostęp do śrub obejm gum jest bez problemowy od spodu. Patrząc na opis wymiany na forum zrobionego przez Kuzyna jets tragedia, czy w multijet wszystko tak samo się robi?
Dostęp do śrub obejm gum jest bez problemowy od spodu. Patrząc na opis wymiany na forum zrobionego przez Kuzyna jets tragedia, czy w multijet wszystko tak samo się robi?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1020
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 69 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
Re: Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
Tak tak samo jest mjet jak w tjet, do gum stabilizatora od dołu są śruby ale od góry nakrętki które trzeba oczywiście trzymać kluczem, bez kanału teoretycznie do ogarnięcia el ile się z tym upie.... to twoje, jakoś drastycznie roboty może nie ma, auto tylko na kobyłkach wysoko, ja bym próbował odkręcić same sanki i maglownice od sanek i to tak opuścić będzie wisiało na amorach nie spadnie całkiem na ziemie, wtedy masz dostęp do gum. jJa teraz miałem więcej jedynie odkręcone zwrotnice od sworznia żeby pół osie wyjąć ze skrzyni bo robiłem sprzęgło, i jak odkręciłem kołyskę to fajnie sobie wisiała, może wystarczy żeby wymienić, na sto procent Ci nie powiem czy będzie dość miejsca bo ja miałem odpięte pół osie i było kapkę więcej miejsca.
Pozdrawiam wszystkich
- mwas
- Prezes
- Posty: 6869
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 210210
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 388 razy
- Otrzymał podziękowań: 911 razy
- Kontakt:
Re: Luzy zawieszenia i stuki przy dodawaniu/odejmowaniu gazu
Szczepan, i jak się u Ciebie ten temat zakończył ? Udało Ci się wyeliminować te stuknięcia ? Wymieniałeś te gumy ? Pytam, bo mój bolid zaczął ostatnio wydawać takie właśnie dźwięki - stuknięcia szczególnie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale również podczas jazdy przy wciskaniu sprzęgła oraz potrafi stukać cały czas jak podczas jazdy puści się gaz
Byłem u mojego magika, wytrzepał auto, stwierdził, że w zawieszeniu wszystko sztywne ale padło podejrzenie na prawą półoś - że niby albo coś przy przegubie wewnętrznym albo już wewnątrz skrzyni 


Linea Dynamic 1.4 8V '2007