[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Pisałem, że wyciągnąłem cały egr i jest wyczyszczony, cały ten zawór na sprężynien.
Dlatego pytam oprócz niego coś się w nim może zepsuć czy tylko część elektroniczna?
Dlatego pytam oprócz niego coś się w nim może zepsuć czy tylko część elektroniczna?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Elektromagnes może się blokować bądź zepsuty będzie, zrób tak jak mówiłem pojeździj tydzień dwa z odpiętym EGRem
Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Można powiedzieć że mój pierwszy film także proszę o wyrozumiałość ;-)
Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Dzięki wielkie. Czyscilem ten zawór na sprężynie jak wyciągalem cały egr ale nie sprawdziłem czy przy wolnych ruchach się nie blokuje. Zaraz zobaczę.
Sprawdziłem i nie chodził tak gładko jak na twoim filmie.
Jaka końcówkę zakładasz na wkrętarke aby rozruszac trzpień?
Wziąłem kawałek rurki i zgialem, udało się tak że chodzi płynnie i słychać po puszczeniu zaworu jak stuka czyli zamyka się.
Sprawdziłem i nie chodził tak gładko jak na twoim filmie.
Jaka końcówkę zakładasz na wkrętarke aby rozruszac trzpień?
Wziąłem kawałek rurki i zgialem, udało się tak że chodzi płynnie i słychać po puszczeniu zaworu jak stuka czyli zamyka się.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Marcin24 a sciagales kolektor dolotowy do czyszczenia? Chodzi mi to po głowie.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
nie ściągałem, raz się przymierzałem ale jedna śruba jest za alternatorem i bez jego odkręcenia nie da rady, na razie sobie odpuściłem
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
A miałem się za niego brać na weekend.marcin24 pisze:nie ściągałem, raz się przymierzałem ale jedna śruba jest za alternatorem i bez jego odkręcenia nie da rady, na razie sobie odpuściłem
Jesteś pewny na 100 % że bez ściągania alternatora się nie uda? Oglądałem flim YT z agili to altka chyba nie ruszał tylko rozrusznik.
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
I jeszcze jedno pytanie, dawno wyciągalem egr, nie pamiętam czy po odkreceniu śrub, da radę lekko go odsunąć aby włożyć blaszke do zaślepienia? Czy trzeba go całego wyciągać.
Mam go usuniętego elektronicznie ale pasuje go jeszcze zaslepic.
Mam go usuniętego elektronicznie ale pasuje go jeszcze zaslepic.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Da się tylko jeszcze musisz odkręcić tę opaskę od rurki co idzie do kolektora ona na sztywno jest złączona, reszta na gumach powinna lekko się odgiać, jak pamiętam to rozrusznik mi wcale w niczym nie przeszkadzał, miałem z jedną śruba problem przy alternatorze, tylko ja robiłem to z góry, a nie patrzyłem od spodu niemałem dostępu wtedy do kanału
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Od jakiegoś czasu w czasie jazdy występuje lekkie przerywanie. Tak, jakby lewą nogą naciskać na hamulec. Nie ma znaczenia bieg, prędkość ani obroty. Czasami występuje 3-4 razy na 50 km ciągłej jazdy a czasami rzadziej. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Dodam, że regenerowana była turbosprężarka, wymieniony EGR i filtr paliwa. Dzisiaj czyściłem Map sensora. I tutaj mam pytanie do wtajemniczonych. Wg wcześniejszych opisów opór mierzony między pin 1 a 2 ma wynosić około 2000 Ω przy 20 °C. Czy pomiar ten powinien być stały i ciągły? Pytam, gdyż mierząc, za każdym razem miałem inny odczyt od 1200 do 1800 Ω i odczyt był chwilowy.
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Wartość musi być stała. Opór zmienia się tylko ze zmianą temperatury
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Czyli można przyjąć, że brak stałości oporu i przerywanie odczytu wskazuje na uszkodzenie czujnika? A co za tym idzie anomalia w czasie jazdy?
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6945
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 948 razy
- Kontakt:
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
smak56, teoretycznie tak Trzeba tylko pamiętać, że do odczytu oporności muszą być pewne styki elektryczne, zarówno w połączeniu przewodów miernika z samym miernikiem jak i w połączeniu końcówek przewodów z pinami w czujniku, który mierzysz Ma to znaczenie zwłaszcza przy mierzeniu większych oporności. Wystarczy, że któryś ze styków będzie delikatnie zanieczyszczony, lub któryś z przewodów miernika miał przerwę w środku, a odczyt może "pływać". Możesz to sprawdzić mierząc opór jakiegokolwiek innego elementu, który może przewodzić prąd Jak wybierzesz pomiar bardzo dużej oporności i chwycisz końcówki czujek w dłonie, to też dostaniesz odczyt, który może "pływać" a który będzie wskazywał oporność elektryczną Twojego ciała pomiędzy jedną a drugą dłonią Tak - nasze ciało przewodzi prąd i zwykłym miernikiem można to wykazać i stwierdzić, jaką mniej więcej ma opornośc pomiędzy poszczególnymi punktami na ciele Wracając do meritum - chodzi mi o to, żebyś sprawdził poprawność działania miernika zanim podejmiesz decyzję o wymianie czujnika Poza tym, sprawność tego czujnika można sprawdzić również przez odczyt Multiecuscan'em wartości temperatury powietrza w dolocie - jeśli MES będzie wskazywał stałą, całkiem realną wartość, to raczej szukałbym gdzie indziej. Natomiast jeśli odczyt będzie wskazywał kosmiczne wartości albo będzie bardzo niestabilny, czyli zmieniał diametralnie wskazana, no to wtedy wiadomo...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
Maciek, przeskanowałem teraz parametry, przeszukałem rzeczywiste zrzuty i nie bardzo widzę, o którą temperaturę chodzi. Temperatura zewnętrzna, wewnętrzna, powietrza turbo, wody, powietrza (przepływomierz), silnika, paliwa. Dolotu brak.mwas pisze: ↑30 paź 2020, 21:25 ............. Poza tym, sprawność tego czujnika można sprawdzić również przez odczyt Multiecuscan'em wartości temperatury powietrza w dolocie - jeśli MES będzie wskazywał stałą, całkiem realną wartość, to raczej szukałbym gdzie indziej. Natomiast jeśli odczyt będzie wskazywał kosmiczne wartości albo będzie bardzo niestabilny, czyli zmieniał diametralnie wskazana, no to wtedy wiadomo...
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6945
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 948 razy
- Kontakt:
Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
U mnie ten parametr jest w zakładce "Silnik (ECU)", tam w zakładce "Parametry" jest "Temperatura powietrza":
U Ciebie powinno być podobnie, tylko że w 1.3 MJ jest więcej tych parametrów Ale obstawiam, że to będzie ten związany z przepływomierzem Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM