[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Pisałem, że wyciągnąłem cały egr i jest wyczyszczony, cały ten zawór na sprężynien.
Dlatego pytam oprócz niego coś się w nim może zepsuć czy tylko część elektroniczna?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Elektromagnes może się blokować bądź zepsuty będzie, zrób tak jak mówiłem pojeździj tydzień dwa z odpiętym EGRem

Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Można powiedzieć że mój pierwszy film także proszę o wyrozumiałość ;-)

Wysłane z mojego Plus E przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Dzięki wielkie. Czyscilem ten zawór na sprężynie jak wyciągalem cały egr ale nie sprawdziłem czy przy wolnych ruchach się nie blokuje. Zaraz zobaczę.

Sprawdziłem i nie chodził tak gładko jak na twoim filmie.
Jaka końcówkę zakładasz na wkrętarke aby rozruszac trzpień?
Wziąłem kawałek rurki i zgialem, udało się tak że chodzi płynnie i słychać po puszczeniu zaworu jak stuka czyli zamyka się.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Marcin24 a sciagales kolektor dolotowy do czyszczenia? Chodzi mi to po głowie.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

nie ściągałem, raz się przymierzałem ale jedna śruba jest za alternatorem i bez jego odkręcenia nie da rady, na razie sobie odpuściłem
Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

marcin24 pisze:nie ściągałem, raz się przymierzałem ale jedna śruba jest za alternatorem i bez jego odkręcenia nie da rady, na razie sobie odpuściłem
A miałem się za niego brać na weekend.
Jesteś pewny na 100 % że bez ściągania alternatora się nie uda? Oglądałem flim YT z agili to altka chyba nie ruszał tylko rozrusznik.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

I jeszcze jedno pytanie, dawno wyciągalem egr, nie pamiętam czy po odkreceniu śrub, da radę lekko go odsunąć aby włożyć blaszke do zaślepienia? Czy trzeba go całego wyciągać.
Mam go usuniętego elektronicznie ale pasuje go jeszcze zaslepic.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Da się tylko jeszcze musisz odkręcić tę opaskę od rurki co idzie do kolektora ona na sztywno jest złączona, reszta na gumach powinna lekko się odgiać, jak pamiętam to rozrusznik mi wcale w niczym nie przeszkadzał, miałem z jedną śruba problem przy alternatorze, tylko ja robiłem to z góry, a nie patrzyłem od spodu niemałem dostępu wtedy do kanału
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Od jakiegoś czasu w czasie jazdy występuje lekkie przerywanie. Tak, jakby lewą nogą naciskać na hamulec. Nie ma znaczenia bieg, prędkość ani obroty. Czasami występuje 3-4 razy na 50 km ciągłej jazdy a czasami rzadziej. Komputer nie pokazuje żadnego błędu. Dodam, że regenerowana była turbosprężarka, wymieniony EGR i filtr paliwa. Dzisiaj czyściłem Map sensora. I tutaj mam pytanie do wtajemniczonych. Wg wcześniejszych opisów opór mierzony między pin 1 a 2 ma wynosić około 2000 Ω przy 20 °C. Czy pomiar ten powinien być stały i ciągły? Pytam, gdyż mierząc, za każdym razem miałem inny odczyt od 1200 do 1800 Ω i odczyt był chwilowy.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: helletic »

Wartość musi być stała. Opór zmienia się tylko ze zmianą temperatury :ink
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

helletic pisze: 30 paź 2020, 18:36 Wartość musi być stała. Opór zmienia się tylko ze zmianą temperatury :ink
Czyli można przyjąć, że brak stałości oporu i przerywanie odczytu wskazuje na uszkodzenie czujnika? A co za tym idzie anomalia w czasie jazdy?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6945
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: mwas »

smak56, teoretycznie tak :ink Trzeba tylko pamiętać, że do odczytu oporności muszą być pewne styki elektryczne, zarówno w połączeniu przewodów miernika z samym miernikiem jak i w połączeniu końcówek przewodów z pinami w czujniku, który mierzysz :ink Ma to znaczenie zwłaszcza przy mierzeniu większych oporności. Wystarczy, że któryś ze styków będzie delikatnie zanieczyszczony, lub któryś z przewodów miernika miał przerwę w środku, a odczyt może "pływać". Możesz to sprawdzić mierząc opór jakiegokolwiek innego elementu, który może przewodzić prąd :ink Jak wybierzesz pomiar bardzo dużej oporności i chwycisz końcówki czujek w dłonie, to też dostaniesz odczyt, który może "pływać" a który będzie wskazywał oporność elektryczną Twojego ciała pomiędzy jedną a drugą dłonią :ink Tak - nasze ciało przewodzi prąd i zwykłym miernikiem można to wykazać i stwierdzić, jaką mniej więcej ma opornośc pomiędzy poszczególnymi punktami na ciele :ink Wracając do meritum - chodzi mi o to, żebyś sprawdził poprawność działania miernika zanim podejmiesz decyzję o wymianie czujnika :ink Poza tym, sprawność tego czujnika można sprawdzić również przez odczyt Multiecuscan'em wartości temperatury powietrza w dolocie - jeśli MES będzie wskazywał stałą, całkiem realną :ink wartość, to raczej szukałbym gdzie indziej. Natomiast jeśli odczyt będzie wskazywał kosmiczne wartości albo będzie bardzo niestabilny, czyli zmieniał diametralnie wskazana, no to wtedy wiadomo... :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

mwas pisze: 30 paź 2020, 21:25 ............. Poza tym, sprawność tego czujnika można sprawdzić również przez odczyt Multiecuscan'em wartości temperatury powietrza w dolocie - jeśli MES będzie wskazywał stałą, całkiem realną :ink wartość, to raczej szukałbym gdzie indziej. Natomiast jeśli odczyt będzie wskazywał kosmiczne wartości albo będzie bardzo niestabilny, czyli zmieniał diametralnie wskazana, no to wtedy wiadomo... :ink
Maciek, przeskanowałem teraz parametry, przeszukałem rzeczywiste zrzuty i nie bardzo widzę, o którą temperaturę chodzi. Temperatura zewnętrzna, wewnętrzna, powietrza turbo, wody, powietrza (przepływomierz), silnika, paliwa. Dolotu brak. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6945
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: mwas »

U mnie ten parametr jest w zakładce "Silnik (ECU)", tam w zakładce "Parametry" jest "Temperatura powietrza":
temp_pow.png
U Ciebie powinno być podobnie, tylko że w 1.3 MJ jest więcej tych parametrów :lacha Ale obstawiam, że to będzie ten związany z przepływomierzem :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
ODPOWIEDZ