nie wiem czy jest nasz specjalista, ale zastanawiam się nad zakupem takiego cuś. zrobiło się "prawie" ciepło, także czas na rozbudowę audio. wymiana radia odpada - fabryczne ładnie się komponuje, sterowanie w kierownicy musi zostać (przeróbka 500 zł!!!!). Tak więc pomyślałem że spróbuję tego
kompatybilne musi być, ponieważ podłączasz się pod przewody głośnikowe już za radiem. poczytałem troche fora car-audio i jest tyle samo zwolenników co przeciwników. jak sam nie sprawdze to nie bede wiedział. juz zamówiłem. czekam na przesyłke i troche cieplejszej pogody i do roboty.
zadam kolegom lamerskie pytania co to jest?
Bo po wpisie z alledrogo nie bardzo dociera do mnie co to jest.
domyślam się, że ma wzmocnić sygnał, ale czy na pewno?
To Jakieś wzmacniacze, przedwzmacnacze toru?
Helletic wypowiedż się.
Podejrzewam że kolega Helletic powie tak; żeby coś wzmocnić trzeba najpierw mieć co wzmocnić (czytaj sprzęt). Zacząć jednak od odtwarzacza. Dla mnie wystarcza to co jest
Ale to nie jest żaden wzmacniacz. To urządzonko to konwerter sygnału wyjściowego na wejściowy. Jednym słowem, jeśli chcesz podłączyć wzmacniacz mocy do radia, ale ono nie ma wyjścia przedwzmacniacza, to do wyjścia głośnikowego radia podpinasz to urządzonko, a ono zmniejsza sygnał do poziomu sygnału, który wchodzi na końcówkę mocy. Kupujesz takie urządzonko, podpinasz do wyjścia głośnikowego radia, następnie do niego podpinasz duży wzmacniacz i przykładowo subwoofer.
Samo w sobie urządzenie do niczego nie będzie służyć.
Odnośnie strat sygnału, to każdy wzmacniacz wprowadza pewne zniekształcenia nieliniowe, szczególnie przy wyższym poziomie natężenia dźwięku. Również końcówka mocy wprowadza szumy. Sygnał z takiego konwertera będzie częściowo zniekształcony w stosunku do pierwotnego sygnału z przedwzmacniacza radia.
Jak najbardziej polecam zamontowanie tego co masz na zdjęciu, tylko wtedy, gdy radio nie ma fabrycznie wyjść typu chinch. A jak wiadomo nasze fabryczne radia tego nie mają. Jeśli jednak radio jest w takowe wyposażone polecam zwrotnice (Sinus Live oczywiście). Służą one do obcięcia low pass na wysoko tonowym głośniku i do obcięcia high pass na szeroko pasmowym głośniku (taka najogólniejsza info. dla niewtajemniczonych).
Poza tym wybrałeś jedną z najlepszych pod względem parametrów i najbardziej przystępnych cenowo firm, czyli Sinus Live. Polecam Tobie i każdemu zmieniającemu coś przy sprzęcie wymianę również głośników w drzwiach na tej samej marki głośniki np. Sinus Live SL-165W wysoko tonowy tzw. "cykacz" + szeroko pasmowy tzw "średni").
Jeśli chodzi o pytanie, czy ten konwerter wzmacnia sygnał? Odpowiedź - ABSOLUTNIE NIE!
To służy tylko do adaptacji wzmacniacza.
Moje zdanie na temat fabrycznego radia, już co poniektórzy znają - kiszka i tyle! Polecam każdemu wymienić te badziewie na choćby jakiegoś Pioneera za 500 PLN, będzie grało o nieeeebo lepiej! Aha i ważne, by miało te radyjko wyjście minimum na 1 chinch (najlepiej na dwie albo więcej, ale wtedy cena jest dwa albo więcej razy wyższa ;)
Co do wzmacniacza, to wcale nie jest taki drogi interes. Dobrej klasy wzmacniacz+subwoofer dostaniemy jako komplet za około 500 PLN. Ja osobiście posiadam ten zestaw (wzmacniacz) BLAUPUNKT EMb 1200 + (subwoofer) BLAUPUNKT GTA 470 cena w/w czyli około 500 PLN. Do tego komplet kabli chinch, odpowiedni kabel zasilający + odpowiedni bezpiecznik w obudowie.
dzieki za upewnienie mnie w decyzji. odnośnie wymiany radyjka, to z chęcią bym to zrobił. nawet posiadam alpinkę, ale szkoda mi sterowania w kierownicy. moze pojawia sie w niedługim czasie jakieś adaptery.
helletic, mógłbyś przypomnieć którędy się przedostałeś od aku do wnętrza samochodu i skąd brałeś "mase" do wzmaka?
i jeszcze jedno. interesuje mnie jakis schemat jakie wyjścia mamy na kostce z tyłu radyjka. wie ktoś skąd to można ściągnąć?
Czy któryś z kolegów mógłby podrzucić jakąś fotkę wnętrza linki z innym niż fabryczne radiem? jestem bardzo ciekawy jak to może wyglądać i czy wymieniając radio nie zrobiłbym wnętrzu krzywdy...
Druga sprawa (to do kolegów którzy rozbierali drzwi itd...
Jakiej średnicy są głośniki średnio-niskotonowe w przednich i tylnych drzwiach?
Przymierzam się narazie teoretycznie do audio a nie chciałbym na tym etapie rozkręcać auta...
emmer pisze:były zdjęcia ale sprzatanie chyba wcięło.
znalazłem to. wałściciela przepraszam za ewentualne prawa autorskie
BOLO się ucieszy że jego auto jest sławne:D Radio jest ładnie wkomponowane, ale ta ramka jest przerabiana. Oryginalna wygląda gorzej bo radio nieco wystaje, a tutaj siedzi głęboko.
czytam, czytam... zachęciliście mnie i chyba zdecyduję się na wymianę głośników (przydałoby się info o wymiarach itp)... co do radia... jest jakie jest, ale wymieniał nie będę... pomny doświadczeń z przszłości z włamaniami i zniszczeniami deski rodzielczej w innych moich autach. Może i kiepskie, ale mało chetnych na nie i to jak dla mnie jest duzy plus...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)