

Po odkręceniu śrubki zdjąć zaślepkę (czerwona linia), następnie cały daszek przesunąć dość mocno w kierunku lusterka środkowego (zarówno lewy jak i prawy daszek przesuwamy w kierunku lusterka środkowego). Daszek (o ile podświetlane ma lusterko) będzie zaczepiony jeszcze kabelkiem - odpinamy.

lampkę zdejmujemy ciągnąc ją ku dołowi (tam gdzie trzymam palcami)

lampka wisi na dwóch kablach, które odpinamy

lusterko zdejmujemy przesuwając mocowaniem lusterka ku górze szyby (jak czerwona strzałka)

lampkę tylną podważamy np. śrubokrętem płaskim w miejscu jak na zdjęciu

druga strona wypadnie już sama

odpinamy przewód

zdejmujemy zaślepki od uchwytu (klamki). Nie są na żadnych śrubkach, tylko na wcisk (zawleczka je blokuje plastikowa)

podważamy zawleczkę ku górze i wysuwamy całość z podsufitki

zdejmujemy uchwyty. Nie pomylcie tylnych z przednią, bo nie założycie z powrotem. Tylne klamki różnią się detalem od przedniej (zaznaczone strzałką)

podważamy zaślepki wkrętów mocujących uchwyty


Bierzemy się za środkowy słupek. Odciągamy czarną część słupka zgodnie z kierunkiem czerwonej strzałki. Po prostu rwiemy ją, trzyma się tylko na kołkach. Po odciągnięciu tej czarnej części słupka, ukaże się nam dół jasnej części słupka. W miejscu zaznaczenia niebieską strzałką znajduje się wkręt (taki jak przy daszku przeciwsłonecznym) trzymający jasną część słupka od dołu

Odpinamy pas ze środkowego słupka. Regulację wysokości położenia pasa, zdejmujemy pociągając za ten guziczek w kierunku jak czerwona strzałka, łatwo schodzi. Tak samo jak zaślepka śruby mocującej pas. Odginamy zaślepkę od góry, jak niebieska strzałka. Następnie odkręcamy śrubę mocującą pas (21, bądź 22 klucz). Po odkręceniu śruby uważajcie na cieniutką podkładkę, która łatwo może zniknąć w czeluściach auta.

ściągamy uszczelki, zaczynając ją zrywać od środka, złapać jak ja złapałem na foto, bo inaczej możecie podrzeć uszczelkę, łapiąc za część zewnętrzną. Gdy już odchylicie ja całkowicie od auta, to już z górki idzie to ściąganie jej. Uszczelkę odsuwamy tak, by "uwolnić" słupki - środkowe, przednie i tylne. Teraz można zerwać środkowy słupek. Trzyma się dość solidnie na metalowych blaszkach, robiących za kołki rozporowe.

rwiemy słupki przednie zaczynając od góry, śmiało nie bać się dźwięków łamanego plastiku. Można je wyjąć całkowicie, ale jak kto się nie czuje na siłach, to zerwać je na tyle, by uwolnić podsufitkę

tylne słupki rwiemy od miejsca gdzie trzymam jak na foto, jak poluzujecie, to dwoma rękoma równomiernie odciągamy od góry słupek w kierunku "do siebie". Schodzi łatwo.

na koniec zostają do wyciągnięcia z podsufitki 2 kołeczki rozporowe. Po ich wyciągnięciu podsufitka trzyma się jeszcze na rzepie, który znajduje się mniej więcej 10 cm od tylnego światełka na suficie (kierując się ku przodowi auta). Polecam odchylić oparcia przednich foteli max do tyłu, by podsufitka opadła na tyle, by dostać się do karoserii.

tak wygląda dach przed moim wygłuszeniem

a tak po wygłuszeniu
[youtube][/youtube]
a tu jaki jest efekt wygłuszenia