Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Powiem Ci tak : kwestia priorytetów i przyzwyczajenia możesz zamówić komplet z czujnikami wewnętrznymi , wówczas na wierzchu nie ma nic . Mi na początku trochę to wadziło , ale szybko przekonałem się , że lepiej mieć niż nie mieć przy przekładce kół przekręcam tylko te nakrętki na konkretne koła . W razie konieczności wymiany baterii ( a taką w jednym czujniku miałem ) nie trzeba jechać do wulkanizatora . Więc coś za coś fotki w tej chwili nie mam , jeszcze zimówki na stalowych felgach więc pod kołpakiem bardziej się to traci
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Jadę po kolei.
Wyjąłem główny przewód masowy i ....... szukam nowego. Od strony skrzyni, pod termokurczem przewód czarny, ukruszonych wiele nitek, pod zagniotką zaśniedziały.
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Smak , Ty masz diesla . . . A rozrusznik dobrze kręcił ?? Bo tak myślę , że jeśli tak , to mimo wszystko przewody masowe wciąż spełniają swoją rolę . . . A zaglądaleś czy może jakieś błędy się nie ujawniły ? Jeszcze jedna myśl , związana z temperaturą - czujnik położenia wału . . . Tylko że wówczas prawdopodobnie po nagrzaniu by Ci gasł . . .
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Błędów nie pokazuje. Rozrusznik kręci kilka obrotów, a później jakby mu prąd odcięło. Mam woltomierz, który cały czas pokazuje ponad 11 V. Po odpaleni jedzie, z tym że ma takie momenty jakby go coś przytrzymywało (pisałem o tym). Paliwo? prąd? jakiś czujnik? Zgaduję. Byłem na sprawdzeniu akumulatora. Pan powiedział, że pomału się kończy. Tę usterkę trzeba przeżyć i tyle. Łączę to z temperaturą (dodatnią), przy minusie wszystko byłozibi186 pisze: ↑26 lut 2021, 20:27 Smak , Ty masz diesla . . . A rozrusznik dobrze kręcił ?? Bo tak myślę , że jeśli tak , to mimo wszystko przewody masowe wciąż spełniają swoją rolę . . . A zaglądaleś czy może jakieś błędy się nie ujawniły ? Jeszcze jedna myśl , związana z temperaturą - czujnik położenia wału . . . Tylko że wówczas prawdopodobnie po nagrzaniu by Ci gasł . . .
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A czy sprawdzałeś z multiecuskanem wskazania czujników temperatur ?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Tak, wszystkie wydają się być w porządku.
Takie zachowanie może powodować zawieszony EGR, ale niedawno wymieniłem na nowy...... ?
Długo obserwowałem wskazania sondy lambda, ale mieści się w normie tzn. napięcie do 12 V i tlen do 20-22%.
Przeglądam wszystkie przewody (może tam), gdyż na poddaszu i podwórku co jakiś czas pojawia się kuna......
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Stafan, ja stawiam na rozrusznik. Skoro jest kilka obrotów i nagle zatrzymanie, to ewidentnie ten element. Tak wnioskuję z opisu, który umieściłeś.
Po jakimś czasie dochodzi do przegrzania elementów rozrusznika. Np.walnięty komutator powoduje właśnie objawy, o których piszesz
Jeżeli już odpali, a efekt jest, jakbyś był przytrzymywany przez coś, to sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa podawane na listwę, wtryskiwacze oraz kompresję.
Być może wystąpiło równolegle więcej, niż jedna usterka
Akumulator można sprawdzić opornicą oraz specjalnym miernikiem odczytującym dane i porównać z paranetrami z naklejki producenta jaką masz na akumulatorze. Tylko wtedy stwierdzisz zgon akumulatora. Zwykłym multimetrem, jeżeli ktoś Ci zacznie badać akumulator, to mu podziękuj i zmień warsztat
Po jakimś czasie dochodzi do przegrzania elementów rozrusznika. Np.walnięty komutator powoduje właśnie objawy, o których piszesz
Jeżeli już odpali, a efekt jest, jakbyś był przytrzymywany przez coś, to sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa podawane na listwę, wtryskiwacze oraz kompresję.
Być może wystąpiło równolegle więcej, niż jedna usterka
Akumulator można sprawdzić opornicą oraz specjalnym miernikiem odczytującym dane i porównać z paranetrami z naklejki producenta jaką masz na akumulatorze. Tylko wtedy stwierdzisz zgon akumulatora. Zwykłym multimetrem, jeżeli ktoś Ci zacznie badać akumulator, to mu podziękuj i zmień warsztat
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zacznę od końca. Aku sprawdzony opornicą. Sprawdzona gęstość i tzw opadanie czegoś tam. Warsztat tylko akumulatory więc .helletic pisze: ↑27 lut 2021, 8:16 Stafan, ja stawiam na rozrusznik. Skoro jest kilka obrotów i nagle zatrzymanie, to ewidentnie ten element. Tak wnioskuję z opisu, który umieściłeś.
Po jakimś czasie dochodzi do przegrzania elementów rozrusznika. Np.walnięty komutator powoduje właśnie objawy, o których piszesz
Jeżeli już odpali, a efekt jest, jakbyś był przytrzymywany przez coś, to sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa podawane na listwę, wtryskiwacze oraz kompresję.
Być może wystąpiło równolegle więcej, niż jedna usterka
Akumulator można sprawdzić opornicą oraz specjalnym miernikiem odczytującym dane i porównać z paranetrami z naklejki producenta jaką masz na akumulatorze. Tylko wtedy stwierdzisz zgon akumulatora. Zwykłym multimetrem, jeżeli ktoś Ci zacznie badać akumulator, to mu podziękuj i zmień warsztat
Wg multicuscana ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane jest w normie. Tak do 2500 obrotów na postoju, nie wiem jak w czasie jazdy.
Rozrusznik też wziąłem pod uwagę i dzisiaj próbowałem się do niego dostać, ale się poddałem. Bez kanału chyba się nie da.
Przeczyściłem czujnik położenia wałka (po 14 latach wyglądał dobrze, trochę opiłków), wałek i komora czyściutkie, wszystko się świeci . Zmodyfikowałem połączenie przewodu podciśnienia od zaworu do turbiny (może łapał lewe powietrze?). Poczyściłem wszystkie złączki i złożyłem do kupy. Akumulator podładowany, sprawdzenie jutro.
smak56
* * * *
* * * *
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6947
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 948 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A ja dzisiaj umyłem obydwie gadziny Od początku zimy myjni nie widziały, bo w obecnych warunkach mniej się jeździ, ale były już tak uje..ne, że im się należało Teraz stoją i "pachną" Jedna w garażu, druga przed
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Hmm ... Ciśnienie wygląda na ok
Sprawdziłbym jeszcze wtryski oraz kompresję. No i ten nieszczęsny rozrusznik.
Ja dziś wymieniłem pod blokiem termostat w Punciaku, odpowietrzyłem układ i umyłem gadzinę
Sprawdziłbym jeszcze wtryski oraz kompresję. No i ten nieszczęsny rozrusznik.
Ja dziś wymieniłem pod blokiem termostat w Punciaku, odpowietrzyłem układ i umyłem gadzinę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Hej.. każdy coś myje, to i ja.
Umyłem pokraka, bo już mało było czerwieni widać.
Poza tym trochę przypadkowo kupiłem pokrakowi aluski.
Spejson na tygodniu był na wymianie oleju i filtrów, a potem zaliczył przegląd.
Gnojek jeździ i nic ode mnie nie chce, a Linusia sobie stoi.
Umyłem pokraka, bo już mało było czerwieni widać.
Poza tym trochę przypadkowo kupiłem pokrakowi aluski.
Spejson na tygodniu był na wymianie oleju i filtrów, a potem zaliczył przegląd.
Gnojek jeździ i nic ode mnie nie chce, a Linusia sobie stoi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Tomek, my zmywamy warstwy brudu . Ty zapewne kolejne warstwy lakieru
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Tomek szacunek za czystość , ale znając Ciebie co tu się dziwić . Nawet mata leży koło Linki , rozumiem żeby wejść do Linei trzeba być w kapciach i jeszcze je porządnie wytrzeć o tą matę . Natomiast w garażu zazwyczaj spotyka się płytki , a u Ciebie PANELE ,,chyba'' Po prostu na bogato . Troszkę kolorystyka podłogi i słoje nie współgrają z drzwiami wychodzącymi ale może tak celowo . Ogólnie SUPER