Strona 2 z 4

: 20 paź 2011, 13:56
autor: mireks
Coval pisze:T-JET też ma 200NM przy 2000obr/min, ale 30KM więcej i tylko 0,1L większą pojemność.
Coval napisz co rozumiesz przez pojęcie +30 KM.

Czy mówimy o 2 tysiącach obrotów i +30KM czy może o +30 KM dodanych do 90, ale wtedy trzeba jeszcze uwzględnić obroty silników diesla i benzyniaka.
T-jet rozkręca się do 7 000 obr, a diesel do ok. 5400 obr. Moc jest podawana z reguły przy 3/4 maksymalnych obrotów czyli odpowiednio byłoby to ON:4000/Pb:5400. Moc w KM to pochodna iloczynu obrotów, momentu obrotowego i dodatkowej zmiennej, której nigdy nie mogę zapamiętać :)

Jeśli natomiast mówimy o 2 000 obrotów to, czy różnica wynosi aż 30 KM?

: 20 paź 2011, 14:00
autor: emmer
chyba 7 tys to podałeś za dużo.

: 20 paź 2011, 14:54
autor: mireks
emmer pisze:chyba 7 tys to podałeś za dużo.
Znalazłem jakiś wykres momentu i mocy zmierzony na hamowni, tylko że z silnika 1.4 T-jet włożonego do G Punto. Wynikało z niego, że tyle jeszcze silnik dał radę się kręcić. Ale 6 tysięcy bez problemu łapiecie?
Emmer - Ty zdaje się w pełni korzystasz z walorów silnika i będziesz to wiedzieć?

: 20 paź 2011, 19:14
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Widzę z wykresu że max moc w 1.3MJ jest do ok 4tyśobr. W T-Jet przy 5tyśobr Gdy spojrzysz na ten wykres na krzywą seryjnego silnika http://www.44tuning.pl/images/chiptunin ... m-3026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; to widać ze przy 4tyś ma już ponad 100KM. A moc dalej rośnie. Więc jeśli mam wcześnie duży moment i późno dużą moc, to mam szeroki zakres użytecznych obrotów. Tak więc doładowany silnik benzynowy jest pod każdym względem lepszy od każdego diesla, oprócz jednego...spalania.
Należy też pamiętać, że najmocniejszy seryjny 1.3MJ ma 95KM, a najmocniejszy seryjny 1.4T-Jet 180KM

: 20 paź 2011, 19:35
autor: will
Pamiętajcie o nas 77kucyków pony :jazda

: 20 paź 2011, 21:13
autor: mireks
Coval pisze:Widzę z wykresu że max moc w 1.3MJ jest do ok 4tyśobr. W T-Jet przy 5tyśobr Gdy spojrzysz na ten wykres na krzywą seryjnego silnika http://www.44tuning.pl/images/chiptunin ... m-3026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; to widać ze przy 4tyś ma już ponad 100KM. A moc dalej rośnie. Więc jeśli mam wcześnie duży moment i późno dużą moc, to mam szeroki zakres użytecznych obrotów. Tak więc doładowany silnik benzynowy jest pod każdym względem lepszy od każdego diesla, oprócz jednego...spalania.
Nie będzie chyba żadnym zaskoczeniem, że się z Covalem zgodzę.

U nas (1.3) użyteczny zakres obrotów waha się w granicach 2 - 4 tysiące a później jest już zdechlak. Dlatego czwórka i piątka są długimi biegami. U was (1.4 Turbo) użyteczny zakres obrotów mieści się w przedziale 2 - 6 tysięcy, a moc 120 KM wynika z prostej zależności tj. iloczynu obrotów, momentu obrotowego i jeszcze kilku zmiennych, których nie pamiętam. I to właśnie wyższe obroty dają wam lepsze przyspieszenie i wyższą moc chociaż momenty obrotowe są zbliżone. Dodatkowo u was jest ten moment rozciągnięty na cały szeroki zakres obrotów, a w dieslu dramatycznie spada po 4 tysiącach.

A kwestie spalania - przemilczmy milczeniem :)

PS. Will - pamiętamy o was i dlatego nie będziemy tu pisać o niesamowitych przyspieszeniach, zwijaniu asfaltu, jeżdżeniu dryftem. Dbamy o wasze dobre samopoczucie :)

: 21 paź 2011, 9:54
autor: emmer
mireks, da się to zrobić, ale jak dla mnie 5500 to maks. i tak sie później nic nie dzieje a hałas i obawa przed "wybuchem" silnika jest ogromna :)

: 08 sie 2012, 11:34
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
grande 1.3 90KM

Obrazek

Re: Tuning MultiJeta

: 03 sty 2013, 22:59
autor: arturohio
Witajcie,
odświerzę temat:D szczególnie pytanie do wszystkich, którzy zchipowali swojego 1.3 m-jeta i juz jakis czas nim jezdza - czy cos niedobrego się dzieje z waszymi linkami? Co z przyspieszeniem do 100kmh? Czy przy okolo 105hp jest juz ponizej 11 sekundek??:D

Re: Tuning MultiJeta

: 04 sty 2013, 11:35
autor: afro
arturohio pisze:Witajcie,
odświerzę temat:D szczególnie pytanie do wszystkich, którzy zchipowali swojego 1.3 m-jeta i juz jakis czas nim jezdza - czy cos niedobrego się dzieje z waszymi linkami? Co z przyspieszeniem do 100kmh? Czy przy okolo 105hp jest juz ponizej 11 sekundek??:D
Fiat projektując ten silnik poszedł w dobrą stronę zachowując optymalne proporcje nie wyżyłowując go do granic możliwości . Dzięki temu jest trwały i niezawodny. Sprawdza się w wielu markach samochodów . Większości użytkowników to wystarcza bez żadnych dodatkowych przeróbek. A jak komuś za mało mocy to lepiej niech się rozejrzy za czym innym . Najlepiej o dużej pojemności bo tak naprawdę uważam że praw fizyki na dłuższą metę nie da się oszukać .
1. Znajomy zchipował A4 1,9TDI Większą mocą cieszył się krótko bo zaraz pękła głowica i wywalił kilka tys. PLN na naprawę a to musiało zaboleć bo powiedział że już nigdy więcej .
2. Czytałem artykuł o bardzo mocnych ale zarazem nietrwałych silnikach Toyoty . Fabrycznie wyżyłowanych już w fazie projektu nastawionych na wyduszenie max mocy z niewielkiej pojemności . Owszem , działa ale na krótko . Zbyt cienkie ścianki i kilka innych błędów związanych z doborem zbyt słabych materiałów powodują przegrzanie i poważne awarie silnika . Za co w większości musi zapłacić klient i to drogo.

Re: Tuning MultiJeta

: 08 kwie 2013, 21:43
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Spalanie chwilowe... :zlawy

Re: Tuning MultiJeta

: 08 kwie 2013, 22:22
autor: enter
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Spalanie chwilowe... :zlawy
hehe zapewne nie tylko tobie przeszkadza :luzak ale z 10 l. ON wziął :)

Re: Tuning MultiJeta

: 09 kwie 2013, 6:27
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Przy tej prędkości to tyle co nic.

Re: Tuning MultiJeta

: 10 lut 2014, 22:54
autor: Łuki79
1.3 90KM już fabrycznie są wysoko ustawione jeśli chodzi o moc i moment obrotowy. Sztuczne podnoszenie i tak już wysokich wartości jak na tą pojemność szybko może negatywnie odbić się na trwałości motoru. To mały silnik o ograniczonych marginesach bezpieczeństwa, który nie był projektowany do sportowych wyczynów, przede wszystkim jakiekolwiek podnoszenie mocy i przede wszystkim momentu obrotowego fatalnie odbije się na kondycji i trwałości sprzęgła. Podejrzewam że małej turbinie też na zdrowie to nie wyjdzie. Już fabryczne 200Nm to dużo. Osobiście uważam że silnik ten jest kiepską bazą pod tuning. Już lepiej poszukać sobie 1.6 lub 1.9 multijeta jeśli myśli się o lepszych osiągach.

-- 10 lutego 2014, o 23:59 --

Silnik będzie długo bezawaryjnie służyć jeśli będzie eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem.

Re: Tuning MultiJeta

: 11 lut 2014, 11:44
autor: Usunięty użytkownik 814
Ja również swojego czasu zastanawiałem sie nad czipem do T-Jeta ale wchodził w grę tylko taki robiony na powaznie a nie boxy które są kaszanką powoli niszczącą silnik.

koniec końców stwoerdziłem że po co mi więcej mocy przy słabo działającej skrzyni biegów i napędzaniu LPG - na pewno miałoby to kiepskie przełozenie na trwałość.

Inna sprawa że auto z Turbo i LPG to jest to co przypadło mi do gustu i kolejny na peno też będzie w takiej konfiguracji - mam już nawet pewien typ ale to dopiero za jakiś czas. Pewnie jak się dzieciaki pojawią :)

-- 14 lutego 2014, o 20:02 --

Co do filmiku to takie duże spalanie bo światła przeciwmgłowe włączone :P