Strona 19 z 21

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 17 gru 2017, 22:44
autor: karol_zydek
Super dzięki za tyle info. Ostatnio jak wymieniałem sobie łożyska 6 lat temu to dałem dużo smaru do łożysk i wytrzymały ok. 100.000km ale teraz chcę dać smar wyczytany na wcześniejszych kartach tego działu, tzn smar cx 80 wodoodporny. Przy kontakcie ze słoną wodą też nie zmienia swoich właściwości. Może uda mi się pobić ten poprzedni rekordzik panic oby...

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 19 gru 2017, 19:15
autor: karol_zydek
Dotarły! Jutro lub za 2 dni (jak znajdę czas) wymiana :D pozdro

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 19 gru 2017, 19:35
autor: mwas
O właśnie takie mam u siebie :luzak Masz w zestawie komplet nowych nakrętek mocujących poduszkę do karoserii ?

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 19 gru 2017, 20:30
autor: karol_zydek
Tak są w zestawie i jeszcze jest zarąbista gumowa opaska na łączeniu łożyska :banan tylko smaru tyle co kot napłakał :-<<

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 19 gru 2017, 20:58
autor: mwas
Pewnie stwierdzili, że smaru więcej nie potrzeba :lacha Opaska też i u mnie, dlatego pisałem, że to najlepiej wykonane łożyska, jakie miałem do tej pory :ink

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 19 gru 2017, 21:12
autor: slawek007
Niedawno wymieniałem pierwszy raz lewe na identyczne jak wyżej, oryginalne wytrzymało 7 lat ale niemalże od nowości założona była guma osłaniająca. Byłem na sprawdzaniu zbieżności i w zasadzie to się nic nie zmieniło.

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 19 gru 2017, 21:40
autor: skory85
Ja też u siebie będę musiał wymienić bo czasem się odezwą... A jak wymieniłem u brata w Lancia Ypsilon 98r wszystko zintegrowane było tylko zdjęcie amfora wyczyszczenie miejsca i założenie na nowo na dwóch śruba i nakrętka na amora. A tu widzę że będzie operacja :luzak

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 21 gru 2017, 8:35
autor: karol_zydek
Wymienione ;) dziś jadę na zbierzność :D smaru dowaliłem ;)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 21 gru 2017, 9:13
autor: Sebek
Moje łożyska niby oryginały założone 2 marca przyjechały 12,5 tyś. I już zaczynają się odzywać. Chyba na wiosnę czeka mnie kolejna wymiana tylko tym razem dołoże smaru.

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 11 kwie 2018, 23:33
autor: Andre27
Moje lewe łożysko padło przy 89 tys. dzwoniłem do aso w Legnicy koszt wymiany 180zł a łożysko coś okolo 80zł. Jutro zadzwonię się umówić na wymianę. Dobrze że powstał ten post zastanawiałem się co to może być...wszedłem na forum i się wyjaśniło :)

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 21 sie 2018, 9:27
autor: Phenix
Panowie czy łożysko z KYB posiada taką sama osłonę (uszczelkę) jak łożysko od LEMFÖRDERa?
Macie może twardość i skok gwintu nakrętek którymi przykręca się łożysko (poduszkę)? W KYB są te nakrętki ale łożysko LEMFÖRDERa posiada fajna osłonę jak pokazał na forum @smak56 :ok) i myślałem kupić LEMFÖRDERa oraz nakrętki w sklepie ( w ASO chcą 30 zł zł za szt a potrzeba 6 szt co daje nam 180zł za same nakrętki tyle co kosztują dwa łożyska :-<< ) . Bo jeśli łożysko od KYBa posiada taka samą osłonę jak od LEMFÖRDERa to bardziej opłacalne jest kupienie KYBa bo mamy w cenie nowe nakrętki zamiast skorodowanych starych.
Ps. Panowie moim zdaniem dowalenie smaru czasem przynosi odwrotny skutek bo łożysko nie lubi pracować w "bagnie" z smaru (skraca się jego żywotność) tylko to jest otwarte łożysko (i nie ma takiego "ciśnienia") i może się mylę bo nie robiłem z tego pracy magisterskiej :ink ...

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 21 sie 2018, 9:50
autor: mwas
Łożysko od KYB również posiada kołnierz ochronny. Ogólnie mam wrażenie, że KYB jest lepiej wykonane niż Lemforder :ink

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 11 maja 2019, 21:00
autor: Szczepan
Od 130 tys oryginalne łożyska, kilka lat temu były smarowane przez mechanika, profilaktycznie.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 11 maja 2019, 22:07
autor: zibi186
Szczepan pisze: 11 maja 2019, 21:00 Od 130 tys oryginalne łożyska, kilka lat temu były smarowane przez mechanika, profilaktycznie.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.
Może górna nakrętka na amortyzatorze luźna ? 🤔

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

: 11 maja 2019, 23:00
autor: Szczepan
Aby się dostać do niej trzeba rozbierać podszybie?