Przełożenie silnika 1.3MJ

kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: kozunio12 »

W mojej Linei jest do wymiany silnik. Mam możliwość nabycia silnika z Fiata Grande Punto i tylko nie wiem, czy w ogóle podejdzie taki do Linei. Czy w Fiatach występowały jakieś większe różnice w silnikach, czy powinien taki słupek podejść po przełożeniu osprzętu?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

Jest to możliwe bo to robiłem u siebie, tylko musisz wziąć sinik 90KM z GP.
Podstawowa różnica to inne poduszka sinika wraz z mocowaniem i podwójne koło pasowe ( do wspomagania) inna wiązka, a tak to wszystko jest identyczne, ewentualnie popatrz na pompę wysokiego ciśnienia i listwę common rail ( bardziej na czujnik ciśnienia) bo pamiętam że na pompie z GP odpalał ale gasł i przekładałem swoją starą, a listwę też dałem swoja bo się trochę kształtem różniła ale czy by nie grało n to nie wiem.
Sprzęgło wszystko pasuje
Pozdrawiam wszystkich
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: kozunio12 »

A w przypadku innego silnika z GP co nie będzie pasować?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

Innego tzn? 75km, to przede wszystkim moc będzie nie ta, i za słaby będzie
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

Nie mówiąc już o innych różnicach, turbo bez z innej geometrię inna wiązka inne czujniki, słupek silnika prawie ten sam , ale jest sporo różnic
Ostatnio zmieniony 04 lis 2023, 8:58 przez marcin24, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: mwas »

A chcesz przełożyć cały silnik, czy sam "słupek" ? Bo to jest dość kluczowe :pomysli Jeśli chcesz przełożyć cały silnik (wraz z osprzętem), no to nie ma bata - trzeba szukać dokładnie takiego, jaki siedzi w Linei. Jeśli w grę idzie przełożenie samego słupka, to można brać "w ciemno" to, co było w GP. Dlaczego to rozróżnia ? Otóż w GP był montowany dokładnie ten sam silnik, tylko że o mocy 75 KM - w Linei było to 90 lub 95 KM, w zależności od rocznika :ink Generalnie słupek silnika w tych modelach był ten sam, różnice występowały jedynie w kwestii osprzętu i sterownika. Więc, jeśli wymieniasz sam słupek w Linei, i chcesz wstawić taki od GP, to powinno to podpasować, bo jakby nie patrzeć, był to ten sam silnik :ink Ale jeśli wymieniasz cały silnik wraz z osprzętem, no to niestety będą problemy, bo pomimo, że to ten sam silnik, to poszczególne "graty" osprzętu silnika już się różnią :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

No właśnie nie jest tak mwas, w GP występował także silnik 90KM i taki właśnie trzeba brać, i pasuje on bez problemu, tak jak pisałem różni się wiązka, mocowaniem poduszki, kołem prasowym i chyba nic więcej, wiem bo sam włożyłem silnik do swojej Linei jak miałem, obrucila mi się panewka i koszty remontu były większe niż silnik który kupiłem z przebiegiem 20tys. nawet pisałem o tym na forum. Też 3 lata pracowałem w Fiacie w Bielsku i składałem ten silnik. Słupek z 70, 75 KM nie wkładać, sam blok jest identyczny, ale głowica ma mniejsze kanały powietrza i spalin, pokrzywki na walkach też chyba miały inna charakterystykę, amiętam że tłoki były też różne, były podzielone na A i B i to szło zależnie do mocy. W 90KM z GP czujniki prawdopodobnie są te same położenia wału, mapsensor walka rozrządu itp, tylko wiązka na bank nie spasuje z GP, robiłem przekładkę gdzieś w 2013 roku, jedynie takie pierdółki jakich uchwyty do rurek, do wiazki do przekręcenia, świta mi też że w bloku z mocy 75KM brakowało pewnych otworów do przykrecania osprzętu co był w 90KM.
Także najlepiej brać z GP 90KM
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: mwas »

marcin24, bardzo cenna wiedza :pivo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

A i jeszcze mi się wspomniało, w 70:75km kolektor ssący całkiem inny - mniejszy, EGR inny,
Pozdrawiam wszystkich
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: kozunio12 »

No właśnie mam chyba wersję z 75km i okazało sie, że brakuje tam otworów pod mocowanie pompy wysokiego ciśnienia, tj jest inny rozstaw śrub - pompa z Linei ma czujnik ciśnienia na pompie, a w GP ma ma na listwie
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

Tak, tak pomy też były inne , kloektror ssący do wersji 90KM ma uszczelki pomarańczowe a do 75KM chyba zielone. Pewny nie jestem. Tak jak pisałem wcześniej P&P tylko GP 90KM
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: smak56 »

Gdybym miał konieczność przekładki to zainteresowałbym się tym silnikiem; https://allegro.pl/oferta/silnik-komple ... 2665242318, lub każdym innym o symbolu 199 A3.000 (199 A3000).
smak56
* * * *
Obrazek
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: kozunio12 »

Właśnie ten egzemplarz mam na oku, bo niedaleko mnie jest. Dla potomnych różnica mocowań
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kozunio12
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
Przebieg: 248000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: kozunio12 »

Jeszcze tylko dopytam - ktoś się orientuje, czy Z13DTH z Opla podejdzie? Wydaje się, że osprzęt ten sam
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Przełożenie silnika 1.3MJ

Post autor: marcin24 »

Z opoantez bym nie brał, inne pompy inaczej wyprowadzenia EGR turbo, magistlre wodne też były inne, głowicę pamietam też było pod opał z innymi numerami, w Opla bym się nie pchał
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ