Stuki na wybojach
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2023, 18:57
- Przebieg: 207000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2013
Stuki na wybojach
Witam. Podczas jazdy na wybojach, dziurach itd słychać stuknięcie w zawieszeniu jakby ktoś młotkiem w spód przywalił. Wydaje mi się że to jest z przodu od kierowcy. Ogólnie po lewej stronie jest mniejszy prześwit między kołem a nadkolem niż po prawej. Odległość od ziemi do nadkola różni się o 1cm (lewa strona jest niżej). Wydaje mi się że cos jest ze sprężynami.
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2023, 18:57
- Przebieg: 207000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2013
Re: Stuki na wybojach
Wydaje mi się że rant tego kielicha od sprężyny uderza o tą wystającą blachę (nie wiem czemu po lewej stronie ta blacha bardziej wystaje niż po prawej). Nawet widać że ten kielich po lewej jest przetarty a po prawej nie ruszony.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Stuki na wybojach
Na początek włóż tam rękę i poszukaj, czy nie znajduje się w kielichu kawałek pękniętej sprężyny. Tak miałem i stukało jak piszesz. Później pojedź na stację diagnostyczną, niech sprawdzą czy gdzieś nie ma luzu (u mnie koszt to 40 zł). Jeżeli wszystko jest w porządku (wg stacji), trzeba będzie odkręcić kolumnę McPhersona i sprawdzić jak wyglądają łożyska.
Jeśli chodzi o różnice w wysokości prawej strony do lewej to musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań bo może to być normalne: ile najczęściej osób wozisz, ile sam ważysz, czy przewozisz jakieś ciężary. Auto już swoje lata ma i trochę przejechało.
Jeśli chodzi o różnice w wysokości prawej strony do lewej to musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań bo może to być normalne: ile najczęściej osób wozisz, ile sam ważysz, czy przewozisz jakieś ciężary. Auto już swoje lata ma i trochę przejechało.
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2023, 18:57
- Przebieg: 207000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2013
Re: Stuki na wybojach
Luzów nie ma, łożysko było wymieniane miesiąc temu,2 dni temu wymieniłem poduszke amortyzatora, łącznik stabilizatora i bez zmian. W końcu mechanik przejechał sie ze mną po odpowiednim stanie drogi i pokazałem mu to stukanie. Sam się zdziwił że tak jebł... i stwierdził że to amortyzatory, dla pewności wymieni też sprężyny. Zazwyczaj jeździ jedna osoba (55 kg żywej wagi:)
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Stuki na wybojach
No.... Jak widzę mechanik fajnie rządzi się Twoimi pieniędzmi. Jeżeli sprężyny nie są pęknięte, to ich nie wymieniaj! Pojedź na sprawdzenie amortyzatorów (20 zł). Później podejmij decyzję o ich wymianie. Stawiam na złe skręcenie wymienianych łożysk McPhersona. Ustawienie sprężyny może świadczyć o założeniu niewłaściwej (prawa, lewa) poduszki (łożyska). A Prezes doda do tego "sprawdź przykręcenie kół"! To nie jest żart.
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2023, 18:57
- Przebieg: 207000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2013
Re: Stuki na wybojach
Po wymianie sprężyn przód poszedł ładnie do góry. Po wymianie amortyzatorów nie ma stuków na dziurach. Zamykam temat.