Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

mdav
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2017, 0:02
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mdav »

Witam wszystkich serdecznie, cos pomieszało się mojej linejce, dostała wariacji, po przekręceniu kluczyka dziwnie pulsuje nie regularnie przekaznik pompy paliwa, i mruga kontrolka chek, po pod pięciu kompa błędy, p0601, p0230, u1601, p0520.
Film z jej zachowania

Może ktoś coś już takiego miał?
Nie mogę wykasować błędów, i nie za każdym razem mogę połączyć się z komputerem.
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mario1990 »

zobacz czy nie masz zalanego sterownika albo skrzynki z przekaznikami i bezpiecznikami
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: marcin24 »

albo na wtyczkach może być pośniedziałe pod bezpiecznikami
Pozdrawiam wszystkich
mdav
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2017, 0:02
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mdav »

Sterownik suchy, i styki przeczyszczone.
Jak jest zimny, po dłuższym postoju, pali i jakiś czas jest wszystko ok.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: marcin24 »

a skrzynka z bezpieczniakami?? ta w komorze silnika i jest jeszcze wew. też bym sprawdził
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5147
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: smak56 »

Z tego co widzę włącza się kontrolka z kłódką a po uruchomieniu mruga kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Na początek zrobiłbym dwie rzeczy. 1 podładował akumulator. 2 dokładnie sprawdził masę (przewód od aku do skrzyni). Później sprawdził przekaźnik pompy i silnika (przez podmianę od np. świateł drogowych lub sygnału).
smak56
* * * *
Obrazek
mdav
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2017, 0:02
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mdav »

Akumulator sprawny i w pełni naładowany, przekazniki zamieniałem miejscami, bez zmian. Masy się trzymają, przejścia mają.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: marcin24 »

a wtyczki co wchodzą do bezpieczników i przekaźników od spodu tam kupa kabli idzie
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5147
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: smak56 »

To ostatnie co przychodzi mi do głowy to czujnik położenia wału.
Na innych forach piszą, że podstawowy błąd to U1601 https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 4hBrYb83bV (poczytaj)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2023, 21:58 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5147
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: smak56 »

marcin24 pisze: 19 mar 2023, 21:29 a wtyczki co wchodzą do bezpieczników i przekaźników od spodu tam kupa kabli idzie
Po rozebraniu wygląda to tak :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: marcin24 »

smak56 pisze: 19 mar 2023, 21:46
marcin24 pisze: 19 mar 2023, 21:29 a wtyczki co wchodzą do bezpieczników i przekaźników od spodu tam kupa kabli idzie
Po rozebraniu wygląda to tak :foto
tak dokładnie o to chodzi i tak jak smak56 pokazał na zdjęciach dobrze będzie zajrzeć do skrzynki od spodu, tam w historii fiata też się lubiły dziać hocki klocki a i tak samo z body komputerem czyli skrzynka pod kierownicą.
Pozdrawiam wszystkich
mdav
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2017, 0:02
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mdav »

To jakiś dziwny zbieg okoliczności. Zaczne od początku.
Jakieś 4mc temu miałem zmieniany rozrząd.
Tydzień temu auto zaczęło słabnąć aż przestało odpalać. Co się okazało, przestawił się rozrzad. Nie mając blokad ustawiłem rozrząd na suwmiarkę na cylindrach, prowizoryczna blokada na walki, ciśnienie wróciło, auto nie odpala, zapłon nie tam gdzie trzeba. Więc zakupiłem zestaw blokad, i co się okazało, że zerwał się klin na kole zębatym wału. Nowe koło, ustawiłem rozrząd, próba na sucho i wszystko gra. Pierwsze odpalenie, auto chodzi. I tak kilka razy, bez problemu. Więc jak już grzebie, to wymiana oleju. Auto normalnie odpaliło pochodziło z 5 min, aż zgasło i sie zaczęło. Na zgaszonym silniku, kluczyk w pozycji kontrolek auto wariuje. Przekaznik od pompy co chwila cyka, kontrolka szaleje i tak jak na filmie. Podpinam kompa, brak komunikacji. Klema z aku odpięta, kilka chwil założyłem, komp podpięty i błędy, ale nie mogę ich wykasować. Auto normalnie odpala i po chwili znów zabawa.
mdav
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2017, 0:02
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mdav »

Dziwi mnie to, że wszystko dzieje się na zgaszonym silniku, nawet nie muszę go odpalać. To tak jak by było zwarcie, lub komputer nie odróżniał, lub chwilowo wyłapywał że silnik pracuje i załącza pompe.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6949
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mwas »

Wydaje się, że ewidentnie dzieje się coś z elektryką. Przy ostatnich zabawach z rozrządem itd. rozłączałeś jakieś wtyczki ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
mdav
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 16 sty 2017, 0:02
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wariacja przekaznika pompy paliwa, kontrolka chek, i...

Post autor: mdav »

Tak, wtryskiwacz, cewki, czujnik wałka.
ODPOWIEDZ