Tak jak napisałeś, sprawdziłem napięcie na nogach prądowych przekaźników T 9 i T 10. . Po zmierzeniu napięcia akumulatora (12,08 V), zmierzyłem napięcie na nodze 30 przekaźnika T 9 (takie jak aku), na nodze 87 - 9,85V. Zamieniłem przekaźniki i napięcie na obydwu nogach było takie jak podaje aku. Silnik nie odpalił, ale główny przekaźnik przestał terkotać. Przekaźnik T 10 na nodze 30 tak jak aku, na nodze 87 też, ale po kilku sekundach zanika. Rozebrałem całą skrzynkę bezpieczników i ją otworzyłem. Wszystko co widać jest jak nowe. Żadnych nadpaleń, czy śniedzi i korozji. Przewody wtyczek w skrzynce wyglądają o.k. poskładam wszystko i poczekam na zamówione nowe przekaźniki T 9 i T 10.
Edit.
Po złożeniu silnik dalej milczy, błędy P0657 i P0335
Poddaję się. W poniedziałek laweta i niech mechanik pomyśli.
Tchnąłem w siebie trochę nadziei. Błąd P0335 to błąd czujnika położenia wału. Zamówiłem nowy i czekam
Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM
Dzisiaj moja Linea z powrotem ożyła.
Stało się tak za sprawką Macieja (mwas), który wskazał co należy sprawdzić i pomierzyć. Wielkie dzięki Maciek! .
Po zamówieniu części i ich wymianie, Linea odpaliła i jak na razie ma się dobrze.
Błąd P0657 niezgodność napięcia .... Wymieniony przekaźnik T9 30A
Profilaktycznie wymieniłem przekaźnik T10 20A
Błąd P0335 - wymieniłem czujnik położenia wału (przed odpaleniem). Stary był dobry (pomierzyłem po wymianie).
Tak więc głównym winowajcą był przekaźnik T9 znajdujący się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Stało się tak za sprawką Macieja (mwas), który wskazał co należy sprawdzić i pomierzyć. Wielkie dzięki Maciek! .
Po zamówieniu części i ich wymianie, Linea odpaliła i jak na razie ma się dobrze.
Błąd P0657 niezgodność napięcia .... Wymieniony przekaźnik T9 30A
Profilaktycznie wymieniłem przekaźnik T10 20A
Błąd P0335 - wymieniłem czujnik położenia wału (przed odpaleniem). Stary był dobry (pomierzyłem po wymianie).
Tak więc głównym winowajcą był przekaźnik T9 znajdujący się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM
Bardzo cieszy to że udało się przywrócić Linusię do życia.
Swoją drogą, nie spodziewałem się że taka rzecz jak przekaźnik może nagle się zepsuć.
Swoją drogą, nie spodziewałem się że taka rzecz jak przekaźnik może nagle się zepsuć.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem multijet 1,3 90KM
Może, może... lata robią swoje Zwłaszcza, że przez te przekaźniki przechodzi niemały prąd Nic nie jest wieczne i styczniki w przekaźnikach również ulegają stopniowemu wypaleniu, więc prędzej czy później, każdy z nas może się spodziewać podobnych "przygód" Chociaż... niekoniecznie związanych z silnikiem, bo przekaźniki w naszych autach odpowiadają za wiele funkcji, jak chociażby włączanie świateł mijania, drogowych i przeciwmgielnych Wszędzie tam, gdzie trzeba wysterować urządzenie o większym poborze prądu, możemy się spodziewać przekaźniczka
Tak czy inaczej, ogromnie się cieszę, że moja piątkowa diagnoza była trafna Pozostaje życzyć kolejnych, bezawaryjnych kilometrów Takich awarii to można życzyć każdemu (w sensie TYLKO takich)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM