[1.3] Filtr cząstek stałych 1.3 multijet

Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

[1.3] Filtr cząstek stałych 1.3 multijet

Post autor: Mario »

Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
1.3 Multijet EMOTION
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Mario, 1.3 w Linei nie ma DPF. Ma za to EGR a to tylko recyrkulacja...
Diesle z DPF też potrafią puścić czarnego bąka ;)

[ Dodano: |17 Maj 2010|, o 17:52 ]
Aha, Fiatowski DPF nie sprawia większych problemów...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Matko20
klubowicz
klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:32
Przebieg: 31150
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Matko20 »

Mario pisze:Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Możesz spokojnie spać nie mamy takiego wynalazku :)
Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mario »

To się ucieszyłem :) Całe szczęście -jednej drogiej części mniej!!
1.3 Multijet EMOTION
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

no u mnie czasami przekopci a co dziwne przy ujściu rury wydechowej mam zawsze czarny ślad od spalin prawie jak w jelczu
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych 1.3 multijet

Post autor: mireks »

Mario pisze:Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
Pięć zalet 1.3 Multijeta:
1) brak DPF
2) brak paska rozrządu (jest łańcuszek)
3) brak koła dwumasowego - mamy zwykłe pospolite sprzęgło
4) niskie opłaty za OC
5) małe spalanie w trasie

Jedna wada
1) turbodziura, która przeszkadza jeździć w mieście tzn. przy rozpędzaniu spod świateł gdy średnio napakowany solaris dotrzymuje mi kroku :) i przy dynamicznym zmianie pasa ruchu gdy trzeba z dwójki zerwać się na drugi pas żeby wjechać komuś przed nos, a tu nie ma czym i trwa to wieki.

Teoretycznie więc mamy jednostkę napędową najbardziej pożądaną ze względu na koszty eksploatacyjne :)

mireks
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Święte słowa, Mireks :)
Tomek
Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mario »

Masz racje Mireks z zaletami i wadami.
Mam nadzieje że wtryski i pompa nam długo posłużą. :)
1.3 Multijet EMOTION
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

też się zgadzam ;)
molwal
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2010, 6:48
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Puławy

Post autor: molwal »

W Lineach silnik 1,3 to nic innego jak ten sam sprawdzony ktory montowany jest w Pandzie. DPF nie ma ale zawór EGR ma, różni się od Pandy tylko elektroniką, zresztą ten sam silnik jest montowany w Oplu Corsie, Combo tylko do Opla dołożyli swoją turbinę.
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

Jestem tu od niedawna i przeglądam sobie stare posty. No i mam pytanie w nawiązaniu do Waszych wypowiedzi o braku w Lince filtra cząstek stałych jak ma się do tego informacja z instrukcji obsługi samochodu w części dotyczącej lampek sygnalizacyjnych a konkretnie pomarańczowej z trójkątem i wykrzyknikiem, że zapala się również kiedy:
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji.
Aby umożliwić regenerację a więc oczyścić filtr zaleca się kontynuowanie jazdy do momentu zniknięcia wskazania lampki sygnalizacyjnej.
Na wyświetlaczu ukaże się odpowiedni komunikat."
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 969
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 159000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

rob_ert pisze:Jestem tu od niedawna i przeglądam sobie stare posty. No i mam pytanie w nawiązaniu do Waszych wypowiedzi o braku w Lince filtra cząstek stałych jak ma się do tego informacja z instrukcji obsługi samochodu w części dotyczącej lampek sygnalizacyjnych a konkretnie pomarańczowej z trójkątem i wykrzyknikiem, że zapala się również kiedy:
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji."
Może ten zapis dotyczy wersji 1.6 Multijet?
Czytałem instrukcję i faktycznie jest tam wpis, który zacytowałeś. Instrukcje są uniwersalne dla różnych wersji samochodów i być może ten zapis pojawił się przez nieuwagę edytora.
Jednak nie zmienia to faktu, że nie raz mi się zdarzyło puścić czarnego bąka przy wyprzedzaniu. Obecnie za filtr DPF w większości samochodów trzeba ekstra dopłacać niemałe pieniądze i nie sądzę aby fiat nam podarował taki prezent w cenie samochodu :pomysli
pance 2
klubowicz
klubowicz
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:33
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: kętrzyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: pance 2 »

jeśli chcecie wiedzieć czy wasz samochód ma dpf wystarczy pod niego zajrzeć dpf to taka bańka na początku układu wydechowego trochę mniejsza od tłumika przypomina wyglądem katalizator w benzyniaku

[ Dodano: |28 Wrz 2010|, o 21:18 ]
p\s w mojej firmie jeżdżą pandy 1,3 multijet i jest dpf
pance 2
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Fakt jest to w instrukcji obsługi, nawet bez żadnej gwiazdki jakiego motoru to się tyczy.
Mam na budziku już 30000 km. Tak z grubsza analizując 2/3 turlam się po miejskich, podmiejskich zapchanych drogach poznańskich i podpoznańskich. Prędkość roziwjana żółwia.
Więc albo fiat robi takie DPFy, z którymi nie ma problemów :! , jak opisywane szeroko w prasie moto, albo w tym modelu jego nie ma :lacha .
Poza tym jaki sens byłoby ładowac DPF by uzyskać tylko normę euro4? :przykry
A taką jedynie spełnia mój osioł 1,3.
Dzwoniłem też do dealera, o ile oni są w tym kumaci tutaj niestety niewiadomo, :oj nie potwierdzili, aby roczniki 2008 -2010 miały DPFa.
Co do tego zapisu w instrukcji już się nie pytałem. :róż
Można jeszcze zajrzec do EPERa.
Tomek
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Post autor: rob_ert »

pance 2 pisze:jeśli chcecie wiedzieć czy wasz samochód ma dpf wystarczy pod niego zajrzeć dpf to taka bańka na początku układu wydechowego trochę mniejsza od tłumika przypomina wyglądem katalizator w benzyniaku
No to patrząc do ePER-a to jest tam tak wyglądająca część nr 55211733 na rysunku układu doładowania, nazywa się tłumik z katalizatorem i według programu kosztuje ponad 2900 zeta więc zwykły tłumik nie byłby taki drogi. Ale czy to jest to?

Również pytałem mechanika w serwisie Fiata to mi odpowiedział, że nie wie czy przy moim silniku jest, ale jeśli jest to się nie ma czym martwić bo fiatowskie DPF-y nie sprawiają żadnych problemów.
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
ODPOWIEDZ