[1.3] Filtr cząstek stałych 1.3 multijet
- Mario
- klubowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Warszawa
[1.3] Filtr cząstek stałych 1.3 multijet
Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
1.3 Multijet EMOTION
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych 1.3 multijet
Pięć zalet 1.3 Multijeta:Mario pisze:Czy wiecie czy silniki 1.3 maja filtr cząstek stałych i zawór erg?
Sądze że na nieszczęście mają.Zastanawiałem się nad tym w momencie gdy wsinełem trochę mocniej a kumpel z tyłu powiedział że przykopcił z rury.
Z tego co wiem to jeśli jest filtr to mam za zadanie wyłapanie sadzy.
Z tego co patrzyłem to nie jest najtańsza część.Czy paliwo ma wpływ?Lepsze jest bezsiarkowe?
1) brak DPF
2) brak paska rozrządu (jest łańcuszek)
3) brak koła dwumasowego - mamy zwykłe pospolite sprzęgło
4) niskie opłaty za OC
5) małe spalanie w trasie
Jedna wada
1) turbodziura, która przeszkadza jeździć w mieście tzn. przy rozpędzaniu spod świateł gdy średnio napakowany solaris dotrzymuje mi kroku i przy dynamicznym zmianie pasa ruchu gdy trzeba z dwójki zerwać się na drugi pas żeby wjechać komuś przed nos, a tu nie ma czym i trwa to wieki.
Teoretycznie więc mamy jednostkę napędową najbardziej pożądaną ze względu na koszty eksploatacyjne
mireks
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Jestem tu od niedawna i przeglądam sobie stare posty. No i mam pytanie w nawiązaniu do Waszych wypowiedzi o braku w Lince filtra cząstek stałych jak ma się do tego informacja z instrukcji obsługi samochodu w części dotyczącej lampek sygnalizacyjnych a konkretnie pomarańczowej z trójkątem i wykrzyknikiem, że zapala się również kiedy:
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji.
Aby umożliwić regenerację a więc oczyścić filtr zaleca się kontynuowanie jazdy do momentu zniknięcia wskazania lampki sygnalizacyjnej.
Na wyświetlaczu ukaże się odpowiedni komunikat."
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji.
Aby umożliwić regenerację a więc oczyścić filtr zaleca się kontynuowanie jazdy do momentu zniknięcia wskazania lampki sygnalizacyjnej.
Na wyświetlaczu ukaże się odpowiedni komunikat."
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Może ten zapis dotyczy wersji 1.6 Multijet?rob_ert pisze:Jestem tu od niedawna i przeglądam sobie stare posty. No i mam pytanie w nawiązaniu do Waszych wypowiedzi o braku w Lince filtra cząstek stałych jak ma się do tego informacja z instrukcji obsługi samochodu w części dotyczącej lampek sygnalizacyjnych a konkretnie pomarańczowej z trójkątem i wykrzyknikiem, że zapala się również kiedy:
(Cytat z instrukcji w pdf-ie ze strony Fiata (str.142))
"Filtr cząstek zatkany (wersje MultiJet)
Lampka sygnalizacyjna zaświeci się, gdy filtr cząstek stałych jest zatkany, a styl jazdy uniemożliwia uaktywnienie automatycznej procedury regeneracji."
Czytałem instrukcję i faktycznie jest tam wpis, który zacytowałeś. Instrukcje są uniwersalne dla różnych wersji samochodów i być może ten zapis pojawił się przez nieuwagę edytora.
Jednak nie zmienia to faktu, że nie raz mi się zdarzyło puścić czarnego bąka przy wyprzedzaniu. Obecnie za filtr DPF w większości samochodów trzeba ekstra dopłacać niemałe pieniądze i nie sądzę aby fiat nam podarował taki prezent w cenie samochodu
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Fakt jest to w instrukcji obsługi, nawet bez żadnej gwiazdki jakiego motoru to się tyczy.
Mam na budziku już 30000 km. Tak z grubsza analizując 2/3 turlam się po miejskich, podmiejskich zapchanych drogach poznańskich i podpoznańskich. Prędkość roziwjana żółwia.
Więc albo fiat robi takie DPFy, z którymi nie ma problemów , jak opisywane szeroko w prasie moto, albo w tym modelu jego nie ma .
Poza tym jaki sens byłoby ładowac DPF by uzyskać tylko normę euro4?
A taką jedynie spełnia mój osioł 1,3.
Dzwoniłem też do dealera, o ile oni są w tym kumaci tutaj niestety niewiadomo, nie potwierdzili, aby roczniki 2008 -2010 miały DPFa.
Co do tego zapisu w instrukcji już się nie pytałem.
Można jeszcze zajrzec do EPERa.
Mam na budziku już 30000 km. Tak z grubsza analizując 2/3 turlam się po miejskich, podmiejskich zapchanych drogach poznańskich i podpoznańskich. Prędkość roziwjana żółwia.
Więc albo fiat robi takie DPFy, z którymi nie ma problemów , jak opisywane szeroko w prasie moto, albo w tym modelu jego nie ma .
Poza tym jaki sens byłoby ładowac DPF by uzyskać tylko normę euro4?
A taką jedynie spełnia mój osioł 1,3.
Dzwoniłem też do dealera, o ile oni są w tym kumaci tutaj niestety niewiadomo, nie potwierdzili, aby roczniki 2008 -2010 miały DPFa.
Co do tego zapisu w instrukcji już się nie pytałem.
Można jeszcze zajrzec do EPERa.
Tomek
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
No to patrząc do ePER-a to jest tam tak wyglądająca część nr 55211733 na rysunku układu doładowania, nazywa się tłumik z katalizatorem i według programu kosztuje ponad 2900 zeta więc zwykły tłumik nie byłby taki drogi. Ale czy to jest to?pance 2 pisze:jeśli chcecie wiedzieć czy wasz samochód ma dpf wystarczy pod niego zajrzeć dpf to taka bańka na początku układu wydechowego trochę mniejsza od tłumika przypomina wyglądem katalizator w benzyniaku
Również pytałem mechanika w serwisie Fiata to mi odpowiedział, że nie wie czy przy moim silniku jest, ale jeśli jest to się nie ma czym martwić bo fiatowskie DPF-y nie sprawiają żadnych problemów.
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.