Strona 1 z 2

[T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 30 lis 2019, 18:38
autor: matis1906
Cześć.
Linea szczęśliwie posiadała znacznie lepiej zaprojektowaną skrzynię 5 biegową od M32 występującej chociażby w Bravo, Delta itd.
T-Jet przenosi niewiele ponad 200Nm na asfalt. Czy skrzynia występowała również w Grande Punto w Jtd w wersji 120KM, tam przenosiła by wówczas aż 290Nm ?
Czy były mocniejsze silniki dedykowane dla tej skrzyni ?
Przewidywana przeze mnie wartość momentu po przebudowie to 320-350Nm oraz 200-220KM (Jeszcze w Grudniu zamieszczę odpowiedni post).
M32 w A20DTH przekazywała ponad 350Nm i kończyła się w przedziale 100-200tys. km.
Pozdrawiam serdecznie !

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 30 lis 2019, 19:14
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Ta skrzynia jest w Abarth 595; 180KM i 250NM.
Punto 1.9 miało 6 biegów.

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 30 lis 2019, 20:19
autor: Szczypior
W 1.3 multijet jest ta sama skrzynia?

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 30 lis 2019, 23:06
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Tak, nie wiem czy przełożenie główne jest takie samo.

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 30 lis 2019, 23:11
autor: Szczypior
Chciałem robić chipa to czytałem że ona jest na ok 200Nm a tyle ma gdzieś 1.3 multijet

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 30 lis 2019, 23:30
autor: michalexc
Ta sama skrzynia jest chyba w 1.6 multijet, a ten silnik ma moment 290 NM. Przełożenie na pewno inne. W 1.3 MJ widać to po krótkiej jedynce.

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 01 gru 2019, 0:06
autor: matis1906
W 595 jest C510, ma nieco inny wysprzęglik, jeżeli środek, łożyska, wałki i synchronizatory są te same to wychodzi na to że skrzynia bez obaw zniesie duużo ponad 300Nn.
Wybierak prowadzony jest podobnie na linki z tego co widzę, można więc z dźwigni z 595 zrobić sobie short shifter w Linei, tam biegi mają znacznie krótszą drogę.

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 01 gru 2019, 17:23
autor: Szczypior
Czyli jaka skrzynia ma 1.3 multijet?

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 01 gru 2019, 22:19
autor: duskap
michalexc pisze: 30 lis 2019, 23:30 Ta sama skrzynia jest chyba w 1.6 multijet, a ten silnik ma moment 290 NM. Przełożenie na pewno inne. W 1.3 MJ widać to po krótkiej jedynce.
Nie nie jest. 1.6 multijet ma 6 biegów a T-Jet ma 5 biegów. To 2 różne skrzynie.

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 02 gru 2019, 16:56
autor: krupniok
Z e-learn:

- 1.4 8v C514 - 5 speed gearbox

- 1.4 16v TJET C510 5 speed gearbox

- 1.3 JTD C510 5 speed gearbox or M20 6 speed gearbox

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 02 gru 2019, 22:36
autor: Szczypior
Wychodzi na to że skrzynia w 1.3 multijet może wytrzymać 206Nm
http://www.fiatpress.pl/press/detail/235

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 04 gru 2019, 11:00
autor: matis1906
Dziękuję za tabelkę, to wiele wyjaśnia dla mnie :) C510 były w Abarth'ach w wersji 180KM więc musi mieć potencjał, zwłaszcza że projekty 300+ często miały właśnie C510. Swoją drogą z 1.3JTD będzie na ostatnim biegu jeszcze dłuższa, tylko ta jedynka zdecydowanie za krótka. Pozdrawiam :)

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 04 gru 2019, 11:54
autor: Szczypior
To nie czaje już czy 510 wytrzyma więcej jak katalogowo czy nie

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 04 gru 2019, 17:13
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Skrzynia przeważnie jest najmocniejszym elementem układu napędowego. Martwiłbym się bardziej dwumasą. Półosie też specjalnie tłuste nie są.
Abarth ma 250NM. A ile więcej wytrzyma?, wie ten kto tuninguje i ją rozwali :)

Re: [T-Jet] 5 Biegowa skrzynia, trwałość skrzyni oraz półosi.

: 04 gru 2019, 18:06
autor: matis1906
Pomyślałem o tym samym patrząc na półosie, dwumasa to zniesie, moment jest rozłożony znacznie łagodniej niż ma to miejsce w dieslu. Ciekawe jak oryginalna okładzina organiczna, kevlar od maklanda spina jak spiek w mojej Lancii, w ostateczności założę kevlar. Za kilka dni dowiem się ile dokładnie Nm będzie na kołach.