Strona 1 z 2

Przekładnia kierownicza, maglownica

: 12 lip 2018, 9:54
autor: EGON
Ostatnio odkryłem że na postoju ruszając szybko kierownicą prawo-lewo słychać głośne stuki. Drążki i końcówki nie mają luzu. Dźwięk ewidentnie z przekładni :róż . Jak jest w waszych autach czy też stuka ?

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 12 lip 2018, 10:31
autor: Morfus
Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 12 lip 2018, 10:37
autor: EGON
Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:31 Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 12 lip 2018, 10:39
autor: Phenix
U mnie też stuka ale nie muszę szybko ruszać, nawet jak wolniej ruszam to słychać jedno puknięcie i syczenie. Jak dam w lewo jest to i muszę dać w prawo żeby drugi raz usłyszeć ten dźwięk, i nie trzeba do końca kręcić kierownicą.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 12 lip 2018, 10:39
autor: Morfus
EGON pisze: 12 lip 2018, 10:37
Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:31 Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 12 lip 2018, 11:28
autor: EGON
Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:39
EGON pisze: 12 lip 2018, 10:37
Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:31 Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?
Nie ma żadnego luzu, ma krzykach też ani drgnie.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 13 lip 2018, 7:14
autor: slawek007
A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 13 lip 2018, 9:16
autor: EGON
slawek007 pisze: 13 lip 2018, 7:14 A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.
Łożyska mam nowe stuka ewidentnie przekładnia muszę sprawdzić jej luz po zdjęciu osłon drążka ewentualnie podreguluje jeśli da się dojść do śruby regulacyjnej bez demontażu przekładni.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 13 lip 2018, 20:33
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 15 lip 2018, 16:53
autor: EGON
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 13 lip 2018, 20:33 Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.
To nie kwestia przebiegu tylko stanu dróg gdzie kto jeździ :) a T-jet ma koła 16 to też szybciej się zużyje.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 20 lip 2018, 20:54
autor: karollino
EGON pisze: 15 lip 2018, 16:53 a T-jet ma koła 16 to też szybciej się zużyje.
Nie tylko TJety wyjeżdżały na 16". W takim wydaniu (z alu 16") oferowane były wersje Dynamic i Emotion od początku produkcji Linei. Wersje Dynamic mogłeś spotkać we wszystkich wersjach silnikowych: od mułowatego 1,4 8V po 1,6 multijet. Dopiero zdaje sie w 2014 Fiat przyciął koszty i wypuszczał Dynamic na 15" stalówkach (o ile dobrze pamiętam też bez zapalniczki i popielniczki oraz bez pełnowymiarowego koła zapasowego). Co ciekawe, jak porównywało się poziom wyposażenia Dynamic z 2011 z autem tak samo wyposażonym w 2014 to ten z 2014 wychodził drożej.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 20 lip 2018, 22:33
autor: skory85
Moja linijka z 2007 wersja dynamic ma albumy 16" co do układu kierowniczego mam nadzieję, że zrobiłem wszystko. Ale coś mi nie pasuje... Dzisiaj wyszło, że mam peknieta tylną sprężyne. Za kierowca... Przed zimą linijka śmigala prosto teraz trochę myszkuje już wiem czemu

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 23 lip 2018, 15:05
autor: EGON
skory85 pisze: 20 lip 2018, 22:33 Moja linijka z 2007 wersja dynamic ma albumy 16" co do układu kierowniczego mam nadzieję, że zrobiłem wszystko. Ale coś mi nie pasuje... Dzisiaj wyszło, że mam peknieta tylną sprężyne. Za kierowca... Przed zimą linijka śmigala prosto teraz trochę myszkuje już wiem czemu
Jak myszkuje to najpierw zlikwiduj luzy a potem zbieżność.

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 23 lip 2018, 21:31
autor: skory85
Nic z tych rzeczy nie ma... Poprostu muszę wymienić tylne gumy na wahaczu, tak mi się zdaje. A zbieżność robiona byla

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

: 22 mar 2022, 18:24
autor: DeanRight
Panowie odkopuje nieco temat... wie ktoś czy w 1.6 jtd jest taka sama maglownica co w innej np. 1.3 jtd i czy ktoś zna numery tej części? Bo niestety czeka mnie wymiana i nie chciałbym zamówić niewłaściwej. Co do samego powodu to jak wyżej stara ma wyrobiona listwę.