Linea - regulacja tylnej osi auta .

POLECAMY / OSTRZEGAMY
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: zibi186 » 27 lut 2018, 11:04

Jako się rzekło , odkopałem namiary na zakład w którym regulowano mi tylną oś w 2012 r . Zaznaczam , że sprawa jest bardzo świeża ( niespełna godzinę temu rozmawiałem z kierownikiem zakładu ) , dlatego gdyby okazało się że podczas rozmowy z pracownikiem negował by on możliwość wykonania takiej usługi , proszę domagać się rozmowy z kierownikiem :) Osobiście potwierdzil mi możliwość jej wykonania :)
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
Ul . Szpitalna 44
44-194 Knurów
Tel: 32 235-10-90.
Być może nazwa zakladu się zmienila przez lata , ale z pewnością adres i nr. telefonu są aktualne :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 902
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: Fiacik » 28 lut 2018, 16:47

A byłeś przy tym jak ustawiano Ci te tylną belkę ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: zibi186 » 28 lut 2018, 17:14

Fiacik pisze:
28 lut 2018, 16:47
A byłeś przy tym jak ustawiano Ci te tylną belkę ?
Nie , niestety . Auto zostawiłem , ale nie pamiętam już ile to trwalo . . . Bądź co bądź minęło 6 lat :) U mie ustawiali obie osie , bo obie byly przestawione :)

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 902
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: Fiacik » 28 lut 2018, 17:22

Rzecz w tym , że tam nie ma nic do regulacji . No chyba , że ........ palnik i młotek .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: zibi186 » 28 lut 2018, 17:26

Fiacik pisze:
28 lut 2018, 17:22
Rzecz w tym , że tam nie ma nic do regulacji . No chyba , że ........ palnik i młotek .
W każdym razie na podwoziu żadnych śladów po takiej ingerencii nie bylo i po dziś dzień nic tam nie wychodzi :) Powiem tak : wówczas priorytetem dla mnie bylo doprowadzenie geometrii do porządku, nawet nie zastanawiałem się jakich metod użyją i bylem bardzo zadowolony , że w ogóle chcieli się tego podjąć :) Wiele zakladòw odwiedzilem , zanim ich znalazłem :) Nie rozbierałem tylnego zawieszenia i nie wiem , czy np śruby którymi jest przykręcone nie są prowadzone otworami z dużą tolerancją , być może tam jest jakaś możliwość dokonania korekty . . .

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4416
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: smak56 » 28 lut 2018, 17:42

Myślę, że wykonanie tzw. fasolki o wymiarze np. 1 mm w odpowiednich miejscach może dokonać cudów. Przesunięcie belki o ten wymiar, z jednej strony do przodu, z drugiej do tyłu i mamy 2 mm różnicy. Do tego przesunięcie koła. I zmiana geometrii jak nic. Podobnie robią z przodem, z kątem pochylenia koła, z tym że tam fasolkę robią na otworach amortyzatora.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: zibi186 » 28 lut 2018, 17:58

smak56 pisze:
28 lut 2018, 17:42
Myślę, że wykonanie tzw. fasolki o wymiarze np. 1 mm w odpowiednich miejscach może dokonać cudów. Przesunięcie belki o ten wymiar, z jednej strony do przodu, z drugiej do tyłu i mamy 2 mm różnicy. Do tego przesunięcie koła. I zmiana geometrii jak nic. Podobnie robią z przodem, z kątem pochylenia koła, z tym że tam fasolkę robią na otworach amortyzatora.
I problem tylko z tym , żeby komuś chcialo się tego podjąć 😊 Jak widać chętnych wcale nie jest wielu . . .

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 902
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: Fiacik » 28 lut 2018, 18:16

No właśnie o to mi chodziło , potem ktoś kupi takie auto ,coś mu się w zbieżności przestawi i jest problem bo wychodzi na to , że np. belka do wymiany . No ale Polak potrafi - i dobrze .
Dlatego wcześniej zadałem konkretne pytanie .
Tak naprawdę tylko na moment wrócę do tego co już wiem na pewno i co na gwarancji przećwiczyłem . To przede wszystkim kwestia tolerancji ( zbyt dużej ) części elementów produkowanej przez różnych kooperantów .Np.lewe wahacze robi ktoś inny niż prawe , dotyczy to wszystkich elementów zawieszenia .Połowicznie pomogła mi wymiana na gwarancji prawego wahacza , a tak zakończyła sprawę dopiero regulacja w serwisie ,, na czuja " po konsultacji ze mną i na podstawie wydruków z badania .
Teraz jest spokój , a co się nakombinowałem z oponami to już moje .Trzeba tez przyznać , że Linka jest wyjątkowo ,, odporna "na eliminację ściągania , a opony trzeba kupować ASYMETRYCZNE bo to wyeliminuje przynajmniej 1 ważny w tym przypadku czynnik .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4416
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: smak56 » 28 lut 2018, 18:32

Fiacik pisze:
28 lut 2018, 18:16
.. potem ktoś kupi takie auto ,coś mu się w zbieżności przestawi i jest problem bo wychodzi na to , że np. belka do wymiany . No ale Polak potrafi - i dobrze .
To przede wszystkim kwestia tolerancji ( zbyt dużej ) części elementów produkowanej przez różnych kooperantów .Np.lewe wahacze robi ktoś inny niż prawe , dotyczy to wszystkich elementów zawieszenia . .
No to mamy znów problem akademicki. Co zrobić jak stwierdzimy taką usterkę? Do wyboru: wymiana belki, skąd i za ile? info bezpośrednio u helletica. Jeździć z przestawionym tyłem i rozwalić się przy utracie stabilności auta?. Zdzierać opony i wymieniać na nowe?. Czy wreszcie trafić na warsztat, o którym pisze zibi186, warsztat który wie co, jak i gdzie, daje gwarancję na usługę a pomiary nie wykazują odchyleń. Każdy niech odpowie sobie sam.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 902
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: Fiacik » 28 lut 2018, 19:38

No zaiste jest to w naszym przypadku problem akademicki , należy tylko mieć nadzieję , że u Fiata - Linka była ostatnim
takim przypadkiem otwierającym dyskusję w kierunku doktoratu . :oj
Tym bardziej , że coraz częściej spoglądam w kierunku FIATA 500 L z silnikiem T-jet , marzy mi się auto do , którego wyżej
się wsiada .Wzorem jest tu Opel Agila , którym jeździ żona - mówiąc wprost i dosadnie wystarczy podnieść nogę i już się siedzi
w aucie i spogląda na wszystkich z góry . :ok) Problemem jest jednak uzyskanie dobrej ceny za Linkę tym bardziej , że kolejne ,,ciastko"
wpada na rynek . Tym razem już oficjalne Skody FABIA będą produkowane bez diesla , godz.temu w telewizji pokazali , że
władze dwóch dużych niemieckich miast chcą zakazać całkowicie wjazdu diesli osobowych w połowie roku .
Jak to się ma do normy Euro 5 na mojego diesla znacznie ostrzejszej niż np.Euro 4 w benzynie ? :zdiwiony
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: zibi186 » 28 lut 2018, 20:29

Panowie , dla jasności : mam poważne powody , aby przypuszczać że osie w moim aucie zostały przestawione na wskutek uderzenia poprzednika np. w krawężnik jedną stroną auta . Nie był to więc efekt luzów eksploatacyjnych , czy coś w tym rodzaju . Mówię to po to , abyśmy mieli jasność że to nie jest auto , w którym osie same się przestawiają 🤣

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: emmer » 01 mar 2018, 22:33

Niekoniecznie. Moja wyjechała taka z fabryki albo miała dzwona po drodze do ASO. Według ASO regulacji nie ma. Wymieniona na gwarancji.
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Linea - regulacja tylnej osi auta .

Post autor: zibi186 » 01 mar 2018, 23:40

emmer pisze:
01 mar 2018, 22:33
Niekoniecznie. Moja wyjechała taka z fabryki albo miała dzwona po drodze do ASO. Według ASO regulacji nie ma. Wymieniona na gwarancji.
Cóż powiedzieć , w obec tego Ci panowie którzy dokonali tego u mnie to cudotwórcy :) :) A poważnie : nie miałem wyboru . Chcący wyregulować przednią oś musiałem mieć zrobioną tylną . Innej możliwości po prostu nie było :)

ODPOWIEDZ