Nawiew, klimatyzacja

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 597
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: CrazyKetchup » 10 lip 2018, 21:55

Rafcio pisze:
29 cze 2018, 21:12
Czytałem ostatnio artykuł, że napełnianie klimatyzacji propanem butanem przyspiesza zużycie całej instalacji i kompresora (niszczy uszczelnienia itd.)
Trzeba powiedzieć sobie wprost, czy raz na dwa lata nie stać nas na pełny serwis klimy z dobiciem normalnego czynnika?
A co mają napisać jak nie będzie im schodził drogi czynnik ? Poza tym ja pisałem o samym propanie - a jak ktoś prześledzi całą historię to znajdzie informację iż chyba wysoko postawiony spec mercedesa zaproponował zamianę dedykowanego gazu na co2. Niestety dużo $ poszło w EU na lobbowanie na rzecz nowego "zabójczo-ekologicznego" czynnika. W Australii jakoś sobie poradzili z podawaniem oleju z propanem i tam klimatyzacje oraz lodówki normalnie pracują od lat w dużo bardzie ekstremalnych temperaturach :) .

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6500
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 lip 2018, 6:41

Problem z CO2 jest taki, że układ ma ciśnienie około 100-150bar. Utrzymać szczelność przez wiele lat będzie trudno i sama instalacja będzie droga. Kompresor pompujący takie ciśnienie będzie pobierał dużo mocy.
Plus takiej instalacji jest taki, że można odwrócić obieg. Instalacja może raz chłodzić, a raz grzać, praktycznie od momentu uruchomienia silnika.

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: Phenix » 11 lip 2018, 7:23

Jak wymienił Ci pasek mechanik to bym sprawdził czy dobrze to zrobił?. Dużo mechaników robi żeby zarobić a nie zrobić dobrze. Jeśli pisk nie pochodzi od kompresora to bym zainteresował się łapą napinacza bo jeśli auto ma sporo lat to może być do wymiany. Ja ją wymieniam przy wymianie rozrządu... ,Bo nie chciało by mi się drugi raz rozbierać jak by napinacz paska alternatora-klimy padł.

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 39
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: opacz » 12 lip 2018, 15:36

Phenix pisze:
11 lip 2018, 7:23
Jak wymienił Ci pasek mechanik to bym sprawdził czy dobrze to zrobił?. Dużo mechaników robi żeby zarobić a nie zrobić dobrze. Jeśli pisk nie pochodzi od kompresora to bym zainteresował się łapą napinacza bo jeśli auto ma sporo lat to może być do wymiany. Ja ją wymieniam przy wymianie rozrządu... ,Bo nie chciało by mi się drugi raz rozbierać jak by napinacz paska alternatora-klimy padł.
Pasek wymieniałem u mechanika, u którego serwisuję auta od ponad 10 lat więc mam zaufanie.
Dziś zajechałem do kolegi, również mechanika, do sprawdzenia co piszczało i po uruchomieniu klimy nic nie piszczy i działa :) , a od kilku dni jej nie uruchamiałem. Zobaczę jak w najbliższych dniach będzie się sprawować.
Ale mam pytanko o kompresor. Po uruchomieniu silnika, a bez uruchamiania klimatyzacji cały czas kręci sięi koło pasowe/sprzęgło (chodzi o element zaznaczony na niebiesko na załączonym zdjęciu :) ) i kompresor się dość mocno grzeje, normalne to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2377
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 194000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: helletic » 12 lip 2018, 16:18

Hmmm...a może początki końca alternatora, a nie kłopoty z kompresorem klimy :pomysli

Awatar użytkownika
timmek
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 29 wrz 2017, 16:11
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 16V t-jet
Rocznik: 2008
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: timmek » 10 sie 2018, 19:08

Witam,
W tym tygodniu przestał mi dziłać nawiew na pozycji 1. Na pozycjach 2,3, 4 jest ok.
Czy ktoś miał taki przyladek? UsKodzone pokrętło czy raczej wentylator? //Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane za panelem i chciałbym prosić o jakiś trop.

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 597
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: CrazyKetchup » 10 sie 2018, 20:10

Zacznij od opcji szukaj OPORNIK/REZYSTOR DMUCHAWY ewentualnie sama DMUCHAWA - może Ci pomoże :) .

Wysłane z HTC U11


Awatar użytkownika
timmek
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 29 wrz 2017, 16:11
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 16V t-jet
Rocznik: 2008
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: timmek » 12 sie 2018, 15:53

CrazyKetchup pisze:
10 sie 2018, 20:10
Zacznij od opcji szukaj OPORNIK/REZYSTOR DMUCHAWY ewentualnie sama DMUCHAWA - może Ci pomoże :) .

Wysłane z HTC U11
Dzięki za trop. Przejrzałem kilka tematów i wszyscy piszą o problemie z biegami 1,2,3, wtedy wystarczy wymienić to zabezpieczenie termiczne.
U mnie nie działa tylko 1. Pozostałe działają... lecę spróbować wyjąć te oporniki i popatrzeć jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6500
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Nawiew, klimatyzacja

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 12 sie 2018, 17:33

Przeczyść styki. Ja miałem już 2razy taki objaw jak koledzy co wymieniali zabezpieczenie/opornik. Wyczyściłem i ciągle działa ori.
Tylko że klima manualna.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość