Witam,
Wymieniał ktoś uszczelnienie chłodnicy oleju bądź też chociaż ją demontował? Rozszczelniła mi się ta chłodniczka, uszczelkę załatwiłem jednak nie wiem na co uważać przy jej wymianie.
[T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju
Robiłem wymianę chlodniczki oleju w focusie syna . Temat był chyba nieco bardziej skomplikowany , bo chłodniczka chłodzona byla obiegiem wody , a olej dostawał się do niej oprócz normalnego wlotu z bloku , to jeszcze rurką z kulką na końcu - coś jak u nas dolot oleju do turbo . Trzeba bylo bardzo uwazać , żeby nie przekręcić śruby przez którą olej z rurki dostawał się do chlodniczki . Ale u nas takich czarów chyba nie ma . Wygląda że chlodniczka chlodzona jest powietrzem , czy się mylę ? Generalnie dobrze odtłuścić przylgnię i osobiście chyba oprócz uszczelki dałbym jeszcze trochę uszczelniacza . Takie pytanie : jesteś pewien , że olej był spod chlodniczki , a nie np. resztki z obudowy filtra po wymianie wkładu ? Pozdrawiam
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju
Dołączam sie do pytania.... ktoś już ja demontował.... Jakies niespodzianki przy demontazu??? cieknie mi gdzies olej z tej podstawy lub samej chłodniczki.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju
Powyżej jest obudowa filtra oleju , wyczyść tam i spróbuj zdiagnozować czy wyciek jest napewno z uszczelki , czy to nie pozostałości po wymianie filtra olejuMotorek4612 pisze: ↑31 sie 2023, 19:57 Dołączam sie do pytania.... ktoś już ja demontował.... Jakies niespodzianki przy demontazu??? cieknie mi gdzies olej z tej podstawy lub samej chłodniczki.
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 231
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju
nie to nie pozostałosci po wymianie oleju, wszystko dokładnie umyłem, osuszyłem, i autko stało dobre kilkadziesit minut na wolnych obrotach, nic nie było widac, ale po przejechaniu dosłownie kilkunastu km znowu wszystko obrzygane olejem, wiec wymieniam wszystkie oringi, uszczelki i podkładki, aby miec z tym spokój na wieki a przynajmniej na kilkadziesiat tys kilometrów ....zibi186 pisze: ↑01 wrz 2023, 23:35Powyżej jest obudowa filtra oleju , wyczyść tam i spróbuj zdiagnozować czy wyciek jest napewno z uszczelki , czy to nie pozostałości po wymianie filtra olejuMotorek4612 pisze: ↑31 sie 2023, 19:57 Dołączam sie do pytania.... ktoś już ja demontował.... Jakies niespodzianki przy demontazu??? cieknie mi gdzies olej z tej podstawy lub samej chłodniczki.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [T-Jet] Wymiana uszczelki chłodnicy oleju
Dziś w końcu zająłem się chlodniczką oleju , ponieważ do tej pory była tylko zabrudzona olejem , nie było wycieków . Kładłem to na karb delikatnych zabrudzeń podczas wymiany filtra oleju. Nie bardzo wiedziałem też jak się za to zabrać więc czekałem . W ostatnich jednak dniach zauważyłem , że pojawiło się już wykraplanie , więc trzeba było poruszyć temat . Wjazd na kanał - okazało się , że wyciek nie jest z samej chlodniczki czy jej uszczelnienia , natomiast spod śruby , którą zaznaczyłem na zdjęciu . Szybka konsultacja z prezesem ( trzeba było wiedzieć , czy jej wykręcenie nie spowoduje np zmieszania oleju z płynem chłodzącym ,który też tam gdzieś krąży - dzięki Maćku ) , i zamówiłem oringi , które najtaniej można kupić już poniżej 10 zł . Osobiście kupiłem firmowe , może będą trochę trwalsze Sama wymiana uszczelnienia jest banalnie prosta . Jedynie dostęp jest ograniczony . Do wykręcenia jedna śruba na klucz 19 - polecam klucz płasko - oczkowy z grzechotką w oczku . Na zdjęciu pokażę jakim ja się posłużyłem . Po wyjęciu śruby , oryginalne oringi były już jak z plastiku , w dodatku spękane - więc wyciek nie dziwi . Trzeba sobie podstawić jakieś naczynie , troszkę oleju wyleci - prawdopodobnie z filtra oleju . Szybka wymiana oringow , zakręcenie śruby i .... Myślę , że to zamknie temat na długo Pozdrawiam
P.S.
Śruba z oringami , to ta z rys . Oznaczona numerem 6 , oringi 7
P.S.
Śruba z oringami , to ta z rys . Oznaczona numerem 6 , oringi 7
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.