Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

K0J0T
Posty: 45
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Przebieg: 104000
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: K0J0T » 13 maja 2018, 19:42

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
12 maja 2018, 13:28
Dzisiaj wraz z grupą ekspertów na garażach gapiliśmy się w koło pasowe :) "bije, nie bije, eee tyle co nic, to tylko fiat, ja bym z tym jeździł, drogie to?"
Jednak wymienię :)
Możesz zarzucić jakiś filmik żeby zobaczyć jak bije? Bo sam nie wiem czy ten temat olać i lepiej obszyć kierownicę :D Ps. interesuje mnie też dźwięk na jałowym :)

K0J0T
Posty: 45
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Przebieg: 104000
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: K0J0T » 17 maja 2018, 20:00

zibi186 pisze:
12 maja 2018, 15:10
Znalazłem Dayco DPV 1172 za 240 zł . O tyle dziwne , że wszędzie kosztuje to ponad 500 🤔 Kuzyn , czy to na pewno to kolo ? Czy ta firma coś warta ?
Panowie kupiłem oryginał w Aso za 405 zł brutto (nie mieli w ucando Dayco ani nigdzie w Polsce bo dzwoniłem wszędzie), dodatkowo ori zębatka i pasek gates bo każdorazowo trzeba wymienić i co? Nic jak biło tak bije 🙂krzywy wał i tyle pewnie.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6431
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 17 maja 2018, 20:25

Ja też wymieniłem, strata kasy. Po zdjęciu pasków i osłony i patrzenie na koło pasowe przez zdjęte koło (to z oponą) widać duże bicie prostopadłe do osi, ale część sztywna na której jest wieniec do czujnika położenia wału żadnego bicia nie ma. Tak więc koło pasowe do kosza - guma zużyta.
Zakładam nowe koło pasowe i to samo. Dziadostwo robią i tyle. Gdyby było pełne sztywne i dobrze zrobione, problemów by nie było.

Online
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1037
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 17 maja 2018, 23:56

[/quote]
Panowie kupiłem oryginał w Aso za 405 zł brutto (nie mieli w ucando Dayco ani nigdzie w Polsce bo dzwoniłem wszędzie), dodatkowo ori zębatka i pasek gates bo każdorazowo trzeba wymienić i co? Nic jak biło tak bije 🙂krzywy wał i tyle pewnie.
[/quote]

Kojot , a czy przy wymianie zwrócono uwagę na stan plaszczyzny czołowej wału ?
Bo jeśli byla już " ruszona " zębem czasu , to oczywiście że bicie będzie . Nie zakladał bym , że wał krzywy . :pomysli A Kuzyn ma rację , guma której dzisiaj używa się do robienia części do aut nie nadaje się nawet do majtek ! :ryczy :ryczy :ryczy

K0J0T
Posty: 45
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:25
Przebieg: 104000
Silnik: 1.4 16V T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: K0J0T » 18 maja 2018, 11:31

Pytanie czy tak można jeździć bez obaw że zaraz coś pójdzie i będzie silnik kaput ... szczerze to nie wiem czy to tylko płaszczyzna wyrobiona ... Zapytam mechanika

Online
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1037
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 18 maja 2018, 16:56

K0J0T pisze:
18 maja 2018, 11:31
Pytanie czy tak można jeździć bez obaw że zaraz coś pójdzie i będzie silnik kaput ... szczerze to nie wiem czy to tylko płaszczyzna wyrobiona ... Zapytam mechanika
Jeśli faktycznie masz jakieś " wargi " czy inne nierówności na plaszczyźnie czołowej wału , to kontakt pomiędzy wałem a kolem zębatym nie jest pełny . Moim zdaniem wszystko zależy od tego , z jaką siłą dokręcone masz kolo zębate . Jeśli złapie choć trochę luzu , to wiesz jak to się skończy - zerwany klin . Co tu więcej dodać . . .
Jeśli wewnętrzna część kola pasowego ( ta przykręcona trzema śrubami do zębatego ) chodzi równo i nie bije , to plaszczyzna czołowa wału musi być ok :ok)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6431
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » wczoraj, 15:22

Kolejna sobota popsuta przez Fiata. Odpaliłem silnik, przykładałem śrubokręt do boku części sztywnej koła. No i minimalnie, ale też bije. Założyłem stare koło, też bije. Nakrętka centralna siedzi mocno. Przemieniałem tak ze 3 razy próbując wybrać lepsze do zostawienia, oba są ch...
Kopałbym dalej, ale skoro K0J0T wymienił wszystko i jest lipa, to po prostu mi się nie chce. Może śruba centralna jest krzywa? Na jednej M12 (chyba M12) wiszą 3 mocno napięte paski, koło jest ciężkie, a ramie długie.
K0J0T, śrubę centralną masz nową?

Online
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1037
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » wczoraj, 16:01

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
wczoraj, 15:22
Kolejna sobota popsuta przez Fiata. Odpaliłem silnik, przykładałem śrubokręt do boku części sztywnej koła. No i minimalnie, ale też bije. Założyłem stare koło, też bije. Nakrętka centralna siedzi mocno. Przemieniałem tak ze 3 razy próbując wybrać lepsze do zostawienia, oba są ch...
Kopałbym dalej, ale skoro K0J0T wymienił wszystko i jest lipa, to po prostu mi się nie chce. Może śruba centralna jest krzywa? Na jednej M12 (chyba M12) wiszą 3 mocno napięte paski, koło jest ciężkie, a ramie długie.
K0J0T, śrubę centralną masz nową?
Kuzyn , na logikę - nie śruba ( gwint ) poziomuje kolo zębate , a łeb śruby - przez docisk do płaszczyzny czołowej wału - tak myślę . Nawet , gdyby śruba była nieco krzywa ( co jest możliwe bo zakladam , że jest to śruba klasowa a jako taka możliwe , że gwint nie jest nacinany na niej , a walcowany ) , nie powinno to mieć absolutnie żadnego znaczenia - moim zdaniem :pomysli
A na pocieszenie powiem , ze dzisiaj przy okazji innej roboty sprawdzilem swoje kolo pasowe i . . . Bije ! :ryczy Już chyba tylko śmiać się z tego 😄 Co prawda ta pierwsza zębatka chodzi znacznie lepiej , niż bieżnie pasów , ale też nie idealnie . Może to kolejna przypadłość z rodziny TTTM ? 😉

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6431
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » wczoraj, 22:58

zibi186 pisze:
wczoraj, 16:01
Może to kolejna przypadłość z rodziny TTTM ? 😉
Ta myśl mnie powstrzymuje przed działaniem. Obawiam się, że się narobię, wydam niepotrzebnie pieniądze i będzie dalej źle.

Online
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1037
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » wczoraj, 23:09

Cóż , na logikę to absolutnie nie jest to normalne :pomysli czoło wału z zalożenia musi być dokładnie proste , a płaszczyzny koła zębatego też są toczone . Pozostaje jakoś sprawdzić , czy samo kolo zębate wału też bije . Jeśli tak , to nie ma siły - coś musi być pomiędzy kolem zębatym a czolem wału - tak myślę . Nierówność jakaś - rdza lub tym podobne . . .

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość