Instalacja Gazowa by helletic
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Instalacja Gazowa by helletic
Instalacja zakładana w Instal-Gaz, Poznań ul. Czarnkowska 7 (omijać ten serwis szerokim łukiem!!), z późniejszymi poprawkami robionymi przeze mnie (Instrukcje wykonania by sylwek )
- Sterownik - ESGI2
- Wtryski - REG FAST (OMVL)
- Reduktor - Stefanelli GEO N, M
- Filtry - Czaja FL03 (był Filgaz FL02), Certools FC (był Filgaz)
- Mapsensor - P1/MAP Typ 01
- Zbiornik - STAKO 630/204/47 tor.
- Wielozawór - Tomasetto
- Przewody gumowe - Parker (były Fagumit)
- Zasilanie - wlew Tomasetto w zderzaku, miedź w otulinie
Tak wyglądało po założeniu instalacji przez serwis. Dla kogoś, kto się na tym nie zna (czyli dla mnie) nie było w tym nic dziwnego, ale na szczęście znalazły się osoby, które skrytykowały druciarnię pod maską i dzięki temu zyskałem wiedzę na ten temat
teraz wygląda tak:
1. Obniżyłem reduktor
2. wtryski LPG położyłem na kolektorze (skróciłem i wyrównałem wężyki między listwą wtryskową a króćcami w kolektorze ssącym), trójnik pomiarowy zaraz przed wtryskami
3. MAP sensor przeniosłem jak najbliżej trójników, zredukowana długość wszelkich węży podciśnienia i FL
4. tak MAP sensor wygląda przy obudowie filtra powietrza
przewody podciśnienia i FL wraz z filtrem FL ułożone obok siebie
inna perspektywa obniżonego reduktora wraz z wyprowadzeniami (oczywiście zabrakło czasu na dokładniejsze ułożenie przewodów elektryki, ale dopracuję to
widok na listwę wtryskową ułożona pod obudową filtra powietrza
ogólny widok po poprawkach
strojenie instalacji by Sylwek Ciekawostką w tym całym strojeniu instalki, było to, że...Sylwek był oddalony ode mnie o około 350 km ! Połączyliśmy kompy tak, by Sylwek mógł spokojnie siedząc w domu stroić zdalnie instalację. Użyliśmy programu TeamViewer. Strojenie przebiegło rewelacyjnie i teraz jest już prawie książkowo ! Prawie, bo baaardzo ciężko jest to wszystko zestroić w zmiennych warunkach drogowych + mapy ESGI są bardzo "żywymi" mapami. Do takiego zdalnego strojenia, oprócz programu TeamViewer potrzebny jest:
- jakiś mobilny dostęp do internetu. Ja użyłem telefonu jako modemu.
- bardzo dobry zasięg 3G i najlepiej spora przestrzeń drogi (np. expresowej) która nie przebiega przez lasy i tereny, gdzie można stracić zasięg
- druga osoba, która w razie "W" będzie walczyć z zasięgiem i problemami w komunikacji między dwoma kompami
specjalne podziękowania dla:
*mwas: za użyczenie laptopa, oraz telefonu jako modemu i tego, że z takim poświęceniem (pomimo cholernego wirusa) pomagał mi w łączności z Sylwkiem
*Sylwkowi: za nieocenioną pomoc w kreowaniu całokształtu poprawnie zamontowanych podzespołów LPG oraz za cały poświęcony czas w pisaniu instrukcji i strojeniu tej całej "aparatury"
- Sterownik - ESGI2
- Wtryski - REG FAST (OMVL)
- Reduktor - Stefanelli GEO N, M
- Filtry - Czaja FL03 (był Filgaz FL02), Certools FC (był Filgaz)
- Mapsensor - P1/MAP Typ 01
- Zbiornik - STAKO 630/204/47 tor.
- Wielozawór - Tomasetto
- Przewody gumowe - Parker (były Fagumit)
- Zasilanie - wlew Tomasetto w zderzaku, miedź w otulinie
Tak wyglądało po założeniu instalacji przez serwis. Dla kogoś, kto się na tym nie zna (czyli dla mnie) nie było w tym nic dziwnego, ale na szczęście znalazły się osoby, które skrytykowały druciarnię pod maską i dzięki temu zyskałem wiedzę na ten temat
teraz wygląda tak:
1. Obniżyłem reduktor
2. wtryski LPG położyłem na kolektorze (skróciłem i wyrównałem wężyki między listwą wtryskową a króćcami w kolektorze ssącym), trójnik pomiarowy zaraz przed wtryskami
3. MAP sensor przeniosłem jak najbliżej trójników, zredukowana długość wszelkich węży podciśnienia i FL
4. tak MAP sensor wygląda przy obudowie filtra powietrza
przewody podciśnienia i FL wraz z filtrem FL ułożone obok siebie
inna perspektywa obniżonego reduktora wraz z wyprowadzeniami (oczywiście zabrakło czasu na dokładniejsze ułożenie przewodów elektryki, ale dopracuję to
widok na listwę wtryskową ułożona pod obudową filtra powietrza
ogólny widok po poprawkach
strojenie instalacji by Sylwek Ciekawostką w tym całym strojeniu instalki, było to, że...Sylwek był oddalony ode mnie o około 350 km ! Połączyliśmy kompy tak, by Sylwek mógł spokojnie siedząc w domu stroić zdalnie instalację. Użyliśmy programu TeamViewer. Strojenie przebiegło rewelacyjnie i teraz jest już prawie książkowo ! Prawie, bo baaardzo ciężko jest to wszystko zestroić w zmiennych warunkach drogowych + mapy ESGI są bardzo "żywymi" mapami. Do takiego zdalnego strojenia, oprócz programu TeamViewer potrzebny jest:
- jakiś mobilny dostęp do internetu. Ja użyłem telefonu jako modemu.
- bardzo dobry zasięg 3G i najlepiej spora przestrzeń drogi (np. expresowej) która nie przebiega przez lasy i tereny, gdzie można stracić zasięg
- druga osoba, która w razie "W" będzie walczyć z zasięgiem i problemami w komunikacji między dwoma kompami
specjalne podziękowania dla:
*mwas: za użyczenie laptopa, oraz telefonu jako modemu i tego, że z takim poświęceniem (pomimo cholernego wirusa) pomagał mi w łączności z Sylwkiem
*Sylwkowi: za nieocenioną pomoc w kreowaniu całokształtu poprawnie zamontowanych podzespołów LPG oraz za cały poświęcony czas w pisaniu instrukcji i strojeniu tej całej "aparatury"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2014, 14:00 przez helletic, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Instalacja Gazowa by helletic
Tego jeszcze nie było a przynajmniej ja o niczm takim nie słyszałem - chociaż z drugiej strony zdalnie kierują łazikami na Marsie to czemu sylwek nie mógł grzebać Ci pod maską . Swoją drogą to stworzyliście precedens - zamiast jeździć w drugi koniec Polski do konfiguracji do speca i płacić dodatkowo za paliwo spec może zdalnie zrobić poprawki.helletic pisze:Ciekawostką w tym całym strojeniu instalki, było to, że...Sylwek był oddalony ode mnie o około 350 km ! Połączyliśmy kompy tak, by Sylwek mógł spokojnie siedząc w domu stroić zdalnie instalację. Użyliśmy programu TeamViewer.
ps. Gratulacje odnośnie instalacji - Linka pewnie kilka kg lżejsza bo miałeś kilka metrów kabli za dużo ;) .
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Instalacja Gazowa by helletic
No jest to na pewno pomysł dość innowacyjny i ekonomiczny . Nie trzeba wydawać kasy na dojazdy, choć z drugiej strony chętnie bym się wybrał do sylwka na "dostrojenie z podziękowaniem" !
Faktycznie jest tego makaronu zdecydowanie mniej no i zdecydowanie lepszej jakości . Muszę tylko jeszcze popracować nad bardziej estetycznym zamocowaniem reduktora (np.do podstawy akumulatora*) oraz odwrócić RegFast'y cewkami do góry, gdyż mogą zostać zalane mazutem*
* kolejne trafne porady sylwka
Faktycznie jest tego makaronu zdecydowanie mniej no i zdecydowanie lepszej jakości . Muszę tylko jeszcze popracować nad bardziej estetycznym zamocowaniem reduktora (np.do podstawy akumulatora*) oraz odwrócić RegFast'y cewkami do góry, gdyż mogą zostać zalane mazutem*
* kolejne trafne porady sylwka
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Re: Instalacja Gazowa by helletic
tego amerykańscy naukowcy chyba by nawet nie wymyślili Panowie teraz przed Wami kolejny krok - Linka zdalnie sterowana.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Instalacja Gazowa by helletic
Pracujemy nad tym Wstępne testy już się rozpoczęły A odnośnie meritum: trzeba korzystać z technologii, jakie dane jest nam używać na co dzień Tylko nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, że takie rzeczy są możliwe i dostępne praktycznie od rękiPongo pisze:Panowie teraz przed Wami kolejny krok - Linka zdalnie sterowana.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Instalacja Gazowa by helletic
helletic, spoko, "obgadamy" to na spokojnie przy najbliższej okazji
Hehe, niezły patent wykombinowaliśmy
helletic robił z drivera, mwas czuwał nad elektroniką a ja klikałem na klawiaturze kilkaset km dalej. Zabawa była przednia
Co prawda możliwości takiego rozwiązania są ograniczone i nie zastąpi to wizyty u gazownika na miejscu (zawsze warsztat to warsztat), ale do samego skontrolowania nastawów, czy prostej korekty map system "LPG-HelpDesk" daje radę
Było trochę kłopotów - zrywało net w nieodpowiednim momencie, było trochę problemów z dźwiękiem itp... no i sama instalacja dość specyficzna. ESGI ma to do siebie że mapy są "żywe" i stale się zmieniają, regulacja jest koszmarna. Stag, czy mój SEC ATS to przy tym pikuś. Przy złapaniu wzorcowej benzyny trzeba by pojechać dokładnie tak samo, z takim samym obciążeniem i taką samą trasę (wypadałoby nawet oznaczać odcinki) na gazie, potem zamrozić i szybko wprowadzać korekty i od nowa, aż do skutku. A że warunki na drodze są jakie są to trzeba było kombinować. Mapy poglądowo a strojenie głównie na czasy wtrysków. A z samym modem instalki helletic poradził sobie wzorowo. Pamiętam jak obgadywaliśmy mod, to miał trochę obaw żeby przypadkiem Zeppelina z Linei nie zrobić
Hehe, niezły patent wykombinowaliśmy
helletic robił z drivera, mwas czuwał nad elektroniką a ja klikałem na klawiaturze kilkaset km dalej. Zabawa była przednia
Co prawda możliwości takiego rozwiązania są ograniczone i nie zastąpi to wizyty u gazownika na miejscu (zawsze warsztat to warsztat), ale do samego skontrolowania nastawów, czy prostej korekty map system "LPG-HelpDesk" daje radę
Było trochę kłopotów - zrywało net w nieodpowiednim momencie, było trochę problemów z dźwiękiem itp... no i sama instalacja dość specyficzna. ESGI ma to do siebie że mapy są "żywe" i stale się zmieniają, regulacja jest koszmarna. Stag, czy mój SEC ATS to przy tym pikuś. Przy złapaniu wzorcowej benzyny trzeba by pojechać dokładnie tak samo, z takim samym obciążeniem i taką samą trasę (wypadałoby nawet oznaczać odcinki) na gazie, potem zamrozić i szybko wprowadzać korekty i od nowa, aż do skutku. A że warunki na drodze są jakie są to trzeba było kombinować. Mapy poglądowo a strojenie głównie na czasy wtrysków. A z samym modem instalki helletic poradził sobie wzorowo. Pamiętam jak obgadywaliśmy mod, to miał trochę obaw żeby przypadkiem Zeppelina z Linei nie zrobić
*Powered by LPG*
Re: Instalacja Gazowa by helletic
no właśnie zastanawiałem się czy nie mieliście "lagów" bo w robocie z gazem to każda sekunda się liczy a jak w pracy z kompa z domu łączyłem się ze stacjonarnym w pracy a z niego jeszcze podgląd do kolejnego to był z 3 sekundowe przesunięcie ale rozumiem że większość byłą robiona przez właściciela i tylko korekta live, w każdym razie gratulacje pomysłu i wykonania.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Instalacja Gazowa by helletic
Nie było aż tak źle, po opanowaniu początkowych problemów dalej poszło gładko. Połączenie było jeden-do-jednego opóźnienia niezauważalne. Testowałem na lapku i stacjonarnym przez inne sieci i odległe routery - obraz niemal na żywo leciał. Zresztą odczyty dostajesz z konkretnej chwili (żeby złapać punkt odniesienia dla danego czasu wtrysku) i to jest najistotniejsze. Wprowadzasz minimalną korektę i powtórka, aż do skutku. Ale podkreślam - warsztat to warsztat. "Prawdziwy" gazownik pewnie by się z tego wszystkiego zdrowo uśmiał
*Powered by LPG*
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Instalacja Gazowa by helletic
A niech się śmieją, ja to i tak uważam za mistrzostwo świata Zabawa była przedniasylwek pisze:"Prawdziwy" gazownik pewnie by się z tego wszystkiego zdrowo uśmiał
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Instalacja Gazowa by helletic
"Prawdziwy" gazownik to będzie zębami zgrzytał jak zobaczy takie cuda - po pierwsze mało kto ma pojęcie (czytaj nie chce mu się bawić w vpn'y) a po drugie po co się czegoś nowego uczyć lepiej skasować klienta za każde podłączenie do komputera .
ps. A taki montaż reduktora nie powoduje że jest mocno przewiewany przy dużych mrozach ? Latem zakładam że mu będzie super ciepło - a ciekawy jestem jak zimą ?
ps. A taki montaż reduktora nie powoduje że jest mocno przewiewany przy dużych mrozach ? Latem zakładam że mu będzie super ciepło - a ciekawy jestem jak zimą ?
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Odp: Instalacja Gazowa by helletic
Nie było żadnych problemów z reduktorem, nawet gdy był powyżej poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Nie zamarzał, być może później osiągał ustawioną temperaturę, ale działanie było prawidłowe. Chcę go lepiej ułożyć, ponieważ teraz mi się to już zupełnie nie podoba
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2014, 10:34 przez helletic, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Odp: Instalacja Gazowa by helletic
więcej zdjęć porobię, gdy mój kręgosłup wróci do normy.
[youtube][/youtube]
Sytuacja po przeróbce:
- Sterownik - ESGI2
- Wtryski - REG FAST (OMVL)
- Reduktor - Stefanelli GEO N, M
- Filtry - Czaja FL03, Certools FC
- Mapsensor - P1/MAP Typ 01
- Zbiornik - STAKO 630/204/47 tor.
- Wielozawór - Tomasetto
- Przewody gumowe - Parker
- Zasilanie - wlew Tomasetto w zderzaku, miedź w otulinie (między wlewem a zbiornikiem).
- Zasilanie reduktora - wąż PCV FARO (między zbiornikiem a reduktorem)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: Instalacja Gazowa by helletic
Będę poprawiał też swoją instalację LPG, mam pytanie czy mógłbyś wrzucić drugi raz zdjęcie z listwą wtryskową zamontowaną na kolektorze? Bo ja mam z boku i muszę ją przenieść, tak u mnie wygląda:
http://jcom.vdl.pl/brc/lpg2.jpg
Myślałem o przeniesieniu reduktora gdzieś bliżej termostatu żeby poskracać węże wodne ale widzę że w naszych autach montaż reduktora z prawej strony auta jest często spotykane.
http://jcom.vdl.pl/brc/lpg2.jpg
Myślałem o przeniesieniu reduktora gdzieś bliżej termostatu żeby poskracać węże wodne ale widzę że w naszych autach montaż reduktora z prawej strony auta jest często spotykane.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Instalacja Gazowa by helletic
W moim aucie, montaż przez ASO
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: Instalacja Gazowa by helletic
Listwa w BRC jest dużo wyższa.
Myślałem żeby podnieść cewki i podłożyć pod nie wężyki a listwa byłaby przyciśnięta przez obudowę filtra.
Myślałem żeby podnieść cewki i podłożyć pod nie wężyki a listwa byłaby przyciśnięta przez obudowę filtra.