Demontaż ramion wycieraczek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: smak56 »

alvaro pisze:Piąty dzień w nafcie i puściły ;) Nie używałem żadnego ściągacza :P
Chciałoby się powiedzieć ..... a nie mówiłem? :ryczy
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: Tomek »

Mówiłeś... muszę skończyć z kombinowaniem, i zacząć słuchać dobrych rad :ok)

EDIT

Dzisiaj wracając z pracy, stanąłem przy zakładzie montującym szyby.
Trwało to dwie minuty, wyszedł pan ze ściągaczem, wycieraczki zrobiły pyk, i już :)
Dałem dychę na piwo, i po kłopocie.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: smak56 »

No to znowu czegoś się nauczyłem. Z tego co w poście o hamulcach podał Kuzyn, do elementów gdzie dochodzi do kontaktu stali i aluminium nie należy stosować smaru miedziowego. 1. Smar na bazie miedzi, w kontakcie z częściami aluminiowymi, zwiększa skłonność do zjawiska korozji elektrochemicznej,na styku obu metali. Tak występuje przy gniazdach wycieraczek i takiego smaru użyłem przy montażu. Na razie nie ma problemów, ale w przyszłości? ...... kto wie?. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: ślimak »

Ja używam ściągacza do gałek z malucha :)
88=))
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: Tara78 »

to ja też piszę się na ściąganie ramion... wycieraczek :)
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Demontaż ramion wycieraczek

Post autor: sylwek »

To ja miałem chyba trochę więcej szczęścia, po kilkudniowym moczeniu w WD40 zapiąłem taki mały ściągacz Yato (foto). I powiem tak - do metody "siłowej" się to nie nadaje - zbyt delikatny - ale po naprężeniu do granic (nie)przyzwoitości, kilka razy delikatnie puknąłem w ramię wycieraczki i puściło. Zeszły bez problemów. Oczyściłem i przesmarowałem... miedziowym :)

Z dwojga złego, powiem że mocowanie ramion mamy jednak dobrze rozwiązane. Tyle tylko, że trzeba - jak już koledzy pisali - jak najwcześniej ściągnąć i przesmarować, bo fabryka kładzie na sucho. Jest mocny stożek i głęboki frez. Pamiętam ile się nakląłem w poprzednich autkach, jak ten "niby frez" się zmielił i trzeba było kombinować żeby wycieraczka trzymała fason :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ