U mnie też smaru napakowane było.... - łożyska wymienione cztery lata temu (na razie spokój).duskap pisze:Zdecydowanie polecam dać smar.emmer pisze:Daj sobie spokój z tym smarem. Ewentualnie na nakrętki żeby było potem łatwo znowu wymieniać.
[ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1066
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.

- helletic
- klubowicz
- Posty: 2466
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Jak wiecie, jeżdżę na zmienionym zawieszeniu. I mam do Was pytanie, bo stawiam na walnięte łożysko MacPhersona.
Otóż, jak wiadomo kolumny MacPhersona pracują w taki sposób, że koła chowają się w nadkola w linii prostej, pionowej. Nie ma mowy o wystąpieniu tzw. "negatywu". Owszem, może wystąpić bardzo, bardzo delikatny "negatyw", czyli lekko odchylone koło od pionu, przy max. "wpadnięciu" koła w nadkole.
Jednak u mnie jest dość wyraźna (jak na moje pedantyczne oko) różnica, pomiędzy lewym przednim, a prawym przednim kołem. Lewe koło o kilka stopni bardziej wpada w negatyw od prawego. Nie dowierzałem własnym oczom, więc nawet przyłożyłem wagę budowlaną i rzeczywiście - prawe koło jest w pozycji (podam w procentach) 99% pion (oczko wagi mieści się między granicznymi wyznacznikami), a lewe koło około 95% pion (oczko wagi jest NA kresce granicznej wyznacznika pionu).
Zaraz po zmianie zawieszenia na gwintowane, było słychać lekkie stukanie w górnej części zawieszenia (tylko lewe koło). Nie przy skręcaniu, tylko przy jakichkolwiek nierównościach (lekkie, większe - odgłos taki sam). Im cieplej, tym ciszej. Odgłosy ustały, a koło nie stoi idealnie w pionie.
Meritum sprawy: czy mogło dojść do jakiegoś przemieszczenia się amortyzatora w górnej części, na mocowaniu łożyska MacPhersona? Czy jest możliwe, że łożysko nie wytrzymało (powiedzmy wada fabryczna) i teraz amortyzator nie trzyma pionu?
Na prawdę zgłupiałem i jedyne co mi przychodzi do głowy, to uszkodzone łożysko MacPhersona.
Otóż, jak wiadomo kolumny MacPhersona pracują w taki sposób, że koła chowają się w nadkola w linii prostej, pionowej. Nie ma mowy o wystąpieniu tzw. "negatywu". Owszem, może wystąpić bardzo, bardzo delikatny "negatyw", czyli lekko odchylone koło od pionu, przy max. "wpadnięciu" koła w nadkole.
Jednak u mnie jest dość wyraźna (jak na moje pedantyczne oko) różnica, pomiędzy lewym przednim, a prawym przednim kołem. Lewe koło o kilka stopni bardziej wpada w negatyw od prawego. Nie dowierzałem własnym oczom, więc nawet przyłożyłem wagę budowlaną i rzeczywiście - prawe koło jest w pozycji (podam w procentach) 99% pion (oczko wagi mieści się między granicznymi wyznacznikami), a lewe koło około 95% pion (oczko wagi jest NA kresce granicznej wyznacznika pionu).
Zaraz po zmianie zawieszenia na gwintowane, było słychać lekkie stukanie w górnej części zawieszenia (tylko lewe koło). Nie przy skręcaniu, tylko przy jakichkolwiek nierównościach (lekkie, większe - odgłos taki sam). Im cieplej, tym ciszej. Odgłosy ustały, a koło nie stoi idealnie w pionie.
Meritum sprawy: czy mogło dojść do jakiegoś przemieszczenia się amortyzatora w górnej części, na mocowaniu łożyska MacPhersona? Czy jest możliwe, że łożysko nie wytrzymało (powiedzmy wada fabryczna) i teraz amortyzator nie trzyma pionu?
Na prawdę zgłupiałem i jedyne co mi przychodzi do głowy, to uszkodzone łożysko MacPhersona.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 4524
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 224000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Jeżeli zmieniałeś amortyzatory, to one mogą być tego przyczyną /wada/.
U mnie po wymianie wahaczy jedno koło też odbiega od normy
U mnie po wymianie wahaczy jedno koło też odbiega od normy

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****

****
- helletic
- klubowicz
- Posty: 2466
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Hmm...czyli trzeba liczyć stricte na precyzję wykonawcy zawieszenia, gdyż nie mamy żadnej regulacji kąta koła, jedynie zbieżność. Dziś dokładniej przyjrzałem się łożysku MacPhersona i nie zauważyłem żadnych oznak, że się rozsypuje. Żadnych luzów, stuków, nic. Wizualnie idealne.
Przyjdzie zbiorcza paczka z klamotami na zlot, to zaraz biorę się za wymianę łożyska. Jak to wykluczę, to będę szukał dalej.
Przyjdzie zbiorcza paczka z klamotami na zlot, to zaraz biorę się za wymianę łożyska. Jak to wykluczę, to będę szukał dalej.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 4524
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 224000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Łożysko jako takie może się rozsypać i nie będzie miało to nic wspólnego z ustawieniem amortyzatora. Teleskop przykręcony jest do górnej części, czyli poduszki. Tam jest wprasowane /oblane/ metalowe mocowanie. Dopiero zerwanie tych elementów spowoduje zmianę ustawienia koła. Tak to widzę, po osobistej wymianie czterech łożysk.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****

****
- helletic
- klubowicz
- Posty: 2466
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Coś jednak stukało w górnej części zawieszenia. I to tylko podczas jazdy. Rewizja za pomocą metalowej łyżki do kół (naginanie różnych newralgicznych elementów zawieszenia, wszelkie tuleje) nie wykazała żadnych wad, wszystko sztywne. Na ścieżce diagnostycznej (szarpak) także wszystko OK. Jedynie podczas szarpania Liną dochodziły baaardzo delikatne stuki z okolicy łożyska. Podczas jazdy znacznie głośniej, więc na prawdę jest to ciężko jednoznacznie zlokalizować. Czekam za przesyłką zbiorczą, a w niej łożyska. Dziękuję za sugestie, przyjrzę się również amortyzatorowi. Miałem jednak już sugestie, że to źle ustawiona zbieżność spowodowała zmianę kąta koła. Zbyt rozkręcony drążek kierowniczy spowodował wypchnięcie dolnej części koła na zewnątrz. Nie ściąga, zbieżność OK, ale kąt poszedł się...rozmnażać. Ogólnie czego się mogłem spodziewać po Norauto, a to była wtedy ostatnia deska ratunku, co by ustawić zbieżność, bo wszystko już było pozamykane, a trzeba było jeździć. Cuda, wianki...
- mwas
- Prezes
- Posty: 5943
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 178888
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Ustawiałeś zbieżność w narutohelletic pisze:Ogólnie czego się mogłem spodziewać po Norauto, a to była wtedy ostatnia deska ratunku



Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 4524
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 224000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Temat się trochę rozjechał, ale żeby go zakończyć napiszę, że też miałem problemy ze stukami. Zjeździłem różnych fachowców, szarpaki i inne domysły. Wymieniłem drążki kierownicze, łożyska McPhersona i nic. Dopiero w jednej stacji chcieli mi znaleźć. Byłem przy tym. Tak dokładnego sprawdzania nigdy nie widziałem. Pan znalazł: sworzeń wahacza i jedna tylna tuleja. W innym wątku to opisałem. Teraz jest cisza.
smak56
****

****
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 kwie 2015, 17:07
- Przebieg: 50000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Dzisiaj zrobiliśmy wymianę łożyska z poduszką raczej polecam pomocnika do wyjęcia wybicia wycieraczek. tak jak masz przygotowane klucze inbusy robota prosta ok godzinę , może pomoże aby woda nie dostawała się z góry pokryłem silikonem całą górę ,dziękuję kolegom za podpowiedzi na forum
- smak56
- klubowicz
- Posty: 4524
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 224000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Na temat trudności ze zdjęciem wycieraczek, na forum sporo rad. Problem znany i przerabiany8linejka pisze:Dzisiaj zrobiliśmy wymianę łożyska z poduszką raczej polecam pomocnika do wyjęcia wybicia wycieraczek.

Ale jak odpowiednio zabezpieczysz to już nie wystąpi.
smak56
****

****
-
- klubowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 4400
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Postawił Piwo;: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
witam czeka mnie też wymiana łożysk amortyzatora czy mozecie polecic jaki zamiennik kupić? I jeśli możecie w tym dziale polecić zakład w łódzkim ktory by to w miare sensownie zrobil?pozdr
- tojamarko
- klubowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Przebieg: 55555
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Z wymianą łożysk myślę, że poradził byś sobie sam. Jak większość klubowiczów.will pisze:Pisz na priv do buherta
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

