[ M ] Podłączenie tempomatu

Mac2021
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 lis 2021, 13:47
Przebieg: 125000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Mac2021 »

Witam.
Proszę o podpowiedź.
Mam Fiata linea 2008 1.4 8v i chciałbym zamontować tempomat. Mogę kupić przełącznik zespolony z tempomatem od 1.4 tjet 16v. Elektromechanik mówi że przełącznik będzie pasował ale nie wie czy będzie go aut obsługiwalo.
Z innej firmy wycenili mi tempomat na 1500 z centralką ale to trochę za dużo jak na razie.

Jak rozgryzc ten temat?
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mario1990 »

jak rozgryzc temat?

najlepiej przeczytac ten watek, opisane dosc dokladnie wszystko...
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino »

Jest tak jak radzi Mario - przeczytaj wątek masz 99% informacji. Mwas super dokładnie wszystko opisał.

Od siebie w ramach uzupełnienia dodam że jak chcesz mieć pająka jak w oryginale to będziesz musiał załatwić sobie wtyczkę 18 piniwa z BC Pandy zamiast 12 piniwej i pozamieniać piny. Bez tego też da radę - wszystko zależy jakim esteta technologicznym jesteś :).

No ale widzę że to mech będzie robił więc pewnie ogarnia sprawe :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Mac2021 pisze: 29 lis 2021, 14:00 Witam.
Proszę o podpowiedź.
No cześć :ink Wpadłeś do nas tylko po rozwiązanie kwestii tempomatu, czy na dłużej ? :lacha
Mac2021 pisze: 29 lis 2021, 14:00 Mam Fiata linea 2008 1.4 8v i chciałbym zamontować tempomat. Mogę kupić przełącznik zespolony z tempomatem od 1.4 tjet 16v. Elektromechanik mówi że przełącznik będzie pasował ale nie wie czy będzie go aut obsługiwalo.
Będzie pasował i wszystko będzie działało i auto będzie go obsługiwało, tylko:
1) Tak jak pisał karollino - potrzebna będzie zmiana wtyczki do przełącznika zespolonego, bo wersja bez tempomatu jest krótsza, ma mniej pinów. Dodatkowo, będziesz potrzebował nowej "zaślepki" w obudowie kolumny kierownicy - takiej z dwoma otworami na dwie manetki :ink
2) Może się okazać, że ta manetka ma jeszcze jakieś dodatkowe funkcje, jak np. sterowanie automaycznymi światłami i wycieraczkami, wtedy te funkcje na pewno nie będą działały, ale pytanie jak będą wtedy działały funkcje "standardowe" :ink
Mac2021 pisze: 29 lis 2021, 14:00 Z innej firmy wycenili mi tempomat na 1500 z centralką ale to trochę za dużo jak na razie.

Jak rozgryzc ten temat?
Nie wiem co to za firma i co za centralkę oni chcą tam montować, ale jest to totalnie bez sensu, bo tak na prawdę wszystko potrzebne do tempomatu już masz, wystarczy tylko to odpowiednio podłączyć. Czytałeś w ogóle ten temat od początku, czy "na rympał" klepnąłeś posta licząc, że ktoś Ci opisze wszystko od samego początku ? Tak jak koledzy piszą - wszystko jest bardzo dokładnie opisane tylko trzeba zacząć od pierwszej strony :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: sta1416 »

Mam trochę inne pytanie, przekopałem się przez temat i nie znalazłem
1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.

P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL :) :)
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mario1990 »

sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 Mam trochę inne pytanie, przekopałem się przez temat i nie znalazłem
1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.

P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL :) :)
ad2. zasilanie możesz pociągnąć z bezpiecznika na którym jest napięcie po zapłonie, można kupić takie jakby złodziejki i wpinasz tam bezpiecznik od oryginalnego obwodu i dodajesz bezpiecznik do tempomatu. aczkolwiek ja już z 5 lat jeżdże z prowizorką czyli kablem wetkniętym w gniazdo bezpiecznika i dociśnięte bezpiecznikiem :oj
IMG_20230426_114726.jpg
my zazwyczaj urzywaliśmy manetki z alfy, można to zgrabnie wkomponować
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :
Str.6 foto 5 mojej relacji.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: sta1416 »

Dzięki, mniej więcej o to mi chodziło. A masz może fotkę jak ta wtyczka jest wpięta w body kompa? Jak montowałem gniazdko 12v w bagażniku, podświetlenie daszków, el. lustra to nie wyciągałem body tylko wypinałem odpowiednią kostkę, więc chcę się zorientować w przestrzeni. U mnie w Doblo jest chyba więcej miejsca i spokojnie mogę operować rękami wokół body bez jego odkręcania.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 13:32 Dzięki, mniej więcej o to mi chodziło. A masz może fotkę jak ta wtyczka jest wpięta w body kompa? ... U mnie w Doblo jest chyba więcej miejsca i spokojnie mogę operować rękami wokół body bez jego odkręcania.
Niestety nie mam, ale na pierwszej stronie Prezes pokazał jak dobrać się do kompa z tyłu. Może coś połapiesz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

To jeszcze ja dodam coś od siebie :ink
sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
Nie wiem jak u Ciebie wyglądają "zegary", czy widnieje na nich w ogóle piktogram tempomatu. Jeśli tak, to jest spora szansa, że wystarczy dodać diodę, chociaż nie wiem, czy w układach "wykastrowanych" z kontrolki tempomatu, nie będzie brakowało jeszcze czegoś "po drodze", typu jakieś oporniki, kondensatory itp. Jeśli z kolei nie ma w ogóle piktogramu tempomatu, to raczej nie liczyłbym na takie rozwiązanie :ink
sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.
Zasilanie tempomatu jest brane ze złączki, która jest z tyłu Bodycompa. W Linei jest tylko jedna czarna wtyczka umieszczona z tyłu, wyszedłem więc z założenia, że nie będę jej dokładniej opisywał gdyż wszyscy będą wiedzieli, o którą chodzi :lacha Ale tak dla ścisłości, poniżej schemat wtyczek w Bodycomputerze, zarówno z tyłu jak i z przodu:
Linea_Body.PNG
Interesująca nas wtyczka jest oznaczona jako F i znajduje się na samej górze na schemacie a w rzeczywistości, na samej górze Bodycomputera z tyłu, umieszczona jest poprzecznie i odblokowuje się ją, standardowo, taką wajchą, którą z resztą widać na fotkach w postach, które były umieszczone wcześniej :ink
sta1416 pisze: 26 kwie 2023, 11:06 P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL :) :)
W tym temacie niestety nie pomogę :oj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
sta1416
klubowicz
klubowicz
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
Przebieg: 191
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: sta1416 »

Dziękuje za schemat, teraz wiem jak go podpiąć pod schematy z Doblo. Czyli jest to złącze F jest złączem skrzynki bezpieczników, a nie typowo body kompa.

Mam ikonę kontrolki, nie mam diody. Ogarnąłem sobie już zegary z diodą tempomatu i dużym wyświetlaczem.

Manetkę już ogarnąłem :)
lukaszm1990
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
Przebieg: 166000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: lukaszm1990 »

Panowie jest ktoś z Warszawy albo okolic i chciałby się podjąć montażu? Nigdy nic takiego nie robiłem stąd wolę sam nie pchać rąk bo jeszcze więcej zepsuje niż sobie poprawie.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Mam krótkie pytanie - czy piny z wtyczki Punto2 będą pasowały do nas, do założenia tempomatu?
konkretnie z tej aukcji - https://allegro.pl/oferta/55195817-wtyc ... 2682529034
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Wydaje mi się, że powinny pasować bo na zdjęciach wtyczki wyglądają podobnie, jak w T-Jet :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze: 26 cze 2013, 10:03
smak56 pisze:Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
1.3 multijet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 20 na pomarańczowy
1.4 tJet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 85 na pomarańczowy

Jednym słowem mówiąc: zamienić ze sobą miejscami przewody pomarańczowy i żółty w podłączeniu manetki z resztą instalacji :ink Jeśli ktoś ma na tym połączeniu kostkę, to cała operacja będzie tylko formalnością :ink
W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
mwas- czy ten post jest aktualny czy trzymać się wersji z pierwszej strony tego wątku???

Przy okazji - zakupiłem wtyczki z Punto II 1,3jtd (trudno było od kolegów zdobyć info o samych pinach) - są identyczne jak w t-jet, gdyby ktoś chciał kupować. Mam tym sposobem kilkadziesiąt pinów, jakby co;)
ODPOWIEDZ