dołożenie Tempomatu

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

dołożenie Tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Od jakiegoś czasu jestem zdecydowany dołożyć tempomat do swojej Linki. Czy ktoś z Was już to zrobił? Ja udałem się dzisiaj do serwisu fiata w celu zorientowania się, czy to wykonalne w moim aucie. Panowie najpierw jak usłyszeli, że nie ma kostki pod kierownicą do podłączenia przełącznika tempomatu (a to im powiedziałem na początku, bo sprawdziłem w domu) to już byli pewni, że nic się nie da zrobić. Podpowiedziałem, że może nie ma tylko kabli i chcę aby mi to sprawdzili, bo kabelki można dociągnąć. Od razu zaznaczyli, że "w przeciąganie przewodów to oni się nie bawią". Byłem uparty i poprosiłem o sprawdzenie bodykomputera czy ma tam taką opcję. Niechętnie podłączyli bodykomp do laptopa i nie ma w nim pozycji "tempomat". Nie jestem przekonany , że to prawda, że nic więcej nie można zrobić . Byłem przy aucie, faktycznie na diagnostyce nie pojawił się "tempomat". Ale widziałem, że chłopaki nigdy nic z tym nie kombinowali, pytali jeden drugiego, a każdy wyglądał niepewnie. A moje wątpliwości potęguje fakt, że w innym serwisie (niestety splajtował a wtedy nie sfinalizowałem sprawy) gość, który robił wrażenie fachowca uświadamiał mnie, że sprawdzenie bodykompa trzeba zrobić po wymontowaniu, bo zamontowany (jeśli nie ma wyprowadzonej kostki tempomatu pod kierownicę) na pewno pokaże "brak tempomatu".
Znalazłem manual dotyczący Stilo - ze szczegółowego opisu wynika, że w Stilo można założyć tempomat bardzo łatwo (jest kostka pod kierownicą i trzeba tylko podłączyć manetkę), trudno (trzeba jeszcze uzupełnić wycięte z wiązki kable) lub trudniej (trzeba dopiero te kable popodłączać) - ale zawsze da się to zrobić, nie ma bata. Kurcze, może ktoś z Was ma jakąś wiedzę na ten temat lub zna serwis , który ma wiedzę?;)
mwas- części nie są problemem , ostatnio widziałem pasującą manetkę tempomatu za 190 zł ... Problemem jest to co opisałem wyżej.
A to o instalowaniu tempomatu do Fiata Stilo - http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/ma ... pomatu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: ślimak »

w programie MULTECUSCAN jest opcja resetowani komp tj. Tej czesi ktora odpowiada za poszczególne elementy wyposażenia. Wiec jął czegos nie ma podjętego to komp po prostu tego nie wykazuje. wiec tak może być jak mówi znajomy.
88=))
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

leszek1234, pokaż mi tą manetkę za 190 zł, bo dopóki jej nie zobaczę, to nie uwierzę :ink Odnośnie samego ustrojstwa - jeśli sugerować się tym, co jest np TUTAJ oraz w kilku innych miejscach w sieci. plus do tego informacje w sieci o możliwościach w Bravo i Stilo, myślę, że istnieje realna szansa na podłączenie tempomatu u nas, bez większych przeszkód. Przede wszystkim, na początku drogi trzeba podłączyć auto do kompa i programem AKTYWOWAĆ brakującą funkcję. I teraz pytanie: czy nasz body w ogóle ja mają. To, co Ci robili to pewnie standardowa diagnoza, a jeśli opcja nie jest aktywowana, to diagnoza nie wykaże Ci takiej opcji, że "jest, ale trzeba włączyć" :ink Niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzać tej opcji, a w serwisie FIATA - sorki, ale nawet nie wpadłem na taki pomysł, żeby ich prosić o takie rzeczy :ink Oni z reguły mają zrobić po szablonie, a coś więcej ? Trzeba trafić na na prawdę kumatego gościa w ASO, który jeszcze dodatkowo chce "współpracować" :ink Myślę, że pobawienie się chwilę programem Fiat Ecu Scan we własnym zakresie przyniosłoby więcej korzyści, niż zlecanie takiej czynności ASO :ink
Jeśli się okaże, że tempomat da się aktywować w kompie, to jest jeszcze kwestia kontrolki - czy posiadany w naszym egzemplarzu zestaw zegarów ma tam fizycznie wlutowaną diodkę :ink To akurat nie jest problemem, ale jeśli jest, to po aktywacji przez kompa kontrolka powinna się zapalać przy diagnostyce po przekręceniu kluczka :ink
Jeśli chodzi o samo podłączenie manetki, to jest tak, jak piszesz - może być kostka, lub może jej nie być. Kwestia poprowadzenia kabelka nie powinna być problemem dla średnio rozgarniętego użytkownika samochodu, tylko trzeba dojść, gdzie ten kabelek trzeba podłączyć. Co do samych manetek... no i tutaj pojawia się problem, bo... samej manetki nie włożysz - jest to cały moduł zespolony razem z pozostałymi przełącznikami przy kierownicy. Fakt, że nie miałem go jeszcze w ręki więc nie wiem, czy nie da się go rozkręcić i np dołożyć samej, jednej wajchy, ale domyślam się, że może być z tym problem. Jeśli chodzi o jakieś "nie markowe" rozwiązania, to obawiam się, że mogą one nie zadziałać, ponieważ całe sterowanie w manetkach odbywa się na zasadzie zmian rezystancji w zależności od położenia przełącznika. Jeśli rezystancje nie będą się zgadzały, to albo nie będzie to działać, albo po prostu komputer będzie głupiał :ink Dlatego napisałem na początku, że chciałbym zobaczyć tą manetkę :ink W ASO, cały moduł zespolony wraz z manetką tempomatu kosztuje... bagatela ponad 1300 zł :oj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: smak56 »

Obserwuję Waszą dyskusję i może od Doblo by pasował? http://moto.allegro.pl/przelacznik-zesp ... 91582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: leszek1234 »

mwas - http://allegro.pl/przelacznik-manetka-g ... 77534.html" onclick="window.open(this.href);return false; - od punta evo powinien pasować , akurat ten za 190zł juz poszedł (był do wczoraj), ale jest ten. Ja bym odczepił tę manetkę i przykręcił do naszego modułu - myślę, że bez problemu, obejrzałem to dokładnie. Ta od Doblo może też. Manetka nie ma żadnej specjalnej rezystancji - zwiera się obwody - można to robić nawet stykając kable ( no przesadziłem :) ) . Wiem to, bo przeczytałem załączony manual do pierwszego postu (manual dotyczy Stilo). Ale jest dokładnie tak jak piszesz - tutaj trzeba gościa co umie pokombinować, a nie mechanika, który umie tylko wymienić zepsutą część . I nie przekomarzajmy się jak w sprawie spalania w nieistotnych kwestiach (jak choćby dobór manetki i jej cena). Chodzi nam o jedno - o założenie tempomatu, a właściwie o znalezienie człowieka, który wie jak to zrobić (bo chyba ASO nie wie a samemu nie chcę ingerować). Skupmy się na tym. Ktokolwiek to zamontował lub ma wiedzę jak zamontować w nieprzygotowanej do tego fabrycznie Linei - proszę o odzew i namiar fachowca lub coś co może pomóc.
Ps. mwas cieszę się, że akurat Ty jesteś zainteresowany tempomatem, bo jak zdążyłem się zorientować jesteś kumaty gość, więc szanse na tempomat w lince rosną :)
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: ślimak »

Ja bym obstawiał w kierunku FIATA QUBO link do http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-f ... 10873.html" onclick="window.open(this.href);return false; za 150 zł

I od GP

http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-w ... 96351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
88=))
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: leszek1234 »

No dobrze, ale błagam, dajmy spokój manetkom. Pytanie brzmi : jak ją wpiąć i czy komuś się to udało ??????????????????? :pomysli . Jak ustalimy, że to wykonalne, to będziemy szukać manetek...
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: ślimak »

Proponuję sprawdzić to w Eper. Pewno będzie wykaz części potrzebnych do tego aby działało. Bo to czy wiązka posiada "zaślepione okablowanie" - hmm może ma. Wątpię jednak, aby działało to na zasadzie Plug & Play

Zobacz również na forum rosyjskim tam też piszą o tempomacie do liny

http://www.clublinea.ru/forum/showthread.php?t=207" onclick="window.open(this.href);return false;
tam masz ponad 50 stron do przestudiowania :)
88=))
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na schematach jest cruise z grande 1.4 8v i Linei 4.1 V8. Jak widać w Grande podpinamy 2 kabelki do body compa i można jechać. W Linei idzie jakiś przewód przez prostokąt o dziwnej nazwie, a do body z przełącznika trafiają 4 przewody. Tak więc zamienność przełączników z innymi Fiatami jest wątpliwa.
Na pocieszenie w eper są tylko 2 rodzaje body kompa, dla auta z zamkiem centralnym i bez niego. Można więc przypuszczać że podpięcie oryginalnego przełącznika zadziała. Czy trzeba się dokopać do funkcji w kompie, nie wiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: leszek1234 »

Kuzyn_z_Sosnowca - no i już jest postęp :idea A możesz zdobyć schemat 1,4 T-jet 120KM ?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mam tylko to.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

Te schematy pochodzą z eLearna, a ze zdobyciem go w wersji PL i do tego do wszystkich wersji silnikowych jest spory problem :smutny Ale obstawiam, że w T-Jecie podłączenie tempomatu powinno wyglądać podobnie :pomysli
Odnośnie manetek, to już zastanawiałem się nad przełożeniem samej dźwigni np z GP, tylko jak tak patrzę na powyższe schematy elektryczne to stwierdzam, że niestety - tak jak wspomniał Kuzyn - rzeczywiście może być problem, bo wygląda na to, że sterowanie w lince odbywa się 4ma przewodami a w GP są 2 i są sterowane tak jak wspominałem wcześniej, poprzez podanie odpowiedniej rezystancji.
Jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek założył tempomat w Lince, więc można powiedzieć, że jesteśmy pionierami i przecieramy szlak :ink Tutaj gorąca prośba do kolegów z forum, którzy mają tempomaty a którym padły manetki - czy po wymianie przełącznika moglibyście zrobić dokładne oględziny starego ? :luzak Lub ewentualnie udostępnić starą część w celu dokonania takich oględzin ? :luzak
Tak czy inaczej pierwszym krokiem powinno być podpięcie auta do kompa i próba aktywacji opcji tempomatu. Jak to się uda, wtedy kolejny krok, czyli kabelkologia. Niestety, ale na chwilę obecną sytuacja finansowa nie pozwala mi na eksperymenty - nie mam po prostu za co kupić interfejsu z programem oraz nie mogę sobie pozwolić na zakup części, którą mógłbym traktować jako królika doświadczalnego :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3810
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 626 razy
Otrzymał podziękowań: 469 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: ślimak »

To może cegłę na gaz i mamy tempomat lub kij od miotły o posufitke
88=))
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

ślimak pisze:To może cegłę na gaz i mamy tempomat lub kij od miotły o posufitke
Jest to jakieś rozwiązanie, coś w stylu "Jaś Fasola" :ryczy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: Rafcio »

No i koszt duuuużoooooo niższy :lacha
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ODPOWIEDZ