dołożenie Tempomatu
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
dołożenie Tempomatu
Od jakiegoś czasu jestem zdecydowany dołożyć tempomat do swojej Linki. Czy ktoś z Was już to zrobił? Ja udałem się dzisiaj do serwisu fiata w celu zorientowania się, czy to wykonalne w moim aucie. Panowie najpierw jak usłyszeli, że nie ma kostki pod kierownicą do podłączenia przełącznika tempomatu (a to im powiedziałem na początku, bo sprawdziłem w domu) to już byli pewni, że nic się nie da zrobić. Podpowiedziałem, że może nie ma tylko kabli i chcę aby mi to sprawdzili, bo kabelki można dociągnąć. Od razu zaznaczyli, że "w przeciąganie przewodów to oni się nie bawią". Byłem uparty i poprosiłem o sprawdzenie bodykomputera czy ma tam taką opcję. Niechętnie podłączyli bodykomp do laptopa i nie ma w nim pozycji "tempomat". Nie jestem przekonany , że to prawda, że nic więcej nie można zrobić . Byłem przy aucie, faktycznie na diagnostyce nie pojawił się "tempomat". Ale widziałem, że chłopaki nigdy nic z tym nie kombinowali, pytali jeden drugiego, a każdy wyglądał niepewnie. A moje wątpliwości potęguje fakt, że w innym serwisie (niestety splajtował a wtedy nie sfinalizowałem sprawy) gość, który robił wrażenie fachowca uświadamiał mnie, że sprawdzenie bodykompa trzeba zrobić po wymontowaniu, bo zamontowany (jeśli nie ma wyprowadzonej kostki tempomatu pod kierownicę) na pewno pokaże "brak tempomatu".
Znalazłem manual dotyczący Stilo - ze szczegółowego opisu wynika, że w Stilo można założyć tempomat bardzo łatwo (jest kostka pod kierownicą i trzeba tylko podłączyć manetkę), trudno (trzeba jeszcze uzupełnić wycięte z wiązki kable) lub trudniej (trzeba dopiero te kable popodłączać) - ale zawsze da się to zrobić, nie ma bata. Kurcze, może ktoś z Was ma jakąś wiedzę na ten temat lub zna serwis , który ma wiedzę?;)
mwas- części nie są problemem , ostatnio widziałem pasującą manetkę tempomatu za 190 zł ... Problemem jest to co opisałem wyżej.
A to o instalowaniu tempomatu do Fiata Stilo - http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/ma ... pomatu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Znalazłem manual dotyczący Stilo - ze szczegółowego opisu wynika, że w Stilo można założyć tempomat bardzo łatwo (jest kostka pod kierownicą i trzeba tylko podłączyć manetkę), trudno (trzeba jeszcze uzupełnić wycięte z wiązki kable) lub trudniej (trzeba dopiero te kable popodłączać) - ale zawsze da się to zrobić, nie ma bata. Kurcze, może ktoś z Was ma jakąś wiedzę na ten temat lub zna serwis , który ma wiedzę?;)
mwas- części nie są problemem , ostatnio widziałem pasującą manetkę tempomatu za 190 zł ... Problemem jest to co opisałem wyżej.
A to o instalowaniu tempomatu do Fiata Stilo - http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/ma ... pomatu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
w programie MULTECUSCAN jest opcja resetowani komp tj. Tej czesi ktora odpowiada za poszczególne elementy wyposażenia. Wiec jął czegos nie ma podjętego to komp po prostu tego nie wykazuje. wiec tak może być jak mówi znajomy.
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
leszek1234, pokaż mi tą manetkę za 190 zł, bo dopóki jej nie zobaczę, to nie uwierzę Odnośnie samego ustrojstwa - jeśli sugerować się tym, co jest np TUTAJ oraz w kilku innych miejscach w sieci. plus do tego informacje w sieci o możliwościach w Bravo i Stilo, myślę, że istnieje realna szansa na podłączenie tempomatu u nas, bez większych przeszkód. Przede wszystkim, na początku drogi trzeba podłączyć auto do kompa i programem AKTYWOWAĆ brakującą funkcję. I teraz pytanie: czy nasz body w ogóle ja mają. To, co Ci robili to pewnie standardowa diagnoza, a jeśli opcja nie jest aktywowana, to diagnoza nie wykaże Ci takiej opcji, że "jest, ale trzeba włączyć" Niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzać tej opcji, a w serwisie FIATA - sorki, ale nawet nie wpadłem na taki pomysł, żeby ich prosić o takie rzeczy Oni z reguły mają zrobić po szablonie, a coś więcej ? Trzeba trafić na na prawdę kumatego gościa w ASO, który jeszcze dodatkowo chce "współpracować" Myślę, że pobawienie się chwilę programem Fiat Ecu Scan we własnym zakresie przyniosłoby więcej korzyści, niż zlecanie takiej czynności ASO
Jeśli się okaże, że tempomat da się aktywować w kompie, to jest jeszcze kwestia kontrolki - czy posiadany w naszym egzemplarzu zestaw zegarów ma tam fizycznie wlutowaną diodkę To akurat nie jest problemem, ale jeśli jest, to po aktywacji przez kompa kontrolka powinna się zapalać przy diagnostyce po przekręceniu kluczka
Jeśli chodzi o samo podłączenie manetki, to jest tak, jak piszesz - może być kostka, lub może jej nie być. Kwestia poprowadzenia kabelka nie powinna być problemem dla średnio rozgarniętego użytkownika samochodu, tylko trzeba dojść, gdzie ten kabelek trzeba podłączyć. Co do samych manetek... no i tutaj pojawia się problem, bo... samej manetki nie włożysz - jest to cały moduł zespolony razem z pozostałymi przełącznikami przy kierownicy. Fakt, że nie miałem go jeszcze w ręki więc nie wiem, czy nie da się go rozkręcić i np dołożyć samej, jednej wajchy, ale domyślam się, że może być z tym problem. Jeśli chodzi o jakieś "nie markowe" rozwiązania, to obawiam się, że mogą one nie zadziałać, ponieważ całe sterowanie w manetkach odbywa się na zasadzie zmian rezystancji w zależności od położenia przełącznika. Jeśli rezystancje nie będą się zgadzały, to albo nie będzie to działać, albo po prostu komputer będzie głupiał Dlatego napisałem na początku, że chciałbym zobaczyć tą manetkę W ASO, cały moduł zespolony wraz z manetką tempomatu kosztuje... bagatela ponad 1300 zł
Jeśli się okaże, że tempomat da się aktywować w kompie, to jest jeszcze kwestia kontrolki - czy posiadany w naszym egzemplarzu zestaw zegarów ma tam fizycznie wlutowaną diodkę To akurat nie jest problemem, ale jeśli jest, to po aktywacji przez kompa kontrolka powinna się zapalać przy diagnostyce po przekręceniu kluczka
Jeśli chodzi o samo podłączenie manetki, to jest tak, jak piszesz - może być kostka, lub może jej nie być. Kwestia poprowadzenia kabelka nie powinna być problemem dla średnio rozgarniętego użytkownika samochodu, tylko trzeba dojść, gdzie ten kabelek trzeba podłączyć. Co do samych manetek... no i tutaj pojawia się problem, bo... samej manetki nie włożysz - jest to cały moduł zespolony razem z pozostałymi przełącznikami przy kierownicy. Fakt, że nie miałem go jeszcze w ręki więc nie wiem, czy nie da się go rozkręcić i np dołożyć samej, jednej wajchy, ale domyślam się, że może być z tym problem. Jeśli chodzi o jakieś "nie markowe" rozwiązania, to obawiam się, że mogą one nie zadziałać, ponieważ całe sterowanie w manetkach odbywa się na zasadzie zmian rezystancji w zależności od położenia przełącznika. Jeśli rezystancje nie będą się zgadzały, to albo nie będzie to działać, albo po prostu komputer będzie głupiał Dlatego napisałem na początku, że chciałbym zobaczyć tą manetkę W ASO, cały moduł zespolony wraz z manetką tempomatu kosztuje... bagatela ponad 1300 zł
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: dołożenie Tempomatu
Obserwuję Waszą dyskusję i może od Doblo by pasował? http://moto.allegro.pl/przelacznik-zesp ... 91582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: dołożenie Tempomatu
mwas - http://allegro.pl/przelacznik-manetka-g ... 77534.html" onclick="window.open(this.href);return false; - od punta evo powinien pasować , akurat ten za 190zł juz poszedł (był do wczoraj), ale jest ten. Ja bym odczepił tę manetkę i przykręcił do naszego modułu - myślę, że bez problemu, obejrzałem to dokładnie. Ta od Doblo może też. Manetka nie ma żadnej specjalnej rezystancji - zwiera się obwody - można to robić nawet stykając kable ( no przesadziłem ) . Wiem to, bo przeczytałem załączony manual do pierwszego postu (manual dotyczy Stilo). Ale jest dokładnie tak jak piszesz - tutaj trzeba gościa co umie pokombinować, a nie mechanika, który umie tylko wymienić zepsutą część . I nie przekomarzajmy się jak w sprawie spalania w nieistotnych kwestiach (jak choćby dobór manetki i jej cena). Chodzi nam o jedno - o założenie tempomatu, a właściwie o znalezienie człowieka, który wie jak to zrobić (bo chyba ASO nie wie a samemu nie chcę ingerować). Skupmy się na tym. Ktokolwiek to zamontował lub ma wiedzę jak zamontować w nieprzygotowanej do tego fabrycznie Linei - proszę o odzew i namiar fachowca lub coś co może pomóc.
Ps. mwas cieszę się, że akurat Ty jesteś zainteresowany tempomatem, bo jak zdążyłem się zorientować jesteś kumaty gość, więc szanse na tempomat w lince rosną
Ps. mwas cieszę się, że akurat Ty jesteś zainteresowany tempomatem, bo jak zdążyłem się zorientować jesteś kumaty gość, więc szanse na tempomat w lince rosną
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
Ja bym obstawiał w kierunku FIATA QUBO link do http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-f ... 10873.html" onclick="window.open(this.href);return false; za 150 zł
I od GP
http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-w ... 96351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I od GP
http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-w ... 96351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: dołożenie Tempomatu
No dobrze, ale błagam, dajmy spokój manetkom. Pytanie brzmi : jak ją wpiąć i czy komuś się to udało ??????????????????? . Jak ustalimy, że to wykonalne, to będziemy szukać manetek...
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
Proponuję sprawdzić to w Eper. Pewno będzie wykaz części potrzebnych do tego aby działało. Bo to czy wiązka posiada "zaślepione okablowanie" - hmm może ma. Wątpię jednak, aby działało to na zasadzie Plug & Play
Zobacz również na forum rosyjskim tam też piszą o tempomacie do liny
http://www.clublinea.ru/forum/showthread.php?t=207" onclick="window.open(this.href);return false;
tam masz ponad 50 stron do przestudiowania
Zobacz również na forum rosyjskim tam też piszą o tempomacie do liny
http://www.clublinea.ru/forum/showthread.php?t=207" onclick="window.open(this.href);return false;
tam masz ponad 50 stron do przestudiowania
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: dołożenie Tempomatu
Na schematach jest cruise z grande 1.4 8v i Linei 4.1 V8. Jak widać w Grande podpinamy 2 kabelki do body compa i można jechać. W Linei idzie jakiś przewód przez prostokąt o dziwnej nazwie, a do body z przełącznika trafiają 4 przewody. Tak więc zamienność przełączników z innymi Fiatami jest wątpliwa.
Na pocieszenie w eper są tylko 2 rodzaje body kompa, dla auta z zamkiem centralnym i bez niego. Można więc przypuszczać że podpięcie oryginalnego przełącznika zadziała. Czy trzeba się dokopać do funkcji w kompie, nie wiem.
Na pocieszenie w eper są tylko 2 rodzaje body kompa, dla auta z zamkiem centralnym i bez niego. Można więc przypuszczać że podpięcie oryginalnego przełącznika zadziała. Czy trzeba się dokopać do funkcji w kompie, nie wiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: dołożenie Tempomatu
Kuzyn_z_Sosnowca - no i już jest postęp A możesz zdobyć schemat 1,4 T-jet 120KM ?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
Te schematy pochodzą z eLearna, a ze zdobyciem go w wersji PL i do tego do wszystkich wersji silnikowych jest spory problem Ale obstawiam, że w T-Jecie podłączenie tempomatu powinno wyglądać podobnie
Odnośnie manetek, to już zastanawiałem się nad przełożeniem samej dźwigni np z GP, tylko jak tak patrzę na powyższe schematy elektryczne to stwierdzam, że niestety - tak jak wspomniał Kuzyn - rzeczywiście może być problem, bo wygląda na to, że sterowanie w lince odbywa się 4ma przewodami a w GP są 2 i są sterowane tak jak wspominałem wcześniej, poprzez podanie odpowiedniej rezystancji.
Jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek założył tempomat w Lince, więc można powiedzieć, że jesteśmy pionierami i przecieramy szlak Tutaj gorąca prośba do kolegów z forum, którzy mają tempomaty a którym padły manetki - czy po wymianie przełącznika moglibyście zrobić dokładne oględziny starego ? Lub ewentualnie udostępnić starą część w celu dokonania takich oględzin ?
Tak czy inaczej pierwszym krokiem powinno być podpięcie auta do kompa i próba aktywacji opcji tempomatu. Jak to się uda, wtedy kolejny krok, czyli kabelkologia. Niestety, ale na chwilę obecną sytuacja finansowa nie pozwala mi na eksperymenty - nie mam po prostu za co kupić interfejsu z programem oraz nie mogę sobie pozwolić na zakup części, którą mógłbym traktować jako królika doświadczalnego
Odnośnie manetek, to już zastanawiałem się nad przełożeniem samej dźwigni np z GP, tylko jak tak patrzę na powyższe schematy elektryczne to stwierdzam, że niestety - tak jak wspomniał Kuzyn - rzeczywiście może być problem, bo wygląda na to, że sterowanie w lince odbywa się 4ma przewodami a w GP są 2 i są sterowane tak jak wspominałem wcześniej, poprzez podanie odpowiedniej rezystancji.
Jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek założył tempomat w Lince, więc można powiedzieć, że jesteśmy pionierami i przecieramy szlak Tutaj gorąca prośba do kolegów z forum, którzy mają tempomaty a którym padły manetki - czy po wymianie przełącznika moglibyście zrobić dokładne oględziny starego ? Lub ewentualnie udostępnić starą część w celu dokonania takich oględzin ?
Tak czy inaczej pierwszym krokiem powinno być podpięcie auta do kompa i próba aktywacji opcji tempomatu. Jak to się uda, wtedy kolejny krok, czyli kabelkologia. Niestety, ale na chwilę obecną sytuacja finansowa nie pozwala mi na eksperymenty - nie mam po prostu za co kupić interfejsu z programem oraz nie mogę sobie pozwolić na zakup części, którą mógłbym traktować jako królika doświadczalnego
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
Jest to jakieś rozwiązanie, coś w stylu "Jaś Fasola"ślimak pisze:To może cegłę na gaz i mamy tempomat lub kij od miotły o posufitke
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM