Gałka zmiany biegów.
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Gałka biegów
Dziś w środku dnia (samochód na słońcu więc nagrzany) wrzucam bieg a tu gałka (sama końcówka - ta obciągnięta skórą - za którą się chwyta) swobodnie obraca się w lewo i w prawo w zakresie około 15 stopni od pozycji na wprost.
Spieszyłem się więc jechałem tak i bawiłem się gałką na światłach.
Problem "rozwiązałem" obracając gałkę (trochę na siłę) o 360 stopni i pomogło - można ją obrócić używając pewnej siły (nie jest "przyklejona" do drążka) ale już nie lata na lewo i prawo przy zmienianiu biegów.
Ciekaw jestem czy ktoś z klubowiczów tak miał?
Spieszyłem się więc jechałem tak i bawiłem się gałką na światłach.
Problem "rozwiązałem" obracając gałkę (trochę na siłę) o 360 stopni i pomogło - można ją obrócić używając pewnej siły (nie jest "przyklejona" do drążka) ale już nie lata na lewo i prawo przy zmienianiu biegów.
Ciekaw jestem czy ktoś z klubowiczów tak miał?
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Raczej nie polecam. Generalnie takie smarowanie nawilża i powoduje większą rozciągliwość skóry i właśnie podatność na marszczenie. Dodatkowo jak już masz zmarszczki czy jak to tam nazwać to smarowanie Ci nic nie da. A nowa gałka zawsze może być np. metalowa ale czarna:). Nigdy jednak nie miałem metalowej więc nie jestem pewien czy będzie się dobrze z nią współpracowało tak jak ze skórzaną:)mwas pisze:smarujcie ją jakimś kremem, np. NIVEA i powinno być OK
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Bernardito, miałem metalową (alu + drewniana imitacja) w poprzednim aucie. Wyglądała pięknie, ale zimą nie do wytrzymania, aż parzyła w dłonie. Nie lubię jeździć w rękawiczkach więc wymieniłem na własnoręcznie wykonaną drewnianą i było po kłopocie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Super to u Ciebie wyglądało/wygląda (nie wiem czy dalej posiadasz to auto), ale głównie za sprawą innych drewnianych elementów. Niezłe masz zdolności. Całkiem fajnie Ci ta gałka wyszła. Dzięki za radę z tą aluminiową - chyba prędzej dam ponownie do obszycia niż wymienię na alu. Może jednak jakieś fajne tworzywo podejdzie? Tylko nie będzie się tak fajnie trzymać jak skórzana - to raczej pewne.smak56 pisze:wymieniłem na własnoręcznie wykonaną drewnianą
Pozdrawiam
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Gałka zmiany biegów.
W moim samochodzie jakiś czas temu zaczęła odkręcać się gałka zmiany biegów. Próba przyklejenia silikonem nie powiodła się, tym bardziej, że po dokręceniu, gałka ustawiała się o 1/4 obrotu za daleko. Między gałkę a nasadkę włożyłem więc gumową przekładkę, która załatwiła sprawę (dodatkowo użyłem silikonu). Może komuś się przyda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2012, 1:05 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Gałka zmiany biegów.
Szczelina jest mniejsza. Zastosowałem przekładkę taką jaką miałem. Gałka jest o jeden, dwa zwoje gwintu wyżej.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Od czego się taka szczelina się zrobiła?
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Gałka zmiany biegów.
Ale widzę że MultiJet ma zupełnie inną gałę, niż poczciwe V8 z "podnoszonym" wstecznym.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy