[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Powiem Ci krótko.
Do T-JETa warto kupić markowe hamulce bo badziew szybko się mu znudzi.
Wysłałem Ci ceny dobrych hamulców, jak chcesz tanie hamulce to Ci po nowym roku podeśle.
Według mnie nic z linku nie jest godne zainteresowania. Wszelkie marki, które dają poczucie jakości wypisane wcześniej.
Co jak co, ale na hamulcach to ja bym nie oszczędzał, a nie zawsze na "alle..." towar jest sprawdzonego pochodzenia
Do T-JETa warto kupić markowe hamulce bo badziew szybko się mu znudzi.
Wysłałem Ci ceny dobrych hamulców, jak chcesz tanie hamulce to Ci po nowym roku podeśle.
Według mnie nic z linku nie jest godne zainteresowania. Wszelkie marki, które dają poczucie jakości wypisane wcześniej.
Co jak co, ale na hamulcach to ja bym nie oszczędzał, a nie zawsze na "alle..." towar jest sprawdzonego pochodzenia
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Nic się tam nie smaruje, trzeba tylko porządnie wyczyścić.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Minimalnie natłuściłem piastę smarem ceramicznym do hamulców. Odrobina na palec i rozetrzeć po piaście.
Niby tarcze powinno montować się na sucho, ale przednie tak przyrdzewiały do piasty, że musiałem walić kilka minut młotem z każdej strony żeby zeszły. W przypadku np. awarii łożyska, można zniszczyć przy demontażu dobre tarcze.
Niby tarcze powinno montować się na sucho, ale przednie tak przyrdzewiały do piasty, że musiałem walić kilka minut młotem z każdej strony żeby zeszły. W przypadku np. awarii łożyska, można zniszczyć przy demontażu dobre tarcze.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
BARDZO polecam zestaw z tarczami ROTINGER!!viper1986 pisze:Co sądzicie o tych zestawach?
http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-f ... 42556.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/tarcze-284mm-klocki-p ... 51867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zrobione mam już 30 tys km na nich i prawie nie ma śladów zużycia (na oryginalnych tarczach zużycie widać było w oczach od początku->potem mi podmieniono gdzieś tarcze więc nie wiem ile by wytrzymały). Niedługo wymieniam tylko klocki (ponownie na Steinhoff) bo tarcze idealne.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Szykuje się do wymiany tarcz i klocków z przodu,jeden mechanik tak z biegu zobaczył tarcze i powiedział że są do wymiany,na przegglądzie diagnosta powiedział żebym wymienił tylko klocki bo tarcze jeszcze sa dobre i zasugerował że to co fabryka daje od nowości to wytrzmuje raz więcej jak te dzisiejsze,więc poszłem jeszcze do innego mechanika u którego od zawsze naprawiam samochody a on to samo że te tarcze mają za malo przejechane że jak se kupie nowe to co bedzie lepiej hamować i podal kilka przykładów jakoby od początku roku już cztery reklamacje na tarzce które wymieniał złożył i to nie ma reguły czy lepsza firma czy gorsza zależy jak sie trafi no i tak dalej rozmawiamy o tych tarczach- trw to kaplica ,na brembo lepiej nie patrzeć,te z niższej pulki to wogóle itd.Powiedziałem mu tak że że moje tarcze mają 20,4mm i według producenta ich grubość kwalfikuje je do wymiany -to mi na to powiedzial że wdzisiejszych czasach wszystko tak robią żeby tylko wymieniać bo interes musi się kręcić i nie widzi żadnych przeciw wskazań żeby na tych tarczach przejechać z 50000 .Wiec się pytam przy jakim przebiegu wymienialiście tarcze,czy przy wymianie sugerowałiście się tylko grubością tarczy czy może byly jakieś inne powody.Czy ma ktoś doświadczeniae jeżeli chodzi o firme textar?Moj przebieg to 75000.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Na poprzedniej stronie masz moje Textary. Większość z forum je omija, kupując z wyższej półki (TRW, brembo itd). Wymieniałem przy 111 tys. km, dzisiaj prawie 150 tys. i bardzo słabo widoczne zużycie. Klocki LPR to samo, dodatkowo - nie pylą. Jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Z tym, że ja nie jeżdżę po autostradach i staram się jeździć zgodnie z przepisami co powoduje, że nie muszę gwałtownie hamować przy większych prędkościach. Ale myślę, że dałyby radę.
smak56
* * * *
* * * *
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
ja tez miałem chyba ponad 100.000 km jak wymianiałem komplet, a jeżdżę dosyć dynamicznie. przy twoim przebiegu to prawie nówki także zmieniaj tylko klocki.
z mechanikiem się zgodzę że TRW to kaplica, a napiszę nawet więcej - gówno: piszczy, szumi, pyli niemiłosiernie (felgi cały czas czarne), bije na kole kierownicy.
z mechanikiem się zgodzę że TRW to kaplica, a napiszę nawet więcej - gówno: piszczy, szumi, pyli niemiłosiernie (felgi cały czas czarne), bije na kole kierownicy.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Odp: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Kiedyś w punto założyłem kpl tarcze i klocki firmy Rodhouse bodajże tak sie nazywały powiem szczerze rewelacja. Jak bede w lince
zmieniał to sie zakręce przy nich a na pewno klocki tej firmy też miałem alusy i bardzo mało brudziły
Wysyłane z mojego GT-S6500D pomocą Tapatalk 2
zmieniał to sie zakręce przy nich a na pewno klocki tej firmy też miałem alusy i bardzo mało brudziły
Wysyłane z mojego GT-S6500D pomocą Tapatalk 2
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja mogę polecić klocki JURID mam je założone w moim drugim aucie, Clio2 1,5 dCi przejechały już ponad 50 tyś. po mieście i autostradach i sprawują się rewelacyjnie, wymieniałem je razem z tarczami więc może dlatego klocki i tarcze są nadal w stanie niemal idealnym
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
A ja polecam tarcze i klocki hamulcowe TRUSTING. Od wymiany jakieś 15 tysi i nic się nie dzieje. Żadnego bicia i pylenie już dawno ustało.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
kuźwa. obejrzałem wczoraj hamulce z przodu: i o ile klocki jeszcze w miarę to tarcze do wymiany. z czego oni to g....no zrobili. w te wakacje zamierzam sporo pojeździć, ale z takim badziewiem strach wyjeżdżać. wiadomo czy się nie rozpadnie? a felgi czarne od pyłu
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Pewnie z blachy na konserwy. Ja już szlifowałem rant na przednich tarczach, po 25tyś po mieście.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
U mnie tarcze i klocki firmy Trusting - zatrzymują zaje...fajnie auto, nie piszczą, nie telepią i...nie ma na nich prawie śladu zużycia - przebieg około 10 kkm. Szczerze polecam!
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Michał, miękkie tarcze i twarde klocki, norma.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
mam inną nazwę na tą twoją "norma", ale tu nie napiszę
przemyślałem i nie dotykam. najwyżej będę robił wiochę tymi odgłosami
przemyślałem i nie dotykam. najwyżej będę robił wiochę tymi odgłosami