Jak najbardziej można przetoczyć tylko musi to ktoś zrobić dobrze. Najlepiej toczyć na zamontowanych do piastypogromcaslaskiej pisze:tarcze textara z przodu zaczęły bić przy hamowaniu,z wyglądu wyglądają jak nowe, mają przejechane parę tysięcy,czy takie tarcze można przetoczyć czy powinno się wymienić na nowy zestaw?
[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Tak jak kolega napisał tylko na zamontowanej tarczy na piascie. A co jest przyczyną? Demontowałeś je na nowo? dobrze wyczyściłeś piastę? może coś jest z klockami lub jarzmem ... coś się poluźniło? mierzyłeś po montażu tarcze czy i jakie mają bicie? to teraz też zmierz... Bez rozebrania nikt nie da ci porady jak sam nie wiesz dlaczego tak się stało i z jakiego powodu...
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Można to zrobić dobrze na tokarce (byłem tokarzem). W uchwyt wkładamy wałek o średnicy większej niż otwór tarczy, przetaczamy go (ten wałek) na wymiar jak otwór, planujemy czoło o które oprze się tarcza, dociskamy ją i toczymy. Wszystko przy jednym mocowaniu rzeczonego wałka.
To tylko tak technicznie, gdyby kogoś interesowało. Nóż z węglikiem i małe obroty. Tarcza jest twarda i jak będą za duże wszyscy w koło uciekną - taki pisk
smak56
* * * *
* * * *
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ostatnie 2 komplety Textar przód - jeden po 3 drugi po 13 tys km - bicie i przetaczanie...
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Panowie to by znaczyło że textar to taki bubel ? chyba że trafiła się wam podróbka?, moim zdaniem to drugie szczególnie jeśli kupowałeś na allegro...
I raczej jak tarcza zaczyna być to nie powinno się jej przetaczać, chyba że zgodnie ze sztuką tocząc wszystkie powierzchnie na ten sam wymiar a nie z toczyć tylko nierówności bo jak by nie patrzeć hamulce to nasza troska o życie nasze i naszych bliskich.
A poza tym jeśli nowa tarcza ma bicie to idzie na reklamację do sklepu lub mechanika a nie do tokarza !
Bo musi być wadliwa chyba że zaraz po montażu dawałeś ostro w palnik i ostro hamowałeś lub jeździłeś po kałużach... czego nie powinno się robić, nawet pisze to w instrukcji montażu tarcz. To większość najlepszych tarcz tego nie wytrzyma i załatwiłeś sobie tarcze...
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
I raczej jak tarcza zaczyna być to nie powinno się jej przetaczać, chyba że zgodnie ze sztuką tocząc wszystkie powierzchnie na ten sam wymiar a nie z toczyć tylko nierówności bo jak by nie patrzeć hamulce to nasza troska o życie nasze i naszych bliskich.
A poza tym jeśli nowa tarcza ma bicie to idzie na reklamację do sklepu lub mechanika a nie do tokarza !
Bo musi być wadliwa chyba że zaraz po montażu dawałeś ostro w palnik i ostro hamowałeś lub jeździłeś po kałużach... czego nie powinno się robić, nawet pisze to w instrukcji montażu tarcz. To większość najlepszych tarcz tego nie wytrzyma i załatwiłeś sobie tarcze...
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Hamulce traktowałem delikatnie,tarcze wyglądają jak nowe,klocki tak że,źle zahartowana tarcza i tak to bywa,byłem u trzech mechaników i każdy powiedział że takiej tarczy się nie przetacza,ponoć po 500-1000 km będzie to samo.Każdy z nich powiedział że to plaga z tarczami i nie warto kupować tych drogich bo nie ma reguły,jeden powiedział że nie wkłada już Brembo,TRW,Textara bo to po paru tysiącach się krzywi.Teraz fachowcy polecają te z dolnej półki,maxgear ponoć najmniej reklamacji,sanko, sam nie wiem co o tym myśleć.
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ty to się chyba zatrzymałeś w odległej galaktyce...wróć.Phenix pisze: ↑21 wrz 2020, 8:38 Panowie to by znaczyło że textar to taki bubel ? chyba że trafiła się wam podróbka?, moim zdaniem to drugie szczególnie jeśli kupowałeś na allegro...
I raczej jak tarcza zaczyna być to nie powinno się jej przetaczać, chyba że zgodnie ze sztuką tocząc wszystkie powierzchnie na ten sam wymiar a nie z toczyć tylko nierówności bo jak by nie patrzeć hamulce to nasza troska o życie nasze i naszych bliskich.
A poza tym jeśli nowa tarcza ma bicie to idzie na reklamację do sklepu lub mechanika a nie do tokarza !
Bo musi być wadliwa chyba że zaraz po montażu dawałeś ostro w palnik i ostro hamowałeś lub jeździłeś po kałużach... czego nie powinno się robić, nawet pisze to w instrukcji montażu tarcz. To większość najlepszych tarcz tego nie wytrzyma i załatwiłeś sobie tarcze...
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Po 1 - taka teraz produkcja, że Textar brany z hurtowni i allegro (zdziwisz się tutaj podrób nie tak łatwo trafić, bo tam handlują też normalni ludzie prosto z hurtowni)
Po 2 - zakładasz tarcze sam bez mechanika nie masz na to faktury to reklamację możesz sobie wsadzić w...tokarz bierze 40zł a ja tarcze sam sobie zdejmę w 2h z przerwą na słodycze, bo umiem i nie muszę mieć faktury u mechanika za podwójną robotę.
Po 3 - nie mierz wszystkich swoją miarą - wiemy jak się posługuje z nowymi hamulcami.
PS: Trafisz kiedyś na wadliwe zobaczymy co zrobisz jak oddasz na reklamację i będziesz 30 dni miał auto uziemione... No i pamiętaj, bo zapewne pracowałeś w sklepie motoryzacyjnym...poza fakturą trzeba mieć klocki hamulcowe tej samej firmy (bo tak to 80% reklamacji out) i jak Ci już łaskawie odeślą nowe tarcze to...kup nowe klocki bo przecież na używane nie założysz ;) ale jak masz czas i Cie stać to się baw...;)
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Buhert czyli przetaczanie to dobra opcja dla praktycznie mało zużytych tarcz,może ci mechanicy tylko tak pieprzą żeby se roboty nie robić,a jakiej firmy ty byś polecił?
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
@buhert wcale nie trzeba pracować w sklepie moto czy hurtowni czy jak ty sprzedawać towar na allegro... żeby znać procedury reklamacji.
. Ja u siebie w linei wymieniam w serwisie z autoryzacją ATE i kupuje u nich tarcze i klocki i za wymianę płacę 100zł , mimo że umiem sam to zrobić ale wiem jakie czasem są problemy z tarczami czy piszczącymi klockami i znam procedurę reklamacyją ale w ATE mam gwarancję na tarcze i ewentualne piszczenie klocków i jak Pan mechanik mówi nie ma szans żebyzestaw jaki wybrałem piszczał żaden klient się nie skarżył a ja wymieniłem u nich 3 razy taki zestaw i wiem jak hamuje i jak się sprawuje.
Policz sobie zmywacz hamulców naj tańszy ok 10 zł do tego chemia do zacisku ok 10 zł , toczenie tarcz 40zl pewnie za szt czyli 80 zł za komplet bo żaden tokarz za 20 zł nie będzie się bawić bo nie każdy ma w rodzinie tokarza czy dobrego kolegę ... , nie liczę zmarnowanego czasu i nerwów i zdrowia bo jak tarcze się zwichrują lub pękną do tego piszczenie klocków masakra wiem jak wygląda reklamacja dlatego sam tego nie robię.
A tak mam od ręki zrobione i założone tarcze 1 klasa i klocki do tego cisza i spokój za 100 zł .
W tym roku będzie kolejna wymiana tarcz i klocków i będzie to ATE lub Zimmermann.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
. Ja u siebie w linei wymieniam w serwisie z autoryzacją ATE i kupuje u nich tarcze i klocki i za wymianę płacę 100zł , mimo że umiem sam to zrobić ale wiem jakie czasem są problemy z tarczami czy piszczącymi klockami i znam procedurę reklamacyją ale w ATE mam gwarancję na tarcze i ewentualne piszczenie klocków i jak Pan mechanik mówi nie ma szans żebyzestaw jaki wybrałem piszczał żaden klient się nie skarżył a ja wymieniłem u nich 3 razy taki zestaw i wiem jak hamuje i jak się sprawuje.
Policz sobie zmywacz hamulców naj tańszy ok 10 zł do tego chemia do zacisku ok 10 zł , toczenie tarcz 40zl pewnie za szt czyli 80 zł za komplet bo żaden tokarz za 20 zł nie będzie się bawić bo nie każdy ma w rodzinie tokarza czy dobrego kolegę ... , nie liczę zmarnowanego czasu i nerwów i zdrowia bo jak tarcze się zwichrują lub pękną do tego piszczenie klocków masakra wiem jak wygląda reklamacja dlatego sam tego nie robię.
A tak mam od ręki zrobione i założone tarcze 1 klasa i klocki do tego cisza i spokój za 100 zł .
W tym roku będzie kolejna wymiana tarcz i klocków i będzie to ATE lub Zimmermann.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Phenix pisze: ↑22 wrz 2020, 9:50 @buhert wcale nie trzeba pracować w sklepie moto czy hurtowni czy jak ty sprzedawać towar na allegro... żeby znać procedury reklamacji.
. Ja u siebie w linei wymieniam w serwisie z autoryzacją ATE i kupuje u nich tarcze i klocki i za wymianę płacę 100zł , mimo że umiem sam to zrobić ale wiem jakie czasem są problemy z tarczami czy piszczącymi klockami i znam procedurę reklamacyją ale w ATE mam gwarancję na tarcze i ewentualne piszczenie klocków i jak Pan mechanik mówi nie ma szans żebyzestaw jaki wybrałem piszczał żaden klient się nie skarżył a ja wymieniłem u nich 3 razy taki zestaw i wiem jak hamuje i jak się sprawuje.
Policz sobie zmywacz hamulców naj tańszy ok 10 zł do tego chemia do zacisku ok 10 zł , toczenie tarcz 40zl pewnie za szt czyli 80 zł za komplet bo żaden tokarz za 20 zł nie będzie się bawić bo nie każdy ma w rodzinie tokarza czy dobrego kolegę ... , nie liczę zmarnowanego czasu i nerwów i zdrowia bo jak tarcze się zwichrują lub pękną do tego piszczenie klocków masakra wiem jak wygląda reklamacja dlatego sam tego nie robię.
A tak mam od ręki zrobione i założone tarcze 1 klasa i klocki do tego cisza i spokój za 100 zł .
W tym roku będzie kolejna wymiana tarcz i klocków i będzie to ATE lub Zimmermann.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Resztę masz wliczoną w cenę marży za sprzęt Trafią Ci się kiedyś zwichrowane zobaczymy jaki będziesz pewny siebie każdy musi swoje chwalić wtedy ma poczucie lepiej wydanych $ i tak jest w Twoim przypadku.
Apropo 40zł za komplet przetoczenia.
Tak jak przetaczam tarczę bez problemowo. Textar już drugi komplet taki trafiłem więc następnym razem uderzę w TRW albo Brembo jeśli się coś takiego znajdzie.pogromcaslaskiej pisze: ↑22 wrz 2020, 6:14 Buhert czyli przetaczanie to dobra opcja dla praktycznie mało zużytych tarcz,może ci mechanicy tylko tak pieprzą żeby se roboty nie robić,a jakiej firmy ty byś polecił?
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Jaki teraz komplet polecacie? Ostatnio miałem Textar/Textar ale klocki strasznie pyliły aczkolwiek nie narzekam na jakość hamowania.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Metelli
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw