Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

Pongo pisze:Bledy pokasowalem i zobacze czy wroca ale sadze ze tak bo juz bylem kasowac jeszcze jak nie mialem zlacza i tez cos o gazie mowili. Jak się wypogodzi to popatrze na pedaly czy jakas sprezyna nie pekla czy co.
Myślę, że to nie chodzi o sprężyny ani o mechaniczne uszkodzenie. To raczej problem elektroniki. Zacząłem trochę czytać na ten temat, jak Cię ciekawi to: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... NUIxMnB4Cw" onclick="window.open(this.href);return false;
lub łatwiejsze: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... x_OOQlnCTQ" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

smak56 ma rację. trzeba poszukać rozwiązania na necie bo to raczej nic nie ma wspólnego z uszkodzeniem mechanicznym "pedałów". alfiacy cos pisali o przepływomierzu - z tego co tak po łebkach przeczytałem
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

Znalazłem takie rozwiązania:
P0704 - http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... XTceR1CZhA" onclick="window.open(this.href);return false;

Na afie jak pisał emmer mają taki sam przypadek: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... nUbUK_cBxQ" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

właśnie coś takiego mi mignęła na necie i muszę to sprawdzić u siebie na pedałach

-- 31 marca 2014, o 20:12 --

błędy powracają, przejrzałem kilka for i z tego widziałem to w grę wchodzi czujnik doładowania albo zasyfiona przepustnica, zastanawiam sieczy przyczyna może leżeć w regulacji instalacji gazowej bo też już tego potrzebuje, może najpierw wyreguluje gaz a potem zobaczę czy problem się powtórzy
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: helletic »

Przed wczoraj dotarł do mnie po 3 tygodniach ELM327 Bluetooth OBD2 MINI V2.2 :brawo ! Dziś wypróbowane, ale tylko na telefonie z androidem. Program na androida, to: TORQUE 1.8.24.
Na dzień dobry, to co każdy oczekuje od diagnosty: lista zapamiętanych błędów z opisem, oraz możliwość ich kasowania.

Możliwość obserwacji takich parametrów, jak: Napięcie na akumulatorze i adapterze OBD, prędkość km/h, obroty silnika, doładowanie, moc silnika w kW lub moc doprowadzona do kół, aktualny moment obrotowy silnika, temperatury: na dolocie silnika, otoczenia, oleju, płynu chłodzącego, ile nam pozostało paliwa w litrach, ciśnienie paliwa, wskazania sond lambda, położenie przepustnicy, kąt wyprzedzenia zapłonu i wiele, obciążenie silnika oraz wiele innych ciekawych funkcji.

Pokazywanie prędkości GPS oraz OBD, można też sobie pomierzyć czasy rozpędzenia auta od 0-100 km/h :zlośnik
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

no to fajnie
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: helletic »

Dla potomnych, co by ta wiedza nie zginęła: podłączony ELM327 Bluetooth OBD2 MINI V2.2 powoduje brak komunikacji radia ze sterowaniem z kierownicy. Przynajmniej na niefabrycznym radiu, gdzie dołożono interfejs.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: marcin24 »

Na fabrycznym u mnie działa
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: helletic »

Dzięki za cenną uwagę :pivo! Może uda mi się rozkminić dlaczego nie działa na dołożonym interfejsie :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: jarop »

Witam
Podłączyłem dzisiaj do mojej linki ELM 327 + Fiat Ecu Scan.
Na dzień doby pojawiły mi się dwa błędy, które po skasowaniu po kilku sekundach znowu się pojawiają. Nie wiem co jest grane, niby kasuje a tu z powrotem się pojawia. Może ten Eku Scan jest coś nie bardzo? Pamiętam, że kiedyś już tym kasowałem jakieś błędy i było wszystko w porządku. Załączam screen z błędami. Wersja Ecu Scan 3.5 a ELM 327 jest na USB do komputera.
Zabrałem się za tą robotę bo czasami przy przekręceniu kluczyka pojawia mi się klucz serwisowy. Myślałem, że zniknie, ale już przejechałem ponad 1000 km i czasami jest z powrotem. Aktualny przebieg 61200 km. Gdzieś wyczytałem że można skasować ten przegląd serwisowy, ale jak dziś zobaczyłem to chyba tylko w wersji z DPF-em. Jak na załączonym obrazku.
Co mogę sprawdzić jeszcze tym Ecu Scanem tak żeby nic nie zepsuć?
W parametrach mogę na raz zaznaczyć tylko cztery parametry w mojej wersji programu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Pozycją z DPFem się nie przejmuj, to że jest ona w programie nie oznacza, że masz to w samochodzie :ink Natomiast jeśli chodzi o błąd, to jest on bardzo ogólny i nie ma tutaj znaczenia jaki masz interfejs i program - błąd na pewno udaje Ci się wykasować, natomiast przy każdym odpaleniu auta on po prostu powraca, więc jest coś go boli. Ciężko jest stwierdzić gdzie dokładnie ten błąd powstaje, bo może on oznaczać, że jest problem w komunikacji z którymś z urządzeń na linii CAN. Na starcie proponowałbym kontrolę akumulatora - jego stan oraz stan ładowania. Napisz, jaką masz wersję wyposażenia, bo jeśli masz fabryczne radio, to ono jest w pełni sterowane po szynie CAN i np. tam może być gdzieś problem ze stykiem. A klucz serwisowy, jeśli spowodowany jest brakiem "wbitego" przeglądu, to zrób to przez FESa :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 »

jarop; problem z U1601 mają w GP i Alfie, poczytaj: http://fiatpunto.com.pl/topic35570.html ... 7084c92188;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... Qq9jYRkApA" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

to że kasujesz błąd nie znaczy że usuwasz usterkę. trzeba zacząć szukać problemu
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: jarop »

Czy myślicie że błąd U1601 może być związany ze światłami dziennymi?
Ja plus od dziennych mam podpięty w skrzynce bezpieczników pod maską, pod wolny bezpiecznik. Nie pamiętam teraz jaki to jest numer bezpiecznika. Może to jest nieprawidłowo i to go boli?
Czytałem trochę o akumulatorze. Mój jest jeszcze od nowości (7 lat), czasami go podładuję i kręci. Jeszcze nie zdarzyło się aby nie odpalił.
Ktoś pytał o wersję wyposażenia, mój jest Dynamic.
Gdzie w opcjach Ecu Scana wejść aby skasować klucz serwisowy, "wbić" przegląd. Chyba że w moim się nie da.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: will »

Ja też podpiołem tam plus i nic się nie dzieje aku stary. To że kręci i odpala nie daje gwarancji że pojawiają się błędy.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ