Interfejs diagnostyczny

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Phenix » 23 cze 2018, 20:17

@mwas a jesteś pewien czy aktywne to jest, bo sprawdzałem dwa lata temu to w linei nie było można tego zrobić, nawet mechanik który pracuje w aso (ale prywatnie dorabia po pracy ) mówił że adaptację tylko w egzaminerze można zrobić bo przez egzaminer działa adaptacja a przez pc nie da rady tego zrobić. Gość nie kłamał bo by zrobił na tym a jednak odesłał mnie do aso.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 24 cze 2018, 10:42

Jestem pewien bo robiłem to nieraz :ink Tylko że w Multiecuscan'ie nie nazywa się to bezpośrednio "adaptacja przepustnicy" a "Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych" :ink Dla silnika 1.4 8V znajdziesz to w zakładce "Regulacje" w sekcji "Silnik". Procedura jest taka, że wykonuje się wyzerowanie parametrów z komputera a potem trzeba odpalić silnik, poczekać aż się nagrzeje do temperatury roboczej i jak się rozgrzeje, to trzykrotnie przygazować do poziomu 5000-6000 obrotów :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3424
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak » 24 cze 2018, 11:26

Tam z boku jest komentarz - o możliwej różnicy ok. 3%
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Phenix » 24 cze 2018, 19:12

Dzięki to adaptacja przepustnicy bo w aso też musiałem 3 razy gaz do końca dać i puścić tak szybko. Też mam silnik 1.4 8v
77KM

Te 3% to różnica obrotów (5000-6000) ? Czy 3% dokładność adaptacji ?.

Chyba kupię sobie kabelek tylko dla tej funkcji . Tylko zastanawiam się czy nie kupić nowszej wersji STN1170 ELM327 v3 Diagnoza OBD2 MS-CAN Ford polski czy kupić starszą na  STN1110 ELM327 v2 . Wiem że STN1170 obsługuje dodatkowo forda, może posiada lub będzie posiadać większe możliwości w multiecuscan?





Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 25 cze 2018, 8:51

W Multiecuscan nie będzie miał nic więcej możliwości :ink Ale jak masz możliwość zakupu nowszej wersji, to czemu nie :ink A te 3% to pewnie chodziło o posta dotyczącego różnic w podawaniu przebiegu :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: opacz » 27 cze 2018, 15:01

Jutro mam przegląd klimatyzacji ze względu na niskie ciśnienie(pisałem w innym temacie) więc dziś podłączyłem się jeszcze raz pod komputer sprawdzić czy się żadne błędy nie pojawiły. Wcześniej podpinałem się tylko pod system silnika ale dziś zauważyłem :), że jest jeszcze możliwość podłączenia się pod system klimatyzacji ale niestety nie mogę się pod nią podłączyć. Ze wszystkimi innymi systemami się łączę bez problemu, a tylko klimatyzacja nie działa. Pierwsze pytanie czy coś jeszcze dodatkowo muszę zrobić żeby się połączyć z klimatyzacją? I jeżeli miałbym walnięty czujnik klimatyzacji(czy coś innego) to błąd by się pojawił w systemie silnika czy klimatyzacji?
Kabel kupiony z Viakena, a multiecuscan wersja 2.2, oczywiście zarejestrowany :)

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 27 cze 2018, 15:34

Błąd klimy na pewno nie pojawi się w sekcji z silnikiem :ink A odnośnie podłączenia do układu klimy - co Ci wyskakuje, że nie może się połączyć ? Jaki masz dokładnie interfejs od Viaken'a i jak masz go ustawionego w Multiecuscan'ie ? Swoją drogą, to Multiecuscan'a mógłbyś zaktualizować do jakiejś nowszej wersji :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3424
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak » 28 cze 2018, 0:37

A ja Maćku myślę, że to nie tak

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4364
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 » 28 cze 2018, 19:09

opacz pisze:
22 cze 2018, 14:29
Zaopatrzyłem się w sprzęt i dziś podłączyłem komputer do samochodu i mam pytanie o przebieg. Na wyświetlaczu mam w tej chwili przebieg koło 71200km natomiast w multiecuscan pokazuje 58952, różnica ponad 12000km. Czy to normalne i co to może oznaczać?
Różnicę przy tym odczycie mają chyba wszyscy, inna może być ilość kilometrów. U mnie różnica, o której piszesz wynosi 4821,5 km. Aktualny przebieg (taki jak na zegarach) mam w zakładce serwisowej. Tam jest napisane, że możesz zmienić wskazania przebiegu na zegarach z tym, że liczba nie może być mniejsza niż faktyczna (w chwili korekty). Tak więc sprawdź jaki masz przebieg w zakładce service i porównaj z zegarami.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: opacz » 28 cze 2018, 19:34

Mwas:
Przy próbie połączenia wyskakuje:
połączenie nieudane
ELM327->ECU Connection failed!
Sprawdź kabel i ustawienia portu COM!

Kabel taki: https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327 ... -2013.html
A ustawienia to OBDLink (USB/Bluetooth) Com3 38400
Łącze się ze wszystkim oprócz właśnie klimatyzacji i Abs.

Smak56:
Sprawdziłem w zakładce serwisowej i pokazuje tam przebieg taki jak na wyświetlaczu :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4364
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 » 28 cze 2018, 19:38

opacz pisze:
28 cze 2018, 19:34
Smak56: Sprawdziłem w zakładce serwisowej i pokazuje tam przebieg taki jak na wyświetlaczu :)
Czyli wygląda, że wszystko jest :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 01 lip 2018, 13:31

Kabel masz OK, ustawienia też raczej OK, więc dziwna sprawa :pomysli A do połączenia z ABSem potrzebujesz przejściówki - adaptera :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: opacz » 03 lip 2018, 15:51

mwas pisze:
01 lip 2018, 13:31
Kabel masz OK, ustawienia też raczej OK, więc dziwna sprawa :pomysli A do połączenia z ABSem potrzebujesz przejściówki - adaptera :ink
Jak próbuję się łączyć z ABSem to wyskakuje informacjam ze potrzebna przejściowka.
Dzięki Panowie za pomoc, na razie klima naprawiona więc jest ok :)

Online
Grubyzzz
klubowicz
klubowicz
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2018, 15:23
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Żywiec
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Grubyzzz » 16 lip 2018, 20:12

A ja z kolei zamówiłem interfejs na bluetooth i w związku z tym mam deal. Używał ktoś tego ustrojstwa ? I czy polecice jakiś program najlepiej bezpłatny 😀

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 16 lip 2018, 21:29

Używał... dedykowane aplikacje jak Musltiecuscan nie chciały z tym "gadać" natomiast te na smartfony typu Torque wyświetlają tylko kilka parametrów i tyle z ich użyteczności... Dla mnie te interfejsy na BT to nieporozumienie, ale to tylko moje zdanie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości