Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3424
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 19000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak » 11 maja 2017, 18:19

Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 12 maja 2017, 8:30

Wersja 3.6 Multiecuscan to najnowsza wersja, jaka wyszła. Niestety, w wersji FREE zbyt dużo nie zdziałasz a w zasadzie to... nic nie zdziałasz :lacha Na chwilę obecną, żeby mieć pełną wersję 3.6 to trzeba niestety wybulić 50 EUR, więc polecam link od prezesa :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 457
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: alvaro » 30 sty 2018, 19:22

Witam!
Jak zrobić diagnozę silnika, chodzi mi dokładnie o temperaturę powietrza dolotowego do silnika.
Zainstalowałem FiatEcuScan daję Skan DTC i w pliku mam tylko takie coś:

CU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2018-01-30 19:04:18
CONNECTED TO:
FIAT LINEA 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: 0D 07 E0 86 4F
FIAT drawing number: 51804530
Hardware number: IAW5SFHW200
Hardware version: 00
Software number: 0901Q41
Software version: 0000
Homologation number: 5SFMD
ECU programming date: 08/31/2009

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów


A gdzie temperatury i cała masa innych rzeczy wykonanych podczas testu?
w menu głównym po kliknięciu "Połącz" mam tylko 3 zakładki "Info", "Błędy" i "Wykres".

Ewentualnie ktoś wie jak zczytać temperaturę za pomocą programu EasyObdII?

Morfus
Posty: 75
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 62000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Morfus » 01 lut 2018, 13:12

1. Mes czy Fes - jaki kabel?
2. Sprawdź w zakładce register czy masz wygaszony klawisz activate.
3. Jak wyżej ok to wybierasz marka-fiat model/wersja - linea 1.4 8v, system - sillnik (ecu), ecu magneti marelli 6sf ........., F10-połącz, łączenie z ecu......, F4 - parametry, w parametrach jak zaznaczysz jakąś opcję to możesz ja podejrzeć na F5-wykres. F6-testy - czytaj uwagi!!! F7 regulacje - tutaj uważaj co klikasz a najlepiej tam nie wchodź. Po wszystkim co już będziesz chciał zobaczyć F11 rozłącz.

Niektóre opcje do aktywnego śledzenia w parametrach wymagają uruchomienia silnika do podglądu online

Jak coś to zapraszam do Gliwic, ale mam tylko vag kkl-a z przełącznikiem i nie wszystkie moduły mogę odczytać. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 457
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: alvaro » 01 lut 2018, 20:23

Morfus pisze:
01 lut 2018, 13:12
1. Mes czy Fes - jaki kabel?
2. Sprawdź w zakładce register czy masz wygaszony klawisz activate.
3. Jak wyżej ok to wybierasz marka-fiat model/wersja - linea 1.4 8v, system - sillnik (ecu), ecu magneti marelli 6sf ........., F10-połącz, łączenie z ecu......, F4 - parametry, w parametrach jak zaznaczysz jakąś opcję to możesz ja podejrzeć na F5-wykres. F6-testy - czytaj uwagi!!! F7 regulacje - tutaj uważaj co klikasz a najlepiej tam nie wchodź. Po wszystkim co już będziesz chciał zobaczyć F11 rozłącz.

Niektóre opcje do aktywnego śledzenia w parametrach wymagają uruchomienia silnika do podglądu online

Jak coś to zapraszam do Gliwic, ale mam tylko vag kkl-a z przełącznikiem i nie wszystkie moduły mogę odczytać. Pozdrawiam.
W końcu sobie poradziłem ściągając od ślimaka dobre oprogramowanie (kilka postów wyżej).
Dysponuję dwoma kabelkami, a podłączyłem się przez ELM 327. Ten drugi nie wiem do czego służy.
interfejsy.jpg
Proszę jeszcze o analizę tego co zapisał program w pliku txt. Dodam, że mam problem z odpaleniem auta jak trochę postoi na zimnie. Temat założyłem tutaj:
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=40&t=4638

Auto stało dzisiaj na polu od 15:20-19:40 i odpalił normalnie
Natomiast rano stało od 5:45-14:10 i musiał kilka razy pokręcić żeby wreszcie zaskoczył.

Log po postoju popołudniowym przed jego odpaleniem

ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2018-02-01 19:42:41
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------

ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 12,5 V
Licznik przebiegu: 96743 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 11
Licznik czasu obrotów max: 14 s
Max prędkość obr. silnika: 6723 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: 14 °C
Temperatura powietrza: 13 °C
Temp. oleju w silniku: 52 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 0,0 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 0,0 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 2: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 3: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 4: 10,500 ms
Czujnik spalania stukowego: 0,0830 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 2,3131 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 2,3082 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,0830 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,0830 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 34,6 Nm
Obciążenie silnika: 0,00 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 969 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 974 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 6,6 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 6,6 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: Przyswojony
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Silnik zatrzymany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,008 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Integrator sondy lambda 2: 0,93643
Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Nie aktywny
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: 0,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,63 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,81 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 282,94 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 410,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 462,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 638,69 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9906 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9858 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4362 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Zużycie paliwa: 0,0000 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.


Po odpaleniu:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,0 V
Licznik przebiegu: 96743 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 11
Licznik czasu obrotów max: 14 s
Max prędkość obr. silnika: 6723 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 1025 obr/min
Temperatura wody: 50 °C
Temperatura powietrza: 13 °C
Temp. oleju w silniku: 75 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 8,6 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,384 ms
Czas ładowania cewki 1: 1,960 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,970 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,012 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,000 ms
Czujnik spalania stukowego: 1,3957 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,7125 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,7369 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,7808 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,6881 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 30,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 30,0 Nm
Obciążenie silnika: 11,63 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 344 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 336 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 4,3 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 4,2 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: Przyswojony
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Wykonany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,485 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,534 V
Integrator sondy lambda 1: 1,09015
Integrator sondy lambda 2: 0,95975
Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt bogata
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 248 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -2,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,94 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,63 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 283,19 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 463,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,44 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9906 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9858 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4422 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Zużycie paliwa: 0,9746 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.


Nie wiem czy ten program jest miarodajny ale pokazuje mi inny przebieg niż ten który się świeci na tablicy rozdzielczej!
Czy to normalne?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4366
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: smak56 » 01 lut 2018, 21:00

alvaro pisze:
01 lut 2018, 20:23
Nie wiem czy ten program jest miarodajny ale pokazuje mi inny przebieg niż ten który się świeci na tablicy rozdzielczej!
Czy to normalne?
U mnie jest tak samo. Ustawienie parametrów "ogólne" wskazuje niższy przebieg niż na wyświetlaczu. Taki sam natomiast wskazuje w zakładce "Service". U mnie różnica wynosi około 4.600 km. Wygląda to tak, jakby przejechano te kilometry (testy?) a później licznik (wyświetlacz) zresetowano na 0 (w serwisie jest, na liczniku nie ma) :pomysli .
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior » 18 lut 2018, 21:58

W multiecuscan po wyborze linki, 1.3 multijet jest jeszcze do wyboru dwa rodzaje silnika z kodem 6f3 lub 8f3 ( jak nic nie pokręcilem ). Jak sprawdzić jaki siedzi w aucie?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 11:46

Ktoś wcześniej wspominał o tym ale zdjęć nie widziałem. Jak ktoś lubi mieć często podgląd przez elma a nie chce ściągać cały czas osłony to wystarczy kupić przedłużke, ja kupiłem na allegro z viakenu.
Nie widać jej, nawet nie trzeba zbytnio mocowac. Jak będzie ciepło jakoś przymocuje ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 11:49

Niestety mam problem z elm327, mam dwa takie same jeden ma kabel drugi BT, oba łączą się z autem i ECU ale nie z innymi modułami.
Wyczytałem., że trzeba wywalić jeden tranzystor oznaczenia 120 ale u mnie go nie ma. Może macie jakieś pomysły? ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1122
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: zibi186 » 01 mar 2018, 12:09

rustin pisze:
18 lut 2018, 21:58
W multiecuscan po wyborze linki, 1.3 multijet jest jeszcze do wyboru dwa rodzaje silnika z kodem 6f3 lub 8f3 ( jak nic nie pokręcilem ). Jak sprawdzić jaki siedzi w aucie?
Jeśli się nie mylę , to chodzi o rodzaj użytego sterownika . Może na nim znajdziesz oznaczenie ?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 12:13

zibi186 pisze:
rustin pisze:
18 lut 2018, 21:58
W multiecuscan po wyborze linki, 1.3 multijet jest jeszcze do wyboru dwa rodzaje silnika z kodem 6f3 lub 8f3 ( jak nic nie pokręcilem ). Jak sprawdzić jaki siedzi w aucie?
Jeśli się nie mylę , to chodzi o rodzaj użytego sterownika . Może na nim znajdziesz oznaczenie ?
Ten problem już rozwiązany, okazuje się że do wyboru są dwa ale podczas próby połączenia wyskakuje, że wybrany zły sterownik.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1122
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: zibi186 » 01 mar 2018, 12:27

Skoro rozwiązany problem, to podziel się z kolegami informacją na czym polegał ? :)

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 12:35

Nie zrozumieliśmy się, pisałeś o sterowniku silnika co pytałem wcześniej jaki wybrać. Problem rozwiązany, że nie da się wybrać innego mimo opcji wyboru ponieważ wyskakuje, że to nie ten sterownik.

Problem nadal mam bo tylko łączy się z ECU a nie z innymi modułami

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas » 01 mar 2018, 12:44

Czyli masz problem z połączeniem z szyną CAN - klasyczny problem występujący w tanich, chińskich układach udających ELM 327. Forum Multiecuscan'a wskazuje, że wywalić trzeba nie TRANZYSTOR a REZYSTOR, który jest pomiędzy dwoma złączami wtyczki OBD II oraz dołożyć inny rezystor wraz z kondensatorem - więcej szczegółów tutaj -> http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493.
Skąd brałeś swój interfejs ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Szczypior » 01 mar 2018, 12:57

Interfejsy mam już z 6 lat, nie pamiętam. Tylko które wywalić rezystory? Nie mogę znaleźć takiego jak mój.
Ewentualnie jaki kupić aby na 100% się połączył?

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości