Powiedzcie na co zwrócić uwagę przy oglądaniu linei?
Zawieszenie wiadomo podczas jazdy czy nie ma stuków, czy auto nie ściąga na prostej i przy hamowaniu. Ruszanie na maksa skręconymi kołami - przeguby. Jak sprawdzić łożyska amortyzatorów? Czy będą stuki przy kręceniu kierownicą w miejscu jak w innych autach?
Silnik cy chodzi równo, nie ma wycieków, czy przyspiesza w każdym zakresie obrotów.
Jak jest z belką tylną?
Blachy sprawdzić progi z przodu - jeśli auto nie miało folii ani chlapaczy to może być lakier i ocynk zdarty? Które miejsca mierzyć miernikiem? Dach, elementy typu błotniki czy mają taką samą grubość powłoki, słupki z przodu z tyłu?
Jak jest z
przebiegiem? Szukam auta do około 100 tys. km. Czy po oryginalnym radiu można stwierdzić autentyczność? Fotel kierowcy i ewentualne załamania przy jakim przebiegu się pojawiają? Kierownica jeśli skórzana i nie wytarta to pewnie przebieg nie duży? Jak z boczkami drzwi? W jakim stopniu się wycierają? Czy lampy przednie matowieją? Jak jest z listwami na drzwiach? Rzeczywiście odpadają?
Wy filtrowałem sobie dwa ogłoszenia.
1.
Linea 1<----klik
Sprzedaję pośrednik, wystawia fakturę na auto. Jest od pierwszego właściciela, który kupił u niego inne auto a linea została w rozliczeniu. Są faktury na naprawy, komplet kół letnich i zimowych, 2 kluczyki. Przebieg 110 tys. Wydaję się autentyczny. Faktury wskazują że auto było serwisowane. Zimowe opony ma michelin co wskazuję że właściciel nie oszczędzał bardzo na aucie. Rozrząd zrobiony 20 tys km temu - jest na to faktura. Według cepik przebiegi roczne około 10 tys, we wpisach z serwisu też. Pierwsza rejestracja lipiec 2008 r.
2.
Linea 2<----klik
Sprzedaję młody chłopak - odziedziczył auto po ojcu (umowa kupna), o naprawach jakie były nie ma pojęcia, Odkąd go ma czyli od roku zrobił około 15 tys. Wcześniej przebiegi po 1-2tys. rocznie (według cepik). Auto wygląda dość ładnie, ma 2 komplety opon - ale koła jeden komplet. Nie pamięta na jakim oleju jeździ ale prawdopodobnie półsyntetyk. Pierwsza rejestracja grudzień 2009 r.
I teraz mam dylemat - czy lepiej brać tego 2 z mniejszym przebiegiem ale z koniecznym większym wkładem (podatek w US, rozrząd, koła, i inne które wyjdą) czy ten 1, który był serwisowany ale sprzedaje pośrednik?
Wiem że auto nie będzie nowe ale chcę jak najlepiej ulokować fundusze. Wcześniej jeździłem autami starymi, roczniki do 2000 r., w których cały czas trzeba coś robić. Teraz chcę kupić auto i jeździć niekoniecznie do warsztatu