[T-jet] Olej w skrzyni biegów.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
[T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Hmm... Ile tego oleju wchodzi do T-Jeta? W instrukcji jest wbite 1,7 litra. W ASO na ścianie z wykazem mają 2,9 litra.
Dzisiaj zmieniałem olej w ASO i weszły pełne 2 litry ale... chyba jeszcze ciut by weszło.
Apropo... Olej po przebiegu 24600km był czarny jak smoła (fakt faktem, że rok temu jak był drobny wyciek to olej zlali do pojemnika i potem wlali ten sam spowrotem->co było wcześniej w pojemniku to nikt nie wie).
A i co do kosztów... We wszystkich ASO w Krakowie zaśpiewali 50-60zł za wymianę oleju w skrzyni biegów. W Chrzanowie zapłaciłem 24zł brutto Mało tego! Olej o 10zł taniej na litrze niż w Krakowie. Auto jest cały czas widoczne dla klienta przez szybę. Wejście na halę też raczej nie byłoby problemem. Na koniec dodam, że zamówiłem u nich uszczelkę, którą inne ASO "zapomniało" mi zamontować na podszybie... 16zł taniej niż gdzie indziej i na dodatek wyślą mi to do domu w cenie To się nazywa profesjonalizm!
Dzisiaj zmieniałem olej w ASO i weszły pełne 2 litry ale... chyba jeszcze ciut by weszło.
Apropo... Olej po przebiegu 24600km był czarny jak smoła (fakt faktem, że rok temu jak był drobny wyciek to olej zlali do pojemnika i potem wlali ten sam spowrotem->co było wcześniej w pojemniku to nikt nie wie).
A i co do kosztów... We wszystkich ASO w Krakowie zaśpiewali 50-60zł za wymianę oleju w skrzyni biegów. W Chrzanowie zapłaciłem 24zł brutto Mało tego! Olej o 10zł taniej na litrze niż w Krakowie. Auto jest cały czas widoczne dla klienta przez szybę. Wejście na halę też raczej nie byłoby problemem. Na koniec dodam, że zamówiłem u nich uszczelkę, którą inne ASO "zapomniało" mi zamontować na podszybie... 16zł taniej niż gdzie indziej i na dodatek wyślą mi to do domu w cenie To się nazywa profesjonalizm!
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Tak za samą robociznę tyle wołali. Za litr oleju Tutela Car Technyx płaciłem 46zł (w Krakowie 56zł).Coval pisze:50-60zł to rozumiem że robocizna
W mojej instrukcji obsługi jest jak byk 1,7 litra... Odrobinka się mechanikowi wylała ale prawie 2 litry wlazły i się nie wylewało. Było prawie maks.
PS>Od razu lżej skrzynia biegów chodzi. Nie muszę chyba dodawać, że starego oleju było znacznie za mało...
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:44 przez duskap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Niestety dzwoniłem do FAP z zapytaniem czy olej nie powinien być nowy i odpowiedzieli, że jeśli nie było uszkodzenia skrzyni biegów to olej wlewają ten sam. Wyciek nie był uszkodzeniem a wadliwą uszczelką. Konsultowałem to w kilku ASO i wszędzie mówili to samo. Odpuściłem lecz jak widać wymieniłem na swój koszt.mpsfc pisze:Ja nie pozwoliłem sobie wlać tego samego, sapali ale wlali nowy. Technologia naprawy nie przewiduje użycia tego samego oleju ale panowie z ASO liczą (i słusznie), że klient o tym nie wie.duskap pisze:i potem wlali ten sam spowrotem
Nie mniej powieszam trochę psów na moim dawnym ASO (tym co mam najbliżej z domu), które nie dolało ubytku oleju do skrzyni (a twierdzili, że dolali) bo było go znacznie za mało a skrzynia suchutka (bez wycieków).
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Bernardito, wymieniłem przy 20 kilku tyś km. Nie pamiętam dokładnie a nie mam przy sobie kwita. Wymieniałem ponieważ wcześniej miałem wyciek i mi zlali stary olej do jakiegoś pojemnika i wlali spowrotem stary. Nie wiem co było w pojemniku, czy był czysty itd. Napewno nie uzupełnili poziomu oleju przy tamtej naprawie (a powinni) bo oleju było ZNACZNIE za mało. I po zlaniu był zupełnie czarny. Teraz mam wlane na full i skrzynia chodzi zupełnie inaczej. Masełeczko dosłownie.
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Koledzy odbiegając od głównego wątku mam pytanie czy Wam też "poci się" (opinia od ASO) od skrzyni biegów nad korkiem i pod korkiem spustowym do skrzyni biegów. Zauważyłem to dopiero przy wymianie opon na letnie z lewej strony. Panowie z ASO powiedzieli że to nic strasznego i dopiero po mojej interwencji łaskawie dokręcili śruby od dekla który jest z w tej skrzyni ,tak jakby koło uszczelki albo od korka ciekło? . Martwi mnie także że od góry też jakby pochlapane na tej skrzyni i co gorszego. Nic nie ubyło z żadnych płynów eksploatacyjnych.
Mechanicy podokręcali śruby i narazie ponoć ma być spokój ale zobaczymy
Mechanicy podokręcali śruby i narazie ponoć ma być spokój ale zobaczymy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
markus2021, u mnie ciekła skrzynia, zarówno u góry jak i na dole. U góry okazało się, że jakaś uszczelka przy wybieraku biegów, od spodu z kolei było coś na łączeniu skrzyni z silnikiem. Po interwencji serwisu, w chwili obecnej jest suchutko i w okolicach, które opisujesz nic ostatnio nie zauważyłem niepokojącego.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- markus2021
- klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
- Przebieg: 196000
- Silnik: 1.3 16v Multijet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy