[Inne] Olej

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie bierze :)
Awatar użytkownika
wally007
klubowicz
klubowicz
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2009, 9:47
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: wally007 »

mi jak na razie to nie zauważyłem, żeby brał, a apropo, że u Fiatów to normalne to chyba raczej z epoki Fiatów 125p i 126p, bo jak miałem Fiata Brava, to od wymiany do wymiany oleju nic nie dolewałem (może to też zależy od stylu jazdy, ja raczej jeżdżę spokojnie)
1.4 8V błękitny fox-trot ACTIV-comfort
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

wally007 pisze:to normalne to chyba raczej z epoki Fiatów 125p
125p też nie bierze oleju. On go gubi :D :D
marpo101
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, 10:21
Przebieg: 56000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: marpo101 »

A sluchajcie,to samo pytanie z plynem w chlodnicy,czy moze brac plyn z chlodnicy,bo u mnie zauwazylem ze pomimo ze jest powyzej minimum,to nie jest tak jak wczesniej bylo, a bylo na polowie miedzy min a max,teraz jest zaledwie troche powyzej min.
Czy moze to byc spowodowane niska temperatura na dworze ,a moze on sie jakos "kurczy" przy mrozach????????????????????/
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Nie powinno ubywać. Jedź natychmiast do aso. Jeśli masz wyciek gdzieś na wężach to nic strasznego. Gorzej jeżeli ciągnie wodę do silnika np. przez uszczelkę pod głowicą, wtedy możesz zatrzeć pierścienie lub panewki.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Mi troszkę ubywało płynu na zewnątrz przez śrubę w bloku silnika ale uszczelnili i jest ok :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

Moja oleju nie bierze ale płyn już dolewałem ok. 0,5 litra (5500 km). Muszę sprawdzić czy nie mam wycieków. :wut:
Awatar użytkownika
Andi
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 20 sty 2010, 12:31
Przebieg: 101000
Silnik: 1.3 mjet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: Andi »

Moja na początku wzięła ok. 1 litra oleju! Przy przebiegu ok.2000 km ruszyłem na autostrady. Maraton 3200 km,prędkości do 150 km/h. W drodze powrotnej zorientowałem się ,że olej jest poniżej minimum. Szukałem bezskutecznie selenii na dolewkę. W końcu dolałem Agip-a. Teraz przy przebiegu 33 tys km jest wszystko ok.
Historia od 88 r.:126 p,125p,Cinquecento,Punto I,Marea,Punto II D,Punto II JTD,Linea Mjt Emotion
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Dobrze, ze przypominacie o oleju, bo ostatnio na ASO (czyli rok temu, a na serio w grudniu) pan stwierdził, że ciut powyżej górnej kreski jet OK. Tak więc muszę sprawdzić jak jest po 4000km.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

U mnie oleju nie bierze ale rocznie robie ok.10tys i fakt od nowości jest zalany powyżej kreski max.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Ale piszą, że zbyt wysoki poziom oleju może spowodować uszkodzenie katalizatora (za które oczywiście producent nie bierze odpowiedzialności).
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Szkoda by było, a co do oleju to zostaje przy Seleni :)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Bierze, nie bierze...
Wymieniłem olej w czerwcu 2009 ponieważ mój wytwór fiata gdy go kupiłem akurat miał rok, a było to niby auto testowe i miało "najechane" przy zakupie koło 4900 km.
Wyznaję starą zasadę, może niezbyt aktualna przy nowoczesnych syntetykach, że olej nalezy wymieniać minimum raz w roku. Obecnie mam na budziku 21000 km. Sumienie od dawna mówiło mi bym wyciągnał bagnet i sprawdził stan oleju. Lenistwo, zimno, potem mróz, jakoś nie chciało mi sie podnieść klapy.
W zasadzie ten wątek znów przywrócił i wzbudził u mnie niepokój, ze jednak nie zajrzałem do silnika.
Wczoraj zobaczyłem i zdumiony, zaskoczony trzy razy wyciągałem i zagłębiałem bagnet w komore korbową... sucho.
Struchlałem i ale pomyśłałem, kontrolka oleju nigdy nie zamrugała w czasie jazdy do mnie krwistym okiem. Co jest.
Pobiegłem pieszo na najbliższą mi stację i zakupiłem 1 literek oleum, który niezwłocznie wlałem.
Nie wiem jak wy, ale ja skłąłem już nie raz konstruktorów fiata za to, że niefortunnie umieścili gardziele do zbiornika spryskiwacza no i jak sie okazało motoru. Lanie z wysokości około 30 cm do rzeczonych otworów u mnie zawsze powoduje rozlanie odrobiny płynu, zwłaszcza gdy jest minus 9. Musiałem wycierać węże oblane olejem.
Wlałem ten litr, teraz jest ok.
Wnioskuję, że mjet łyka olej i na 15000 km "zjadł" 1 litr.
Zwłaszcza, ze moja jazda jest z przewagą jazdy miejskiej (korki).
Tomek
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Jutro obiecuje sprawdzić olej omg :boom:
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja dzisiaj sprawdziłem :)
Co do oleju, to ilość, która jest napisana w mojej instrukcji czyli 2,6l z filtrem dla t-jet, ledwo starcza żeby "zamoczyć bagnet" (no to trochę dwuznacznie zabrzmiało, ale chodzi o silnik samochodu). Żebym miał tak ciut ponad 3/4 skali wlałem chyba 3,5l. W nowszej jest chyba podana większa ilość oleju o ile pamiętam. Może w dieslu jest podobnie i wlane było po prostu wg instrukcji. Na forum Bravo czytałem zaś, że serwisy często przelewają. Jest to tak samo niezdrowe dla silnika jak za mała ilość.
ODPOWIEDZ